Durumu: Medine No : 10862 Üyelik T.:
01 Ekim 2009 Arkadaşları:1 Cinsiyet: Yaş:66 Mesaj:
489 Konular:
86 Beğenildi:3 Beğendi:0 Takdirleri:62 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Re: Kadınlarımız hayızlı iken (ay halinde) ibadet edebilirmi? Önce cevap verdiğiniz ve düşüncenizi söylediğiniz için teşekkür ederim. Bir konuyu anlatmak ve izah etmek için en doğru yol konuyu anlatırken verilen en basit örnekle anlatmaktır. Eğer yazıyı okuyan ne söylendiğini anlamak için geri dönüp tekrar okuyorsa bu kişinin dikkati dağılır ve konuya odaklanamaz. Şimdi gelelim konumuza.
Sizin sözlerinizden yola çıkalım ve çok net konuşalım ki bizleri okuyan sözlerimizden soru sorma ihtiyacı duymadan anlayabilsin. Bakın siz ne yazmışsınız?
( Madem Peygamberler Allah'ın istemediği bir şeyi emredemezler öyleyse ya Peygamberimizin hayatından yukarıdaki hadisi yalanlayacak delil getirirsiniz yada buna uyarsınız.) Hadis;( Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl." (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109).
İşte en büyük yanılgımız da buradan kaynaklanıyor ve bakın bana nasıl bir soru sormuşsunuz. Sayın arkadaşım bu sözlerin peygamberimizin sözü olduğuna dair sizin kanıtınız nedir? Sizin Kuran ayeti gibi net ve açıkça Rabbin koruması altında olduğunu söylediğiniz kanıtınız mı varda benden bunun aksi kanıtı istiyorsunuz? İşte bundandır ki hadisler itikadi konularda delil olamaz diye yazmıştım. Siz hayır kuran gibi delildir diyorsanız ben zaten o zaman sizinle asla tartışmam. Çünkü hadisleri hiç düşünmeden kuran gibi korunmuş ve kuran ayetleri gibi iman edilmelidir diyorsanız, bu kurana açıkça şirk koşmaktır, ben bu düşüncenin yakınında bile olmam. Peygamberimiz devrinde örnekleri yok çünkü böyle bir sorunda yoktu. Yazıda birkaç hadis örneği dikkate alınarak bu yasak konuyor. Hiçbir hadis kuran hükmü yerine geçemez.
Yine kurandan ayet örneği verip ne yazık ki kuranın bütününü dikkate almamışsınız. Önce ayeti yazalım.
(“O kimseler ki, yanlarındaki Tevrat ve İncil’de vasıflarını yazılı buldukları ümmî peygamber olan Resulüllaha uyarlar. O peygamber ise, kendilerini iyiliğe sevk edip kötülükten sakındırır; temiz ve güzel nimetleri onlara helal, habis olanları ise haram kılar.)
Sizce Rabbim bu sözlerle Allah ın elçisine uyduğunuzda sizi iyiliğe sevk eder kötülükten sakındırır, temiz ve güzel nimetleri sizlere helal ya da pislerini haram kılar diyerek kuranın dışından mı sizlere yön verir demek istiyor da, siz bu düşünüyorsunuz? Diyelim ki sizin dediğiniz doğru ve size inandık bakın o zaman şu ayetlere iman etmemiş oluyorsunuz size hatırlatırım.
Yunus Suresi 59. De ki: "Ne oldu size de Allah'ın size rızık olarak indirdiği şeylerden bir haram yaptınız bir de helal?" De ki: "Allah mı size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mı ediyorsunuz?"
Maide Suresi 87. Ey iman sahipleri! Allah'ın size helal kıldığı şeylerin temiz ve güzel olanlarını haramlaştırmayın; azıp sınırı aşmayın; Allah azıp sınırı aşanları sevmez.
Enam Suresi 145. De ki: "Bana vahyolunanlar içinde, bu haram dediklerinizi yiyecek birine yasaklanmış bir şey bulamıyorum. Yalnız şunlardan biri olursa başka: leş, akıtılmış kan, domuz eti -ki o bir pisliktir- Allah'tan başkası adına boğazlanmış bir murdar
Nisa Suresi 105. Kuşku yok ki, biz bu Kitap'ı sana, insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği ile hükmedesin diye hak olarak indirdik. Sakın hainlere yardakçı olma
Bakara Suresi 79. Yazıklar olsun o kişilere ki, Kitap'ı kendi elleriyle yazarlar da sonra onunla basit bir karşılık satın alsınlar diye, "İşte bu, Allah katındandır!" derler. Vay haline onların, ellerinin yazdıkları yüzünden! Vay haline onların, kazanıp durdukları yüzünden!
Maide Suresi 67. Ey resul! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan onun verdiği peygamberlik görevini yerine getirmemiş olursun. Allah seni insanlardan korur. Allah, küfre batmış topluluğa kılavuzluk etmez.
Enam Suresi 50. Onlara şunu söyle: "Ben size Allah'ın hazineleri yanımdadır demiyorum. Gaybı da bilmem ben! Size ben bir meleğim de demiyorum. Yalnız bana vah yedilene uyarım ben!" Sor onlara: "Körle gören bir olur mu? Hâlâ düşünmüyor musunuz?"
