RE: KUR'ANDA GEÇEN HİKMET SÖZÜNDEN NE ANLAMALIYIZ?
o zaman su meselenin adini koyalim bence. sizin iddianiz su mu:
allah kuranda rasulune boyle bir yetkiyi tanidigi halde, ben allahin kendisinden baska hukum koyma yetkisini tanimasini tanimiyorum, tanimak istemiyorum, iddianiz bu ise bunu acikca soyleyin ki biz de ona gore yazalim.
yani bu biraz suna benziyor: ahirette allah sefaat icin bir kisiye izin verecekse, bu kisi de sizin aslinda hoslanmadiginiz bir alim kisi olmus olsun, ben orda cikip itiraz edecegim, ya rabbi biz dunyadayken de bunun goruslerini begenmezdik sen nasil olur da sefaat izni verirsin gibi bir itirazda bulunurum demekle tamemen farksiz bir durum.
allah, rasulune helal ve haram koyma yetkisini tanimistir. allahin tanidigi bu yetkiyi biz tanimazsak iman dairesinin disindayiz demektir. bunun, sunnet kuran gibi kabul edilmemistir ile uzaktan yakindan zerre kadar alakasi yok, o tamamen farkli bir olay. konuyu direk bu noktaya cekerek sulandirmis olmaktan ileri gidilmez.
sizin dediginiz gibi olacaksa, kelimei sehadetten ve eshedu enne muhammeden abduhu ve rasuluhu kismini gereksiz bulup cikaralim o halde ne dersiniz?
allah kuranda kendisine tabi olmanin yolunun rasule tabi olmaktan gectigini soyluyor siz ise neler diyorsunuz.
|