Durumu: Medine No : 10862 Üyelik T.:
01 Ekim 2009 Arkadaşları:1 Cinsiyet: Yaş:66 Mesaj:
489 Konular:
86 Beğenildi:3 Beğendi:0 Takdirleri:62 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | RE: KUR'ANI DOĞRU ANLAMADA TAKİP EDİLMESİ GEREKEN YOL NASIL OLMALIDIR?
Değerli arkadaşım Rabbim kuranda bazı konulara inanmak istemeyen ya da zorlanan insanlar için Aliimran suresi 7.ayetinde bakın ne diyordu bizlere hatırlayalım?
( Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun yorumuna öncelik tanımak için Kitap’ın sadece müteşabih kısmının ardına düşerler.)
Değerli arkadaşım lütfen bunu sizin şahsınıza asla söylemiyorum, beni yanlış anlamayın sakın, böyle anlarsanız üzülürüm. Rabbim kolaylaştırdım, düşünün anlayacaksınız dediği kuranın anası olan muhkem ayetlerin bizleri ibadet konusunda bağlayıcı, yön gösterici, kötüden alıkoyan ayetleri muhkemdir açıktır. Örneğin ibadet konusunda verilen detaylar. Yardımlaşma konusunda teşvikler. Hayatımızı yaşarken ailemizin ve toplumun nasıl yönlendirileceği konusunda çok net açıklamalar yapar. Bizlerin aklı başında olan insanların bunu anlayacağını bakın ben söylemiyorum, Yüce Rabbim söylüyor. Bende diyorum ki madem öyle söylüyor Yaratan bende buna inanıyorum. Daha önceki toplumlarda bakın her şey açık değil diyerek, açık ayetleri bırakıp anlaşılması zamana bırakılmış yada Rabbin özellikle detay vermek istemediği açıklamaktan kaçındığı, gizlediği ayetlerin peşine düşüldüğünü söylüyor bizlere. Şimdide aynı düşünce işlenmiyor mu toplum üzerinde?
Şimdi gelelim sizin sorduğunuz ayetlere, önce yazalım.
Gök yarılmış, o gün o; zayıflamış sarkmıştır.
(Hakka 16)
Melekler de onun kenarlarındadır. O gün Rablerinin tahtını, bunların da üstünde sekiz (melek) taşır.(Hakka 17)
Yukarıdaki ayetleri okuyan bir insan, sözlerindeki detayları anlamasa da, bu anlatım şeklinden kıyametin tasvirinin olduğunu hemen anlar. Devamındaki ve öncesindeki ayetleri okuduğunuzda mahşer gününün, hesap gününün bahsedildiği hemen anlaşılır. Şimdi kendimize soralım. Bu ayetlerden başka ne anlamamız beklenebilir? Örneğin sekiz melek taşır sözlerinden bir şey çıkaramadığımızda ayeti eksik mi anlarız? Şimdi sormak isterim bu meleklerin sayısı yada melekler sözlerinden ne anlatılmak istendiğine dair hiçbir açıklama yokken, bizlere değişik anlamlar verenlere inanmalı mıyız? Rabbim bazı konularda çok net açıklamalar yapmışken acaba kendi katından bahsederken neden detay vermez hiç düşündük mü? Bakın size bir ayet hatırlatmak istiyorum, bu Rabbin bizlere apaçık bir uyarısıdır. Acaba Rahman kendi katından açıklamadıkları konularda bizlerin konuşmasına ne diyor? Bunun cevabını yine kuranda aramalıyız.
Araf suresi 33. ayet; De ki: Rabbim ancak açık ve gizli kötülükleri, günahı ve haksız yere sınırı aşmayı, hakkında hiçbir delil indirmediği bir şeyi, Allah'a ortak koşmanızı ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır.
Yukarıdaki ayete bakalım, bakın ne diyor Rabbim? hakkında hiçbir delil indirmediği bir şeyi, Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır. Şimdi bu sözler üzerinde düşünelim. Yazdığınız ayette bazı sözler var ki, detay verilmeden bahsedilmiş ama ayetlerde kıyamet tasvir edilerek, hesap günü hatırlatılmış. Şimdi bizler bunun anlatılmak istenen anlamına mı bakmalıyız, yoksa açıklanmayan melek ve onların sayıları üzerinde mi düşünmeliyiz? Sanırım bu ayeti çok diyi düşünmeli ve idrak etmeliyiz. İyice düşündüğümüzde Rabbin Kuranda hiç bahsetmediği yüzlerce konuda o kadar çok detaylar anlatılıyor ve bunların Allah katından olduğu söyleniyor, bizlerde kurandan habersiz inanıyoruz. Daha açıkçası her gün Rabbin yasakladığı ve büyük günahlar arasında saydığı bu HARAM suçunu işlemiyor muyuz?
Değerli arkadaşım bizlere düşen, Rabbim in açıkladığı ve dinin anası olan konular üzerinde kendimizi yoğunlaştırmak olmalıdır. Zamanla birçok konu İlim adamları tarafından çözülecektir. Allah göğün yedi katından bahsederken bundan 300 yıl önce bu sayının ne olduğu bilinmiyordu. Bilmediği zamanda imanlarında bir eksiklikte olmuyordu. Tatlı suyla acı suyu birbirine karıştırmayız ayetini elli yıl öncesine kadar iman edenle etmeyeni ayırırız anlamındadır diye anlatılıyordu, ama bilim adamları gerçekten okyanusta bunu buldu. Şimdi düşünelim bu ayeti yanlış anladıklarında imanlarında bir eksiklik mi oldu, günaha mı girdiler? Bunlara benzer o kadar çok ayet var ki, bizler bilinmeyenlerin peşinden gitmeyi daha heyecanlı görmüşüz sanırım, apaçık sözleri görmezden gelerek. Yaratanın da bizleri yönlendirdiği, bizleri bağlayan apaçık ayetlerdir, apaçık ve detaylı dediği ayetler bizleri bağlayan imanımız için gerekli olan muhkem ayetlerdir. Rabbim yazdığınız ayette geçen melek sayısının ne olduğunu sormayacak bizlere, soracağı seni O gün için ikaz etmiştim ama anlamadın diye hesap soracaktır. İşte benim anlatmak istediğimde buradan başlıyor ve diyorum ki, Rabbim dinin anası olan Muhkem ayetleri bizleri bağlayan ayetleridir ve onları da apaçık nice örneklerle verdim sizlere diyorsa, ben bunun peşine düşerim, açıklanmayanların izah edilmeyenlerin ya da detay verilmeyenlerin değil. Bu yolu takip etmemin nedeni rabbin bunları söylediği içindir. Hatırlayın peygamberimiz devrinde bazı inançlarının değiştirildiğini, nesih edildiğini kaldırıldığını gören birçok insan, kuranı yeterli görmeyip eski geleneklerini bırakmak istemediklerinde nasıl bir ayet indirmişti Rabbim?
Ankebut 51. Karşılarında okunup duran bir kitabı sana indirmiş olmamız onlara yetmiyor mu? Bunda, inanan bir toplum için elbette ki bir rahmet ve bir öğüt vardır.
Size sormak isterim, burada Rabbim apaçık o günkü topluma size Kuran yeter demiyor mu? O günkü topluma kuran yeteceğini söylüyorsa bizler bu kitaba tabi değilmiyiz? Şimdi ben bu ayetleri gördüğüm halde nasıl bunların tam tersini söyleyenlere inanırım? Bu düşünceden yola çıkarak Rabbim apaçık gönderdim dediği, kolaylaştırdım derken yemin ettiği bir kitabın muhkem ayetlerini acaba herkes okuduğunda ayrı şeyler mi anlar? Kuran nasıl namaz kılacağımızı, nasıl oruç tutacağımızı, nasıl hacca gideceğimizi, mirasımızı nasıl paylaşacağımızı, boşanan bir kadının bekleme sürelerini, kimlerle evlenmemizin yasak olduğu, daha açıkçası bizleri bağlayıcı yol gösterici ayetleri kimler değişik anlamış bana lütfen söyleyin? Kuranın hiç bahsetmediği hacca gittiğinde şeytan taşlama bakın kuranda yok dersek işte burada yanlış yapmış oluruz. Genellikle yaptığımız yanlışta bu türden yanlışlar. Yanlış yapılan hiç bahsedilmeyen konuları Allah aslında burada bundan bahsediyor denmesinden çıkıyor yani hiç açıklanmayan izah edilmeyen konulara beşerin ilavelerinde çıkıyor ayrılık. Bana lütfen örnek gösterin bakın muhkem ayetlerden şu ayet açık değil deyin bana size hak vereyim. Dikkat edin din ve iman adına yapmamızı emrettiği apaçık denilen ayetlerden bahsediyorum.
Değerli arkadaşım çok ama çok üzülüyorum çünkü Rabbin apaçık ayetleri görmezden geliniyor, beşerin sözleri iltifat görür olmuş, nasıl üzülmeyeyim? Allah yardımcımız olsun işimiz gerçekten çok zor. Ben apaçık Rabbim bir şey söylüyorsa bunun tersini söyleyene asla iltifat etmem, inanmam. Çünkü imtihanı yapacak Rabbim sorularını soracağı Kitabı elimize vermiş. Sizce, sizi bu kitaptan imtihan edeceğim diyen Rabbim, daha sonra (HÂŞÂ) sözünden dönüp başka kitaplardan da hesaba çeker mi? Karar sizin. Selametle Haluk GÜMÜŞTABAK
NOT: Bu yazıma abone olmama rağmen verilen cevaplar meylime gelmiyor sanırım bir sorun var.
|