Bismihi Subhanehu..
Selamun Aleykum,
Hayızlı kadın pis değildir! Bunu iddia eden de yok! Ayet sabittir
"
Sana Kadınların Ay Hâlini De Sorarlar. De Ki: O Bir Ezadır."
Yazınızda bakıldığı zaman Ehli Sünnetin kadını hayızlı iken PİS gösterdiğini iddia ediliyorsunuz.
Bunun için sizden delil isitiyorum Âişe (R): Peygamber (S), ben hayızh iken başını kuca*ğıma yaslar, sonra Kur'ân okurdu, diye tahdîs etmiştir. (Buhari Hayz)
hadisine rağmen hayızlı kadını PİS sayan da kim?
Hayızlı kadının namazdan muhaf tutmak onun PİS olduğunu iddia etmek değildir!
Siz konuyu bile anlamadan yazıyı kopyala yapıştır yöntemi ile okumadan, araştırmadan yayınlamışsınız. Yazınızı inceleyelim:
Alıntı:
Bu bölümün sekizinci hadisinde,
İbrahim en-Naha-i;
Hayızlı kadının ayet okumasında beis yoktur,demiştir.
İbn Abbas da:
Cünübün kur�an okumasında bir beis görmemiştir.(Yiyip içmesinde de bir günah yoktur.Cünüplüğün süresi, önümüzdeki namaz vaktine kadardır.)
|
Buhari'nin Hayz kitabında böyle bir hadis bulamadım! Bana bunun kaynağını getirir misiniz? Alıntı:
11.hadis:
Aişe annemiz anlatıyor..
Ya Resulullah ben temiz olamıyorum diyen bir kadına;Resulullah:
��Bu ancak bir damar kanıdır,Hayız değildir.Hayız vakti geldiği zaman namazı bırak,hayız zamanın geçince kendinden kanı temizleyerek namazı kıl;buyurdu..
(o günkü imkanlarla bile izin veriliyor.Halbuki çoğu sahabenin kullanacak bez bile bulamadıkları oluyordu,hadislerden bunu öğreniyoruz.)
|
Bu hadiste açıkça "
Hayz vakti geldiği zaman namazı bırak" yazmışken siz istihaze (özür kanı) ile ilgili olan kısmı gösterip, hayızlı namaz kılabilir diyorsunuz.
Böyle bir yorumu çıkarmak için hadisi nasıl okuduğunuzu merak ettim. Alıntı:
15.hadis:
....Aişe ®şöyle demiştir;
Kadınlardan biri Resulullah ile birlikte İ�tikaf etti.
(itikaf ramazanın son on gününde camide bir hücrede bütün zamanını ibadete vermektir )
Bu kadının, leğen altında( iken kırmızı kanı görülür halde idi,)o, namazını kılardı.
(Resulullah onu namazından men etmemiş,camiyi terk et dememişti.)
|
Bu olay Buhari'de
İstihaze (Özür kanı) altında verilmiştir. Bu kadın hayızlı değil istihazeliydi. Bu durum ne namaza, ne de oruca mani değildir. Hatta bu durumda cinsi müasebet bile yasaklanmamıştır.
Halbu ki HAYIZLI İKEN CİNSİ MÜNASEBET YASAKLANMIŞTIR. Şimdi nasıl oluyor da İstihaze için vereilen hüküm ile hayız için verilen hüküm aynı oluyor diyorsunuz?
Alıntı:
Yine ;Aişe ® dan rivayetle Müminlerin annelerinden biri(Peygamber hanımlarından bahsediyor) Hayızlı iken i�tikaf etmiştir.
( yani yukarıdaki kadın gibi bütün zamanını ibadete vermiştir.İtikafta oruçlu ve namazlıydı deniliyor.)
|
[size=large]
Bu hadisi neden değiştirdiniz! [/size]Buharide HAYIZLI İKEN DEĞİL İSTİHAZE HALİNDEYKEN diyor. Hadisi değiştirmekte ki maksadınız ne?
Hadisin doğrusu şöyledir:
Bize Mu'temir, Hâlid'den; o da İkrime'den; o da Âi*şe'den tahdîs etti ki, mü'minlerin annelerinden biri istihâzah iken i'*tikâf etmiştir (Buhari Hayz)
Şimdi sorularıma geleyim:
1- Hayızlı iken namaz kıldığı yada oruç tuttuğu rivayet edilen bir rivayet gösterebilir misiniz?
2- Buhari'de olmayan bir hadisi neden orda geçiyor diye yayınladınız?
3- Buhari'de verilen hadisi neden değiştirdiniz?
Bu sorulara cevap vermekle mükellefsiniz.
Daha fazla bilgi için şağıda ki bağlantıları izleyiniz! [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Selametle inşallah...