RE: VEKALETEN HACCA GİTME KONUSU VE KURAN.....
kuranin namaz konusunda verdigi detaylar konulu kisimda, farkli surelerin ayetlerini alarak iste burda ruku surda kiyam vs bahsedilerek namazin sekli vardir diye TEVIL etmissin haluk bey fakat bu kesinlikle dogru bir tevil degil. o halde buyrun, sizin tarzinizla gidelim ve sizin tarzinizla gitmenin sonucu olarak, kildigimiz namaz yanlis namaz cunku kuranda sekli tarif edilmesine ragmen namazlarda hic karsilasmadigimiz bir rukunden bahsediyor ayet dememizi gerektirecek bu. ali imran 191. ayette Onlar ayaktayken, otururken ve yanları üzerine yatarken Allah’ı anarlar denilmektedir, peki namazin neresinde yan uzerimize duruyoruz acaba? KURAN bize bildirmis de biz mi yapmiyoruz? dolayisiyla sizin yapmis oldugunuz teviller sihhatli degildir, sadece normal bir yorum, ayni yorum tarzi ile bir cok emir farzdir ve yapmamiz tanimlanmistir diyerek birseyler cikarabiliriz o halde.
ve ayrica vermis oldugunuz ayetlerin nuzul siralamalarina bakmak lazim, namazin farz kilinisi ile birlikte efendimiz sahabeye nasil kilinacagini ogretmisti, acaba tevile sokarak iste burda namaz tarif edilmis dediginiz ayetler namazin farz kilinmasindan sonra inmis ayetler ise, o halde efendimiz sahabesine soylemi demistir: namaz farz oldu ama bazi ayetlerin inmesi lazim, o zamana kadar bekleyelim, simdilik size nasil kilindigini gosteremiyorum mu demisti acaba? yok demedi ve kildilarsa neye gore kilmislardi? ayrica haydi kabul edelim ki o yaetler namazin seklini tarif ediyor olsun, peki mesela ruku neden iki kere tarif edilmis olsun...
ikincisi, mezhepler bile anlasamamisken... diye bir cumle kullanmissiniz, mezheplerdeki ihtilaflar, rivayetlerin rasulullahtan o sekilde geldigi icin kabulune dayanmiyor, tum namaz kilma bicimleri efendimizce uygulanmistir ve mezhepler de sistematik olmak acisindan bunlardan birini kabullenmislerdir, yoksa safii hanefinin, hanbeli malikinin namazinin fasid oldugunu falan iddia etmiyor. rivayetlerin tumunun dogrulugunda mezheplerin ittifaklari var. kalki di biz de diger rivayetler uzere namazlarimizi eda edebiliriz bunda bir beis yok, efendimizin yaptigini bizim yapmamiza mani olan nedir? peki insanlara niye bu sekilde ogretiliyor diyebilirsiniz? hepsi de ogretilebilir onda sorun yok ama bu karisikliga sebeb olacaktir, aklinda tutabilecegine guvenene anlatilir, guvenmeyene ise tek seklini ogretirsin onun uzere devam eder bu gayet normaldir.mesela kuranin 7 kiraati meselesini dusunun, her kiraatten okunusa gore yazilmis kuranlar mevcut neticede, peki biz neden turkiyede asim kiraatinin hafs rivayetini esas alarak kuranin mushafini ona gore basiyoruz, bunun tek dogru oldugundan mi? hayir. neticede kurra hocalar var ve her seklini de okuyorlar.
|