Tekil Mesaj gösterimi
Alt 18 Aralık 2009, 23:08   Mesaj No:19

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.036
Konular: 340
Beğenildi:1437
Beğendi:478
Takdirleri:10498
Takdir Et:
Standart RE: KUR'ANIN NAMAZ KONUSUNDA VERDİĞİ DETAYLAR...

Sayın Gümüş tabak;
kuran'dan büyük, kaynak olmadığından hemfikiriz zaten.kuran temel kaynaktır tek kaynak değildir.
kevserin ne anlama geldiğini nasıl izah edebildiniz acaba?
havzı kevser olmadığı ne malum ?
vss..

nesih konusunda gelince;
kuranı kimse iptal edemez..resulullah dahil...ancak kuranın bir ayeti diğer ayeti neshedebilir.bu demek değildir ki,nesih edilen ayet işe yaramaz.
bakınız ;

"Biz bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturursak, mutlaka daha hayırlısını veya benzerini getiririz." Bakara Sûresi, 106

diyor Rabbimiz..

örnek verirsek ;
Bakara Sûresinin 115 inci âyetinde geçen,
"...Her nereye yönelirseniz Allah'ın vechi (Allah'a teveccüh edilecek bir cihet) vardır." hükmünün,
aynı surenin 144 üncü âyetiyle yani "sen hemen yüzünü mescid-i haram tarafına çevir," emriyle nesh edildiği söylenmektedir.

veya ;
Meselâ, içki kademeli olarak yasaklanmıştır. Bunda, insanları bir yanlıştan çevirme hususunda sabırlı olunması ve onlara kabulde zorlanacakları son sözü, hemen başta söylemenin doğru olmayacağı hususunda çok güzel bir ilâhî irşat saklıdır

Kaldı ki, bu âyetlerin de mânâları yine doğrudur.
İlk âyet, "içkide bazı faydalar olmakla birlikte zararının daha fazla olduğu" yolundadır.
Bu hüküm bu gün de doğrudur.
Alkolün ilâç sanayiinde kullanıldığı, yahut alkol almanın kişiye geçici bir rahatlık getirdiği yine bugün de bir vakıadır.
İkinci kademede, içkili iken namaza yaklaşılmaması emredilmiştir.
Bu hüküm de yine geçerlidir.
İçkili bir insanın namaza yaklaşmaması bu gün de gereklidir. Üçüncü safhada içki tamamen yasaklanmış ve haram kılınmıştır.
veya ;

2. "Bir âyeti başka bir âyetin yerine getirdiğimizde (değiştirdiğimizde) -ki Allah ne indirdiğini gâyet iyi bilir- sen sadece uyduruyorsun derler. Hayır, öyle değil! Ama, onların çoğu bilmez" (Nahl, 101).
veya ;
"Allah dilediğini siler, dilediğini bırakır. Ümmü'l-Kitab O'nun katındadır" (Ra'd, 39).

veya ;
"Allah seni affetsin! Niçin onlara izin verdin!..." (Tevbe, 43),
"Allah'a inanan kimseler senden izin istemezler" (Tevbe, 44),
"Senden ancak Allah'a ve âhiret gününe inanmayanlar... izin ister" (Tevbe, 45).
bu üç ayetten hangisi ?
Alıntı ile Cevapla