Tekil Mesaj gösterimi
Alt 23 Şubat 2010, 22:34   Mesaj No:3

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız?

Değerli Abdulmelik kardeşim önce cevap verip düşüncelerinizi yazdığınız için teşekkür ederim. Dikkat ederseniz ben ayete hiçbir anlam yüklemeden anlamaya çalıştım, Allah sizden razı olsun. İsterseniz sizin bu sözünüzden yola çıkarak, yani benim ayeti anlayış şeklim ve sizin ayetten anladıklarınızı, rabbin sözleriyle karşılaştıralım. Bakalım ayete anlam yüklüyor muyuz ya da hangimiz yüklüyor. Bu sözüm umarım sizi kırmamıştır çünkü amacım asla kimseyi kırmak ya da incitmek değil, rabbin doğrularını anlamaktır o kadar. Önce yazdığınız sözleriniz üzerine düşünelim.

(kadının cazibesinden kasıt sadece göğüs ise, sadece kalça ise veya sadece saç telleri ise bu evrensel olamaz, çünkü kadının çekiciliği her şeyidir, konuşmasıdır, kulak memesidir, saçlarının ahengidir veya bacaklarıdır vs değişik erkeklere göre. Yüz el dışında tüm vücudunu konuşması kokusu makyajı vs kamufle etmesi gerekiyor.)

Ayeti düşünelim önce. Ayette Allah kadınlara gözlerinizi öne eğin ve namusunuzu kollayın diyordu. Devamında ise görünen kısımlar müstesna ziynetlerinizi/süslerinizi göstermeyin diyerek uyarıyor ve başörtülerini de göğsün üst kısmına indirmeleri isteniyordu. Ben dikkat edin hiçbir yorum yapmadan Rabbim bu sözlerden kasıt neresinden bahsediyor onu anlamaya çalıştım ve hiçbir yorum yapmadım. Bakın siz ise bu sözlerden neler anladınız? Kadının cazibesi denildiğinde sadece göğüs, kalça ya da saç teli olamaz diyorsunuz. Hâlbuki saç telinden tek bir kelime bile bahsedilmiyor. Devamında ise kadının çekiciliği her yeridir diyerek, lütfen bana kızmayınız çok daha ileri gidiyor ve inanılmaz yorumlar yaparak, kadının konuşması, kulak memesi, saçlarının ahengi gibi detayları tıpkı göğsün örtülmesi gibi, Rahman asla haramlaştırmadığı halde siz kendi düşüncelerinizle haramlaştırmış olmuyor musunuz? Bakın kadının konuşması eğer cazibe olarak sizi etkiliyorsa o zaman kadının evden dışarı adımını bile atmaması gerekmez mi? Yüz ve eli dışında tüm vücudu, konuşması, kokusu, makyajın kamufle etmesi gerektiğini mi çıkardınız bu ayetten? Hani rabbim iman edenlere süs eşyası indirmişti? Acaba yalnız eşi için mi takın diyor süs eşyasını? Kur’andan siz bunu nereden anladınız? Bakın ben hiçbir yorum yapmadım yalnız tek bir kelimeyi anlamaya çalıştım o kadar. Yani rabbim kendiliğinden görünenler sözünden ne anlamalıyız? Süsleri/ziynetleri sözü ile ne kast ediliyor, yalnız bunu anlamaya çalıştım ben, ya siz neler anlamışsınız bakın bu ayetten.

Şimdi düşünelim siz kadının yüzü ve eli açık diğer yerleri tamamen kapanmalı diyorsunuz ve bu ayetten bunu çıkarıyorsunuz. Size sormak isterim sizce bir kadının yüzü ve ellerimi daha çekici ve cezp edicidir, yoksa saçlarının telimi, ya da kadının sesimi? Eğer bizler kendimizce ayetlere anlamlar verirde bu Allah ın istediği en doğru yoldur dersek doğrumu yapmış oluruz? Bakın hiç unutmadığım peygamberimizin bir hadisini hatırlatmak isterim tam burada, bana göre çok düşündürücü ve anlamlı bir hadis.

