Cvp: MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ? hükümlere muhalefette rahmet aranmaz... hükmü kuran koyar. ayrılık bazı yorumlardır. örneğin kevser suresinde "ve+nhar" kelimesinin bir anlamına dayanarak şii ler ellerini göğüslerine kadar kaldırırken diğer bir anlamından dolayı hanefilerde kurban kesmek vaciptir. gerçi "ve+nhar" ifadsi bircok anlama gelir ve cok çeşitli yorumlamak mümkündür. konu kurbanla ilgili bir başlıkta daha net açıklananır. ama yorumların dayanağı bu şekildir...
örn: "müminin ihtilafında rahmet vardır" hadisi verilmiş...efendimizin kastettiği bir konu hakkında tartışma konusundadır.. tartışma illa muhalef olacak yada zıt görüş ifade edecek değildir.
yorumlar doğru yada yanlış olabilir. kimse kendi başına rahmet çerçevesinde değerlendirerek uygun gösterme çabasına giremez
mezhepler yorumdur. isteyen uyar. isteyen uymaz. her görüşün yanlış ve doğru yanları vardır. şüphesiz tek kusursuz tek yargı bütünüyle KURAN'dır
mezhepte olsa herhangi bir görüşün ayrımını yapmak, fanatikliğini yapıp mezhepli mezhepsiz ayrımı yapmak kurandaki hizip kavramıyla ilişkilidir.
tüm insanlığın uyması için emredilen tek kitap kurandır
yorumlara evet, ayrılığa hayır.... her görüşe bakmaya evet, kuran dışı hayır... peygamberimiz ve tüm peygamberler evet, ayrılıkçı ve fesatçılar hayır..
değil mi?
|