RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ? Yani, Allah'ın emirleri söz konusu oldugunda, Kur'an-ı Kerim'den başka velilerin ardına düşmemek, Kur'an-ı Kerim'de yazılanlar dışındaki hiçbir şeyi baz almak gerekiyor. Bu durumda Allah'ın emirleri ile ilgili "farzdır" yorumunu yaparken, Kur'an-ı Kerim'de açıkça belirtilmemiş olanları ya da belirtildiği halde münakaşalı yorumları değerlendirirken hadis-i şeriflere bakarak farzdır demek Allah'a şirk koşmak olmuyor mu?
"Ziynet" denilirken burada söylenmek istenenin takı, çekici gelen yerler ya da ziynet takılarının takıldıgı yer olarak adlandıran pek çok çeviri var. Her biri de benim dediğim doğru, Allah benim dediğimi farz kılmıştır diyor. Sizce açık ve net şekilde anlaşılamayan ve bunca bilim aliminin münakaşaya düştüğü bir konuda "farz olunan yer ya da şeylerin" kişiden kişiye değişmesi normal mi? Farz olundugu söylenen yerler kimine göre el, ayak, yüz dışında her yer. Ancak hızma da, yüzük de, hal hal da ziynet eşyası, nur suresi 31. ayette bahsedilen "ziynet" kelimesini "ziynet takılan yerler" olarak rivayet eden kişilerin bu durumda yüzü, parmakları, ayakları da kapatmak anlamına geldiğini bilmeleri gerekmiyor mu? Bu ise, Kur'an-ı Kerim'de yer alan, " kendiliğinden görünen yerler dışında" cümlesiyle tezat içermiyor mu? Kendiliğinden görünen yerler neresidir? Ziynet bildiğimiz anlamıyla takı ya da süs eşyaları, ancak çevirilerle Kur'an-ı Kerim'in bütünlüğü arasında dağlar kadar fark var ve bizi yiyip bitiren de ne yazık ki kişiden kişiye değişebilen bu yorumlardır.
Kur'an-ı Kerim'in bir mealinde deniliyor ki, başörtüsü yakayı tamamen kapatacak şekilde takılacak, diğerinde, başörtüsü öne doğru salınmalı, diğerinde örtü/ başörtüsü göğüs açıgını kapatmalı, diğerinde örtülerinizle yaka açıgınızı kapatınız. Ben bu meallerinden birini okurken çarşafa girmem gerektiğini, diğerini okurken avret yerlerim dışında istediğim gibi gezebileceğim yorumunu çıkarıyorum.
Yani biri diyor anya diğeri diyor konya!
Keşke, abdest alınan yerleri tek tek yazan, kurban edilecek hayvanların isimlerini tek tek veren, içkinin, yalanın, zinanın, faizin, çocuklara ve yetim kadınlara yapılan zulmün günah oldugunu defalarca emreden Yüce Allah'ım, bu konuda kapatılması gereken yerleri tek tek yazsaydı da üstünde yıllardır dönen bu tartışma sona erse idi. |