Re: Kadınlarımız hayızlı iken (ay halinde) ibadet edebilirmi?
Bismihi Suphanehu...
Öncelikle çelişki konusuna bakalım
Örnek: Selda 2x2 eşit değil 4 şeklinde bir iddia da bulunuyor. Bundan sonra şöyle iddialar geliyor. Ali: 2x2=5 Mehmet: 2x2=10 Ayşe: 2x2=4 diyor.
Soru şu: "İddia sahiplerinden hangisi Selda ile çelişmiştir?"
Cevap: SADECE AYŞE!
Peki neden? Çünkü selda 2x2'nin 4 etmeyeceğini iddia etmiştir 5 veya 10 etmeyeceğini iddia etmemiştir. dolayısıyla Ali ve Mehmet, Selda ile çelişmezken; Ayşe çelişmiştir.
Bu örnekten sonra hayız ile ilgili ayete bakalım:
"Sana 'kadınların aybaşı halini' sorarlar. De ki: «O, bir rahatsızlık (eza) dır. Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Eğer temizlenirlerse, Allah'ın size emrettiği yerden onlara gidin. Şüphesiz Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever." (bakara 222)
ayette hayız sırasında kadınlarınıza cinsel yoldan yaklaşmayın diyor. Bu ayeti yukarıdaki örnek gibi analiz edelim:
1- Yusuf: "Hayızlıyken kadınlarınızı öpebilirsiniz" diyor
2- Ecrin: "Hayızlıyken kadınlar namaz kılamaz" diyor
3- Meral: "Hayızlıyken kadınlarınıza cinsel yoldan yaklaşabilirsiniz" diyor.
4- Hanif: "Hayzlıyken kadınlar namaz kılabilirler" diyor. İddia sahiplerinden hangisi ayet ile çelişmiştir?
Cevap: SADECE SELDA!
Çünkü ayet kesin bir dille bunu yasaklamıştır fakat diğer iddialar için açık bir yasaklama yok HANİF ise hadis ile çelişmiştir hadis-i şerif şöyledir:
"Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl." (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109).
Madem Peygambeler Allah'ın istemediği birşeyi emredemezler öyleyse ya Peygamberimizin hayatından yukarıdaki hadisi yalanlayacak delil getirirsiniz yada buna uyarsınız. Çünkü eğer bu durumda namaz kılınabilseydi muhakkak Peygamberimiz (SAV) devrinde bunun sayısızca örneğini görecektik. fakat böyle bir örneği göremiyoruz Din konusunda çok hassas davranan sahabe efendilerimizin yukarıdaki hadis şayet uydurma ise buna karşı çıkmaması ve insanları uyarmaması mümkün değildir.
Hayızlıyken namaz kılınmaması gerektiği hakkında sayısız hadis ve uygulama varken bunu zıttını iddia eden bir tane bile uygulama yada hadis olmayışı dikkat çekicidir. Allah Kuran-ı Kerim'de şöyle buyurur:
“O kimseler ki, yanlarındaki Tevrat ve İncil’de vasıflarını yazılı buldukları ümmî peygamber olan Resulüllaha uyarlar. O peygamber ise, kendilerini iyiliğe sevkedip kötülükten sakındırır; temiz ve güzel nimetleri onlara helal, habis olanları ise haram kılar; daha önce kendilerine yüklediğimiz ağır yükleri ve üzerlerindeki bağları onlardan kaldırır...”
Bu ayete göre Allah Resulu iyi olanı helal, kötü ve pis şeyleri ise haram kılabilir! Allah Resulunun Hayız konusunda ki emrine karşı çıkan Allah'a da karşı çıkmış olur.
Selametle İnşallah. EbdA |