RE: Hayır-Şer Problemi
Bu konu sık sık gündeme gelen bir konudur.
Ben bu konudaki ehli sünnet düşüncesini doğru bulmuyorum. Kaderci bir yaklaşım ile olayı değerlendirdiğimizde insan iradesinin pasifleştiğini görüyoruz. oysa imtihan söz konusu ise insan iradesi kendi yaptıklarının hakimi ve sorumlusu olmak zorundadır. kısacası insan kendi eylemlerini kendi iradesi ile var eder.
Allah dilemezse kul dileyemez: zaten kul allahın ona verdiği serbestlik neticesinde dilemiştir . yani kul dünyada olduğu sürece yollar arasında istediğini tercih etme hürriyetine sahiptir.
Kısacası dünyadaki çirkinliklerde, güzelliklerde insanın eseridir. bu eser Allahın kula verdiği serbestliğin sonucudur. Yani Allah kulun dünyada serbest olmasını dilemiştir, kulda güzelliği yada çirkinliği dilemiştir.
|