Tekil Mesaj gösterimi
Alt 19 Aralık 2009, 18:51   Mesaj No:28

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Vekaleten hacca gitme konusu ve kuran.....

Kebuter kardeşim Sayın İslamoğlu kardeşimizin söylediği, bakara 191. ayette namaz değil, dua, anma, tespih etme anlamında kullanıldığını söylüyor gerçekten bu ayette bu anlamdadır.

Şimdi bahsettiğiniz ayette namaz sözcüğünün geçmediğini söylemenize bakalım. Hac suresi 26. ayette bakın ne diyordu?( Bir zamanlar Kâbe’nin yerini İbrahim'e şu şekilde hazırlamıştık: "Sakın bana hiçbir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, (kıyama) duranlar, rükû ve secdeye varanlar için Evim'i tertemiz et.) Burada Rabbin ne söylediğini yani neden kıyam, rükû, secde edilmesi gerektiğini başka ayetlerden anlamaya çalışalım. Çünkü eğer bir konu başka yerde ismiyle bahsedilmişse yani bana ibadet edin diyerek örnek verip anlatmışsa daha sonra ki anlatımlarında onun isminden bahsetmesi gerekmez, yalnız şeklini söylediğinde bunun o bahsedilen ibadet olduğunu anlarsınız. Çok ünlü bir yeri topluma anlatıyorsunuz önce o yerin ismini söylersiniz ama daha sonra anlatımlarınızda oradaki çok özel yerlerden bahsettiğinizde bu yerin ismini bile söylemezsiniz herkes bahsedilen yeri anlar.

Örneğin Hac 27. ayette bakın rükû ve secdenin ibadet şekli olduğunu nasıl anlıyoruz.

Hac77: Ey iman edenler! Rükû edin, secde edin; Rabbinize ibadet edin, hayır işleyin ki kurtulabilesiniz.

Yukarıda anlatılan şeklin Rabbe ibadet şekli olduğu anlaşılıyor. Örneğin aşağıda verilen ayette secdelere kapanıp Allah ın ayetlerini okurlar diyor. Rabbim ne diyordu namaz konusunu anlatırken Kurandan kolayınıza geleni okuyun.

Aliimran 113: Ama hepsi bir değildir. Ehlikitap içinden Allah için baş kaldıran/Allah huzurunda el bağlayan/hak ve adaleti ayakta tutan/kalkınıp yükselen bir zümre de vardır; gece saatlerinde secdelere kapanmış olarak Allah’ın ayetlerini okurlar.

Şimdide sizin sorduğunuz sorunun tam karşılığına bakalım. Bakın Rabbim kısaltılmış namazı bizzat resulünün imamlığında nasıl anlatıyordu onu hatırlayalım.

Nisa 102: Sen içlerinde olup da onlara NAMAZ kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle NAMAZA dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra NAMAZ kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar.......

Sen onlara namaz kıldırdığın vakit diyerek başlıyor söze ve nasıl devam ediyor? Secdeye varınca diyor devam ediyor, demek ki zaten namaz konusunu anlatırken secde etmenin namazın farzı olduğu anlaşılıyor. Diğer birçok ayetinde de daha detaylı izah ediyor. Bakara 125. ayette de aynısı geçiyor.(kendini ibadete verenler, rükû-secde edenler için evimi temizleyin.) Yine bakara 43. ayette,( namazı kılın, zekâtı verin; rükû edenlerle birlikte rüku edin.) sözlerinden rüku nun namaz ibadetinin farzı olduğu anlaşılıyor. Yine bir örnek ayet, Maide 55;( Sizin gönül dostunuz Allah'tır, O'nun resulüdür, bir de rükû eder bir halde namazı kılıp zekâtı vererek iman edenlerdir.) Bakın burada da rükunun namazın bir bölümü olduğu açıkca söyleniyor. Bu ve buna benzer ayetler namazın şekli boyutunu tek tek bile anlatıyor. Bu durumda birisi size namazın kılınışını anlatırken sözlerinin başında size namazın nasıl kılınacağını anlatacağım dedikten sonra, vereceği detaylarda, bilgilerde namaz sözcüğünü kullanmadığında, siz başka bir şey mi anlatıyor anlarsınız, yoksa konu değişmedikçe anlatılanlar birbirinin destekçisi ise, namaz konusunda konuşulduğu kanısına mı varırsınız? Rabbin huzurunda divan durmak onun huzurunda saygıyla durmaktır. Onun huzurunda eğilmek ve onun huzurunda secde etmek ona gösterilecek en büyük saygı ve sevgi gösterisidir. Bunu isteyen ve kuranın bütününde tüm bunları anlatan rabbimdir.

Aşağıdaki Taha suresi 14. ayet de, O halde bana ibadet et ve namaz kıl beni hatırla diyorsa, diğer ayetlerde de ibadet şekli olarak kıyam, rükû secdeden bahsediyorsa, demek ki kıyam ve rüku nün geçtiği ayetler namazın tarifini yapıyor demektir.

Ta-ha 14: "Hiç kuşkulanma ki ben Allah'ım. İlah yoktur benden başka. O halde bana kulluk/ibadet et ve NAMAZINI, beni hatırlayıp anmak için yerine getir.

Ben Rabbin kitabından anladıklarımı naklettim, hatalarımı Rabbim affetsin. Selametle
Alıntı ile Cevapla