RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY Kendi efendilerinin,Şeyhlerinin,Atalarının,Abilerinin yaşamlarını uygulamalarını Peygamber sünnetinden evla görenleri? Lakin diğer türlüsü şirk olmıyor mu bunuda ben size sorayım.
Şirkin tanımı:Allah'a ait olan özelliklerden birini veya birkaçını Allah'ın dışında yaradılmış herhangi bir şeyde görmektir.Günümüz İslam aleminde bunu en çok din büyüklerine atfedilen şu özelliklerde görmekteyiz.Allaha daha yakın oldukları,dostu oldukları,arabulucu,şefaatçi vs özellikler atfedilen kişilere Allah'a ait herhangi bir özelliği yüklemek Şirkin ta kendisidir.Örnek Gaybi bildiklerine inanmak, Söyledikleri her sözü doğru almak ve Kuran sünnet ile karşılaştırmamak Akletmeden teslim olmak ve uymak.
Ayeti kerimede özellikle Affedilmeyecek Günah olarak gösterilen Şirk gecenin karanlığı gibidir.
Gerçekten, Allah, kendisine şirk koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışında kalanı ise, dilediğini bağışlar. Kim Allah'a şirk koşarsa, doğrusu büyük bir günahla iftira etmiş olur.
(Nisa 48)
Kuran'i kerime baktığımızda Aklını kullanan ve Kurana teslim olan kimsenin şirke düşmeyeceği belirtilmektedir. Müşrikleri ana dayanağı Gelenekler Atalar inançları idi Akletmedikleri için Şirk koşuyorlardı.
Şirk konusunda düşülen hatalardan biride Dini yaşama adına Din büyüklerini kutsallaştırma dokunulmaz kılma, Diri olan Kurandan değilde onların ölülerinden yardımlar bekleme, Dara düşüldüğünde Allah'a sığınılması yerine Din büyüklerini çağırma, Allah'ın Kelamı Kuran'ı arkaya alarak Beşer kitaplarını Kutsamak,İnsan sözünü Allah'ın sözü sayma,Din büyüklerini İlahlaştırma,Allaha karşı yalan uydurma, Kendi ile Allah arasına yerleştirdikleri kişilerin Gaybi bildiklerine ve onları kurtaracaklarına inanma, Ölümsüz olduğun inanılan ruhlardan medet umma, Kişileri Allahın resulünden üst görme vs sayamayacağımız kadar Bidat ve Hurafe ile günümüz İslam aleminde bir çok insan Kurandan uzaklaşmışçasına ''ŞİRK'' koştuklarının farkında olmadan Akıllarını kiralamışçasına Kuran İslamından uzak bir yaşam sergilemektedirler. Burda belirtilen özelliklerde hedefim beli bir grup veya cemaat değildir Bu özellikleri taşıyan kişilikleredir..
|