Re: Kur'anın namaz konusunda verdiği detaylar... Değerli Abdulmelik kardeşim. Sünnet ya da hadis kuran ile eşit değil, ama onu anlamada yardımcı bir kaynaktır. Hadis bilgilerini ana kitaptan yani süzgeçten geçirmeden almak ve kabul etmek, kuran ile eş değer görmek açıkça bir şirktir. Kuran ayetlerinin yüzde 80 inin sebebi nüzulü bilinmediği takdirde anlaşılması imkânsız demekte bana göre Kurana uymaz. Çünkü aynı konuda mezheplerin nüzul açıklamaları da hadisler gibi birbirine uymaz. Bu durumda doğru olduğunun garantisini kim verecek? Bu demektir ki rabbin söylediğinin tersine, Kuran okunduğunda anlaşılmaz bir başkasının açıklamalarına ihtiyacı olan bir kitaptır demek anlamına gelir. Hele hele Kuranda nesih mensuh ayet vardır demek, kuranın bir ayetine bile iman etmezsen gerçek iman etmemiş sayarım sözlerine ters düşer. Bunu Diyanet İşleri başkanlığı da asla kabul etmiyor şükürler olsun. Kuranda önemini yitirmiş, görevini tamamlamış yani nesh edilmiş tek bir ayet yoktur. Buna iman eden bir insan, rabbin söylediği gibi.(ayetlerin kimine inanırsın kimine inanmazsın) sözlerine muhatap olur.
Daha öncede söylediğim gibi bazı ayetler teşbih sanatıyla, benzetme yoluyla anlatılmıştır. Yine birçok ayette geçen sözler ve anlamlar hala anlamları tam anlaşılmamış müteşabih konumdadır. Örneğin biz sana kevseri verdik derken bakın ayetler ne diyor acaba okuduğumuzda anlamayacak mıyız bakalım birlikte.
1. Muhakkak biz sana Kevser'i verdik.
2. Öyleyse Rabb'in için namaz kıl ve kurban kes.
3. Muhakkak ki sonu kesik olan, sana buğzedendir.
Burada geçen kevserin anlamı hikmet, sonsuz ilim, kuran anlamındadır. Demek ki Rabbim sana ilim ve kuran verdik Rabbine ibadet et ve ona yaklaş. Sen sana söylenenlere bakma sana soyu kesik diyorlar. Fakat bilmiyorlar ki esas soyları kesik olan sana iftira atanlardır. Bakın bu ayeti kime okutursanız okutun bunu anlayacaktır. Belki şu soruyu sorup araştırma ihtiyacı duyabilir bir insan. Acaba peygamberimize neden soyu kesik demişler. İşte bakın ayet anlaşılıyor ama bunun nedenini tarihi bilgilerden ya da hadislerden öğrenebiliriz. Fakat dikkat edin ayetin anlaşılmasını engellemedi bunu bilmememiz. Tarihi bilgilerden peygamberimizin erkek evlatlarının öldüğünü bunun için de peygamberimize böyle bir söz söyleyerek onu üzdüklerinden bu ayetlerin geldiğini öğrenebiliriz. Ama bakın tekrar söylüyorum Bu bilgiler olmadığında ayetler anlaşılmamış değildi.
Kuranda birçok ayet vardır ki daha ne anlama geldikleri belli değildir. Müteşabih ayetler konusunda zaten fikir yürütmem bile. Rabbim ne diyor bu konuda. Kimileri muhkem ayetleri bırakıp müteşabihlerin ardına düşer acaba burada ne anlatmak istiyor diyerek fitne peşinden koşarlar diyor. Ben apaçık muhkem ayetleri anlamaya çalışıyorum, diğerleri de zaten zamanla anlaşılacaktır. Düşün, acı suyla tatlı suyu yan yana getiri birbirine karıştırmayız ayeti, bundan otuz sene kadar önce, iman edenle etmeyeni bir araya getirir ama karıştırmayız ayırırız anlamı taşıyor diyorlar ve bu ayet yine nüzul sebebi olarak bunlar anlatılıyordu. Fakat bilim adamları gerçekten okyanusta tuzlu suyla tatlı suyu yan yana görüp karışmadığını anlayınca, bu ayetin gerçekten tam anlamında verildiği anlaşıldı. İşte ben kurana böyle bakıyor ve açık olmayan ayetlerin peşine zaten düşmüyorum. Benim için dinin anası olan Muhkem ayetler önemlidir.
Her düşünceye saygılıyım çünkü hesabı herkes kendisi verecektir. Tekrar etmek istediğim Kuranda asla nesih mensuh ayet yoktur, çünkü Kuranın tüm ayetleri tüm zamanlara hitap edecek şekilde gönderilmiştir. Buna inandığımızda kurandan birçok ayetin artık hükümsüz olduğunu kabul etmemiz gerekir. Bu sorumluluk çok ağır bir sorumluluktur. Çok düşünülmesi gereken bir konu, ihmale gelmeyeceğini düşünüyorum. Rabbim cümlemizin yardımcısı olsun. SAYGILARIMLA |