Allah bazı farizalar vazetmiştir, onları aşmayın. Bazı hadler koymuştur, onlara yaklaşmayın. Bazı şeyleri haram kılmıştır, onları yapmayın. Bazı şeyleri de unutmaksızın size rahmet olması için hatırlatmamıştır, onları da araştırmayın.
Mahmud Ebu Reyye, Muhammedi Sünnetin Aydınlatılması, sayfa 403

Yüce Rabbim sizler için bu kitabı kolaylaştırdım diyor da, bazı konularda bizlere geniş ve rahat bir yaşam alanı bırakıyorsa, sanırım peygamberimizin bizlere seslendiği gibi(Bazı şeyleri de unutmaksızın size rahmet olması için hatırlatmamıştır, onları da araştırmayın.) sözlerinde olduğu gibi açıkca haramlaştırmadıklarını bizler lütfen haramlaştırmayalım. Allah kur’anda haram kıldıklarını apaçık bizlere iletmiştir. Diğerlerini de bizler kendi nefsimizin etkisiyle haramlaştırırsak hayatımızın en güzel varlıklarını kadınlarımızı, bu Dünyada azap içinde bırakır onları her şeyden mahrum edip, Dünyanın nimetlerinden faydalanmalarını engellemiş oluruz.
Rabbim kadını da erkeği de birbirlerine eş ve bağlantılı yarattığını söyler. Kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur Allah katında. Eğer bizler kendi düşüncelerimiz ile onlara bazı yaptırımlar koyuyorsak, aynı olayın karşı cins içinde geçerli olduğunu unutmamalıyız. Bizim için kadının saçı, sesi ya da bir başka yerinin çekici yada tahrik edici olduğunu söylüyorsak, kadın içinde bir erkeğin aynı bölümleri onlar içinde çekici olacaktır. Bu durumda insanların, toplumun birbiri ile ilişkisi kesilecek, hiçbir toplumsal hareket yapılamayacaktır. Ne ailecek mescitlere gidebilirsiniz nede dışarıda alışveriş yapabilirsiniz. Bakın tüm bunların kabulü bizleri nerelere getirdi. Bunları ben bu ayetten çıkarmadım siz söylediniz.

Allah zinaya yaklaşmayın der, çünkü yaklaşmak başlamak demektir de ondan. Rabbim hiçbir ayetinde zinadan bir insanı bir başkasının değil, kendisinin sakınmasını ister. Hiç kimse bir başkasından sorumlu değildir. Eğer bizler kur’an eğitimini, Rabbin emirlerini ona verememiş isek, onun için istediğimiz kadar önlem alalım asla fayda etmeyecektir. Bakın yazınızdan ilginç bir cümle. (kadının namahrem ortamda ezan ya da kuranı kerim okuması neden mahzurludur sizce ?) Bunu nereden çıkardınız? Bir kadının ezan okuması ya da kur’an okuması nasıl olurda bir erkeği, çok özür dilerim tahrik eder? Lütfen bunu düşünmenizi rica ediyorum sizden. Size öğretileni değil mantığınızın süzgecinden geçeni alınız ve inanınız. Bizlerin bu kadar iradesi pamuk ipliğiyle mi bağlanmışta bir hanım kur’an okuduğunda çok affedersiniz tahrik olacağım? Böyle bir sözü kesinlikle kabul edemem. Keşke bir hanım güzel sesiyle Rabbin kelamını seslendirip nuruna nur katsa da dinlesem. İşte benimde içimden yemin ederim ki bunlar geçiyor. Sizin sözünüze baktığımda o zaman ben bu sözlerimle bir sapık düşünceye kapılmış hissetim kendimi. Acaba bende bir hatamı var diye düşünmem sizce normal değil mi, sizin dediğiniz doğru olsa. Hem tüm bunları kur’anın neresinden alıyor ve inanıyoruz? Yoksa tüm bunlar benim yazdığım Nur suresi 31. ayetinden mi anlaşılıyor? Doğrusu eğer öyleyse benim gözlerimde perde var demektir, çünkü ben tüm bunları anlayamadım.

