Tekil Mesaj gösterimi
Alt 12 Aralık 2009, 23:09   Mesaj No:11

EbdA

Medineweb Aktif Üyesi
EbdA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:EbdA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 458
Üyelik T.: 23 Ekim 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:Van
Yaş:43
Mesaj: 156
Konular: 13
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: VEKALETEN HACCA GİTME KONUSU VE KURAN.....

Selamun Aleykum,
Bakın nasıl da benim gibi düşünüyorsunuz! Kuran-ı Kerim herşeyi açıkça bildirmemiştir. İşte bu noktada Peygamberimizin (SAV) uygulamalarına BAKMAK ZORUNDAYIZ.
Hac konusunda vekaletin verilip verilmeyeceği açıkça belirtilmemiştir fakat, Hadis-i Şeriflerde bundan açıkça belirtilmiştir. Bundan dolayı VEKALET İLE HAC MÜMKÜN SAYILMIŞTIR.

Delil mi istiyorsunuz buyurun size delil:

(Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) [Haşr 7]

(O, [Resulüm] vahiyden başkasını söylemez.) [Necm 3,4]

(Resulüme uyun ki, doğru yolu bulun!) [Araf 158, Nur 54]

(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]

(Allah’a ve Resulüne karşı gelen, apaçık bir sapıklıktadır.) [Ahzab 36]

(Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, isyan eden Cehenneme gider.) [Nisa 13,14]

(İhtilaflı bir işin hükmünü Allah’tan [Kur’andan] ve Resulünden [Sünnetten] anlayın!) [Nisa 59]

(Biz her Peygamberi kendisine itaat edilsin diye gönderdik.) [Nisa 64]

(Aralarında hüküm verilmek üzere Allah’a ve Peygambere çağırıldıkları vakit: “İşittik, itaat ettik” demek, ancak müminlerin sözüdür, işte kurtuluşa erenler onlardır.) [Nur 51]

(Allah’a ve Resulüne karşı gelen, bilsin ki, Allah’ın azabı çok şiddetlidir.) [Enfâl 13]

(Allah’a ve Resulüne itaat edin! [uymayıp] yüz çeviren [kâfirdir] Allah da kâfirleri sevmez.) [Al-i İmran 32]

(Allah ile resullerinin emirlerini birbirinden ayırıp ikisi arasında bir yol tutmak isteyen kâfirdir.) [Nisa 150,151]

Allah ayetlerin çoğunda Sadece Allah değil "Allah ve Resulune uyun" gibi ifadeleri kullanır. Siz, "biz Kuran'a göre yaşarız Rivayetlere (hadislere) göre değil derseniz", yukarıda ki ayetlere karşı gelmiş olursunuz.
Sadece Kuran bize yeter diyerek Peygamberi -haşa- "vahiy postacısı" konumuna getirirseniz, Allah'ın ayetlerine zıt düşmüş olursunuz.

Kuran-ı Kerim'de açıkça belirtilmeyen durumlar için biz Resulun (AS) uygulamalarına bakarız çünkü O (AS) "Allah'ın istemediği bir şeyi emretmez" ve "Vahiyden başkasını konuşmaz"

Hadis-i Şeriflere bakalım:
Rivayet edildiğine göre Has`am kabilesinden bir kadın Peygamberimiz'e gelerek, babasının binek üzerinde duramayacak kadar yaşlı olduğunu söylemiş ve kendisinin onun adına haccedip edemeyeceğini sormuş, Peygamberimiz de buna izin vermiştir (Buhârî, Hac, 1; Müslim, Hac, 407).

İbn-i Abbas anlatıyor: Bir kadın hacca gitmeyi adamıştı, ama ömrü vefa etmedi, haccını edâ edemeden öldü. Kadının kardeşi Resûlullah'a (asm) gelerek ne yapması gerektiğini sordu. Resûl-i Ekrem Efendimiz (asm): "Ölen kardeşinin borcu olsaydı öder miydin?" diye sordu. Adam: "Evet ya Resulallah!" deyince, Allah Resulü (asm): "O halde Allah'a karşı olan borcunu da öde! Çünkü o ödenmeye daha çok lâyıktır." buyurdu. (Nesâî, Menâsik'ül-Hac, 7)



Yine İbn Abbas (r.a) anlatıyor: Sinan b. Seleme el Cühenî’nin karısı, haccını yapamadan vefat eden annesinin yerine haccedip edemeyeceğinin Rasûlullah (s.a.v)’den sorulmasını istedi. Rasûlullah (s.a.v)’de: “Evet” dedi ve: “Annenin borcu olsa sen de onu ödemiş olsan borcu düşmüş olmaz mı? O halde annesi adına haccetsin.” (Buhârî, Cezaü’s Sayd, 33)

Başka bir rivâyete göre, bir kadın Rasûlullah (s.a.v)’e haccetmeden ölen babasının durumunu sormuştu da: “Babanın yerine haccet” buyurdu. (Buhârî, a.y.; Tirmizî, Hac, 85; Nesai, Menâsik'ül-Hac, 8)

Bu hadisler sahihtir. Şayet aksini iddia ediyorsanız bunu ispatlamak zorundasınız.

Bundan sonra karar sizin! İster sadece Kuran diyerek Resulun uygulamalarını beğenmezsiniz; isterseniz onca ayete uyar Resulun yolundan gidersiniz.

Alıntı:
Şimdi size sormak istiyorum bu yazdığınız bilgileri nereden aldınız? Elbette kurandan. Sizin mantığınızla yine size soruyorum. Oruç tutarken abdest almayı orucun şartları arasında yazmaz. Bana lütfen gösterir misiniz kurandan oruç tutmak için abdest almanın gereği yoktur diye bir ayet? Bu sorumu çoğaltabilirim ama mantığım izin vermiyor. Bundan dolayıdır ki ben Rabbin ayetleri üzerinde asla yorum yapmam apaçık sözlerine bakar ve emirleri uygularım. Açıklanmayan emredilmeyen hiçbir konuda ilaveler yaparak tertemiz suyu bulandırmam.
Ben bu bilgileri sadece Kuran'dan değil, Allah Resulunun uygulamalarından da aldım işte sizinle aramızda ki fark ta bu.

Selametle...
Alıntı ile Cevapla