Tahrim Suresi 1. Ey Peygamber! Allah'ın sana helal kıldığı şeyi, eşlerinin hoşnutluğunu isteyerek neden haramlaştırıyorsun? Allah Gafur’dur, Rahîm'dir.
Yukarıdaki ayetlere iman ettiğimizi söylüyorsak, kuranın haram dediklerinden başka peygamberimizde haram koyma yetkisi vardır diyemeyiz. Bakın Rabbim kuranı bir bütün olarak düşünmeyen ve sözcüklerin ardına düşenlere ne diyor?
Bakara 176: Bu böyledir. Çünkü Allah, Kitap'ı hak olarak indirmiştir. Kitap'ta çekişmeye girenler, bütünden uzaklaştırıcı bir kopuşun tam içindedirler.
Gelelim ayetin kendisine, rabbim ayetleri açık ve anlaşılır bir şekilde gönderdiğini birçok ayetinde söyler. Sözcüklerin ve kelimelerin ardından anlamlar çıkarmak kuranın anlatımına ters düşer. Allah bir ayetinde ne diyordu? Her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdim ki anlayasınız. İşte kuranın anlatım şekli böyle olduğunu söyleyen Rahman. Şimdi ayeti tekrar yazalım ve Rabbin söylediği gibi düşünelim ayetin ne anlatmak istediğini.
(Bakara suresi 222. ayet; Sana âdet halini de sorarlar. De ki: "O, insana rahatsızlık veren bir haldir. hayızlı oldukları sırada kadınlardan uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah'ın emrettiği yerden onlara gidin." Şu bir gerçek ki Allah, çok tövbe edenleri sever, iyice temizlenenleri de sever.)
Yukarıdaki ayeti okuyan her insan, kadının bu halinde iken cinsel birleşme yapılmasını yasakladığını anlar. Bu halin bitiminde temizlendiğinde yapma izni verir. Şimdi siz temizlendikten sonra sözünden çıkardığın anlama bakın, diyorsunuz ki bu durumdaki kadın cünüptür boy abdesti almalıdır namaz kılamaz oruç tutamaz. Peki, bu söylediğinizi Allah söyleyemez miydi de birileri çok özel gizli bir şekilde anlayabildi? Bunu hiç düşünmüyor muyuz? Hani Allah ayetlerini açıksa göndermişti, hani her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle anlatmıştı bizlere? Hani kurandan hesaba çekecekti? Burada diyelim ki ima etti, peki kuranın neresinde bu konuda açıklık getirmiş hiç düşünen yok mu? Allah cünüp halinde gusül abdesti almamızı anlatır. Neden kadının bu hali bittikten sonra abdest alsın demezde yalnız cinsel birleşmeden sonra alınmasını ister, bunu da düşünmüyor muyuz? Bunları açıkça söylemeyen Rabbim daha sonra bizleri nasıl sorumlu tutsun? Siz bana bir hadis örneği gösterip bunun aksini ispatlamamı söylüyorsunuz, sayın arkadaşım ben size kurandan ispatını yapıyorum bu size yetmiyor mu? Ben rivayetin ispatını nasıl yapayım elimde koskoca Rabbimin garantisi varken. Test edilecek, karşılaştırılacak, süzgecinden geçirilecek KURANDIR. Kurana uymayan hiçbir hadis ten sorumlu olacağımızı söylemek gerçekten büyük bir vebaldir.
Şimdide günümüzde bu konunun son durumu hakkında birkaç şey söylemek istiyorum. Belki biliyorsunuzdur Prof. Dr. Abdülaziz Bayındır ve Yazar. Mustafa İslamoğlu kadının regli halinde oruç tutabileceğini ama namaz kılamayacağını söyleyebiliyor. Peki, ne oldu da birden oruçta tutamadığına inandıkları halde birden bu durumda oruç tutabilir diyebiliyorlar? Allahın izniyle elbette her şey bir gün anlaşılacak ama ya bizler anlamakta geç kalırsak? Şimdi sormak isterim oruç tutabilir diyen ama namaz kılamayacağını söyleyenlere. Kadının bu hali cünüplükse oruç ta tutamaz. Yok, cünüplük değil diyorsak isterse namazda kılar. İşte bizler bu çelişkiler içinde yaşıyor ve iman ediyoruz. Sonumuzu Allah hayır etsin.
Allah bu durumdaki kadına (O, insana rahatsızlık veren bir haldir) diyorsa bu durumdayken rahatsız olanlara bir ruhsat bir serbestlik veriyor rabbim demektir, ama dikkat edin yasaklamadan. Bazı hanımlar bazı günlerinde gerçekten hasta olabiliyorlar bu durumlarda Rabbin tanıdığı rahmetidir diyebiliriz. Yaşadığımız çağı düşünün teknoloji ve yenilikler göz önüne alındığında artık hem temiz hem daha rahat geçmektedir bu günleri.
Bizlere düşen Rabbin kitabını anlamaya çalışmaktır. Birilerinin söylediklerini kanıtlamak değil. Rabbim eğer emin olmadığın sözlerin ardına düşmeyin sorumlu olursunuz diyorsa, çok dikkatli olmamız gerektiğini düşünüyorum. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK |