RE: KUR'ANDA GEÇEN HİKMET SÖZÜNDEN NE ANLAMALIYIZ?
Gelelim peygamberimizin hüküm koyma yetkisi var mıdır sorusuna. Diyelim ki evet hüküm koyma yetkisi vardır. Bu durumda peygamberimizin verdiği bir hüküm kur’an da yok, böyle durumlarda nasıl olurda Rabbim bizleri kur’anın ipine sarın diye onlarca ayet indirip, daha sonra sizleri Kur’an dan hesaba çekeceğim desin, demissin.
iyide perygamber demis ise, asla kuranda karsiligini bulamayacagimiz bir hukum vermis olmaz. sizin bu cumleden sonra verdiginiz konu, hukum koymayla alakali degil, o mesela emrolundugun gibi dosdogru ol, veya musaya vahyettigimizi sana da vahyettik, eger vazgecersen kaybedenlerden olursun tarzi ikaz ayetleridir. kaybedenlerden olmak riskini bir peygamber bile allahin vahyi ile sabit bir bicimde tasiyorsa, biz kimbilir ne durumdayiz diye dusunmemisi gerektiren birsey bu fakat, peygamberin boyle bir risk icinde bulunmasi, koydugu hukmun kuranla celismesi anlamina gelebilir riskini asla icermez, cunku bunu kuran kendisi beyan etmis, kuran bunlarin tumunu birlestirdigimizde sunu diyor aslinda:
emrolundugunu yapan, sorumlulugundan kacmayan bir rasul ne soylemis ise dogrudur. haram kilma yetkisi de vardir ki bu ayetle sabittir zaten. e zaten rasulun haram kilma yetkisinin ayetle sabit oldugunu soyluyorsak, rasul bu anlamda mesruiyetini de vahiyden almis demektir aziz dostum. vahyin kendisine cizmedigi bir cizgiyi takip ediyor degil nebi aleyhisselam degil mi?
|