En son yazdığınız cümleye gelince.
(son olarak,şahsen ailemce kullanılan çarşafı öneriyorum.ve nur 31 e en uygun bu kıyafettir.bide renkli güneş gözlüğü takıldı mı tamamdır.bu kıyafette ne göğüz sorunu kalır ne kalça nede moda derdi..!)
Değerli arkadaşım herkezin yaşamına, hayat görüşüne ve inancına saygım sonsuzdur, önce bunu hatırlatmalıyım, çünkü her kez yaptıklarından bizzat kendisi sorumludur da ondan. Önerdiğiniz çarşafın kur’anın emrettiği bir kıyafet olduğunu söylemişsiniz anladığım kadarıyla. Rabbim isteseydi bu kıyafeti apaçık söylerdi bundan hiç kuşkum yok. Kur’an öyle bir kitap ki Dünya durdukça her zamana uyacak bir kitaptır, işte bunun bir sebebi de asla hiçbir zaman bir kıyafet şekli vermemiş, önermemiş, fakat iffetli giyinilmesi konusunda çok net uyarılarda bulunmuştur. Bana kızmayacağınızı umarak, affınıza sığınarak size şunu söylemek isterim. Acaba siz kadın olsaydınız o çarşafın içinde olmak ister miydiniz? Ya da çarşafın içinde hiç bir gün geçirmeyi hayal bile ettiniz mi? Çarşaf giyen bayanlarımıza Allah aşkı için doğru söylemeleri şartıyla hiç sorduk mu, burada rahat mısınız diye? Onların fikrini aldık mı bu kıyafeti giydirirken? Birde üstüne üstlük gözleri de görünmesin diye güneş gözlüğü de takmalı diyorsunuz, hadi yazın güneşte normal diyelim ya diğer zamanlarda? Hatırlıyorum 30 sene önce kadınlarımıza ellerini de göstermeyeceksin oda haramdır dediler ve yazın sıcağında onları buram buram terlettiler, peki biz erkekler bunun hesabını nasıl vereceğiz Allaha. Çünkü şimdi birisi çıktı, kadın ellerini gösterebilir haram değilmiş dedi herkes ellerini açtı. Sormak isterim ne oldu Hâşâ Rabbimden vahiy mi geldi de eller açıldı? Biz erkekler acaba kendimize soruyor muyuz, onların sesi, saçı, yüzü, bizleri tahrik ediyor da haram oluyor, peki biz erkeklerin sesleri, saçları, ya da yüzleri, başka bölgeleri kapalı olsa dahi onlara çekici gelmiyor mu, bunu sorduk mu acaba kadınlarımıza? Sanırım bu soruyu sormayı bırakın, aklımızdan bile geçirmedik. Çünkü biz ERKEĞİZ.(!) İnşallah bana kızmamış ve sözlerimden alınmamışsınızdır. Eğer sizi üzdüysem sizden özür diliyorum. Amacım düşüncelerimi aktarmaktır, kimseyi kırmak ya da üzmek değil. Şunu söylemek isterim, biz erkekler inanın çok egoist düşünleri olan bir varlığız. Bir başkası için kendimiz düşünüyoruz, yargılıyoruz ve karar veriyoruz, karşımızdaki insana hiç sormadan onun yerine kendimizi koymadan. Allah yardımcımız olsun. Rabbim kur’an ışığını kalbimizden eksik etmesin. Rahman takva elbisesinin en hayırlısı olduğunu söylerken, bana göre çok şeyler anlatıyor keşke anlayabilsek. Saygılarımı sunuyorum esen kalınız. Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla