Tekil Mesaj gösterimi
Alt 24 Şubat 2010, 02:46   Mesaj No:9

Emekdar Üye

Medineweb Emekdarı
Emekdar Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Emekdar Üye isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16627
Üyelik T.: 11 Şubat 2012
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:48
Mesaj: 4.079
Konular: 315
Beğenildi:49
Beğendi:0
Takdirleri:149
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Haluk abime şunu sorayım kendi deyiminizle diyorsunuz ki Kurandan benim anladığım o zaman herkes benim anladığım derse Kuranın bütünlük esasını nasıl sağlayacağız ?

İslam’da kadın ile erkek arasında belli sınırlar olmadığı zaman,her tür serbestiyet isteği bir arzu ve istek haline gelir.Çünkü insanoğlunda şehevi içgüdü derin ve engin bir zaaftır.Ne kadar başıboş bırakılırsa o kadar azgınlaşıp kontrolsüz bir hal alır.

Tarihe baktığımızda Servet mal mülk ihtirası ile şehevi istekten de söz eder.Şöyle ki İnsan mal mülk topladıkça nasıl doyumsuz bir isteğe kapılıyorsa Şehevi duygularda da bir sınır tanımaz hal alabilir.

Şöyle düşünelim örneğin Mal makam sevdasında olan birinin bunlar üzere bir şiir yazdığını ve söylediğini duydunuz mu ? daha bir çok örnek verebileceğimiz maddi gereksinimler için ne şiir nede müzik yapıldığını görmedim.

Ancak şurası açıktır ki, yazılan, söylenen şiir ve yazıların çoğunluğu erkek tarafından kadına duyulan istekler için dile getirilmiştir.

İngiliz ajan, Mr. Hamper, “hatıralarım” adlı kitabın bir bölümünde şöyle yazıyor:
Kadınların açılması konusunda büyük çabalar göstermeliyiz ve Müslüman kadınları çarşaftan uzaklaştırıp, açılmaya yönlendirmeliyiz….. Örtünmeği aradan kaldırdıktan sonra, gençleri fuhuş ve yasak ilişkilere yönlendirmeliyiz; bu şekilde Müslüman toplumu fesada çekebiliriz. Müslüman olmayan kadınlar, örtüsüz bir şekilde toplumda boy göstermelidirler, bu şekilde Müslüman kadınlar da onlara bakarak örtülerini kaldıracaklardır.

Fıtratta varolan tahrik olma duygusunun belirli bir sınıra,sahip olduğunu düşünmek yanlıştır.Çünkü Erkek olsun kadın olsun nasıl maddi manada doymak bilmiyor ise aynı durum şehevi alanda da aynıdır.Dikkat edersek hiçbir erkek nasıl güzel ve çekici bir bayana sahip olmaktan vazgeçemiyorsa bu durumun aynısı Kadın içinde geçerlidir onlarda varolan dikkat çekmek erkeklerin kalbine sahip olmak ve şehevi duygulardan vazgeçmez ..(Müslüman Kardeşlerimi tenzih ederim )

Lakin bu isteklere kavuşmanın her zaman gerçekleşmeyeceği hissi insanlarda hastalıklı bir ruh oluşumuna neden olur,Dikkat edelim Avrupa’nın sözde medeniyet olarak gördüğü özgürlüklerin başında şehevi ahlakın her konuda serbest olması gazete tv dergi vs bilumum her alanda insanları ahlaksızlığa teşvik etmektedir.

İşte İslam bu tür yanlışlıklara düşülmemesi amacı ile örtünme emrinin sadece kadınlara yönelik olmasının ana nedeni kadınların sahip olduğu gösteriş ve süslenmesinden kaynaklamaktadır.Erkek her daim isteyen kadın ise istenen taraftır.Kadının süslenmesi ve çekici tavırlar sergilemesi erkeğe kendini çekici kılmaktan kaynaklanır.Aynı durumda olan erkeklerin süslenme tavır ve davranışları da kadına kendini beğendirme hissinden kaynaklanmaktadır:

İşte İslam anlayışına göre ,Kadının değeri ve saygınlığı ne kadının nede erkeğin insiyatifine bırakılmamıştır.Bütün aile fertleri kadının örtünmemesi hususunda birleşseler dahi Kur’an buna onay vermemektedir Çünkü Kadının saygınlığı ve onuru Allah’ın ilahi emirleri ile ortaya konmuştur.

Allah azze ve celle Kadın ve erkeğin toplumdaki görevleri icabı sevgi,şefkat ,merhamet duygusunun değerine binaen kadının ve erkeğin iç güdüleri ve şehevi hislerinin esiri olmaması için belirli hükümler ile sınırlar koymuştur.Bu hükümlere uyulmadığı vakit fesat ve ahlaksızlık yaygınlaşır.

Tutucu kesimlerin iddia ettiği gibi kadını hapseden bir hicap anlayışı İslam da yoktur. Şöyle açıklayalım İslam kadını eve hapseden ilim öğrenmesine engel olan bir anlayış değil bilakis İslam kadının da erkeğinde ilim öğrenmesini farz kılmıştır.Kadını ekonomik hayattan tecrit etmemiştir buna örneğimiz Hz Haticedir,İslam kadının ailevi sorumluluklarını aksatmama şartı ile işiz boş oturmasını tembelliğe düşmesini istemez.İşte bu noktada Hicabın bu tür sosyal yaşamda gereken eylemlere engel olmaz asıl engel teşkil eden mevzuu şehevi arzuları tahrik eden giyim kuşam ve yaşam tarzlarıdır.

İslam dini kadının her alanda bulunması için ağırbaşlı iffetli ve namusunu koruması adına her hangi bir şehevi duyguya meyil vermemesi için belli sınırlar çizmiştir.Bu sınırlar dahilinde ortaya koyulan iş gücü yardımlaşma ilim vb durumlarda bilakis kadının bu tarz hal ve hareketi kendisine duyulan saygında artacağı barizdir…
Alıntı ile Cevapla