RE: AYETLERİN NÜZUL SEBEBİ NEDEN KUR'ANDA BAHSEDİLMEMİŞTİR?
sayın gümüştabak,
gene enteresan bir konu ile buluşturdun bizi.ve kullandığın dil o kadar kibar ki(Allah razı olsun),altın tepside zehiri içiriyorsun.ve bu kibar dilin ile derdini anlatmayı başarıyorsun ama arka planda uygulamak istediğini pek ala kamufle edebiliyorsun.
madem sofra kuruldu bizden de iştirak etmek düşer.ama sofranın zenginliği gözümüzü kamaştırmıyacak midemizi ifsat etmiyeceğiz.
konunuzu açalım;
diyorsun ki esbabı nuzule inanmak amel etmek kuran a eksiklik getirecek,ve gereksiz anlaşılmaz bir konudan uzak kalmak gerekir.
bakın,esbabı nuzul ayetlerin anlaşılması için bir malzemedir.tefsirin vazgeçilmez ayağıdır.bazı ayetler varki esbabı nuzulu bilinmediği zaman yorumda zemin kaygan olur.
mesela;
"Doğu da, batı da Allah'ındır. Nereye dönerseniz Allah'ın yüzü oradadır" ayetinden hareketle namazlarda Kâbe'ye yönelmenin şart olmadığı kanaatına varmak mümkündür. Ama nüzûl sebebini araştırdığımızda ayetin, yolculukta bir bineğe binmiş nâfile namaz kılan ya da kıblenin hangi tarafta olduğunu bilmeyip bir değerlendirme yaptıktan sonra bir tarafa yönelip namaz kılan, sonradan da yöneldiği tarafın kıble olmadığını gören kimse hakkında inmiş olduğunu öğrendiğimizde durum açığa kavuşmaktadır.
mesela, "İnananlara ve yararlı iş işleyenlere tatmış olduklarından dolayı bir sorumluluk yoktur" ayetine bakarak içkinin mübah olduğunu söyleyenlerin çıkması mümkündür. Ama ayetin, içkinin yasaklanmasından önce içki içmiş ve ölmüş müslümanların durumlarının ne olacağına dair tereddütleri yok etmek için indiğine nüzûl sebebiyle ilgili rivâyetlerden öğrendiğimizde; ayetin, sadece bu kimseler hakkında olduğuna hükmediyoruz
vs.vs.vs
örnekleri çoğaltmak mümkündür.kuranı tefsir etmek için nasıl ki,lüğat sarf nahiv ilimlerine ihtiyaç var,nasıl ki fıkıh akaid blmek lazım,nasıl ki siyer ve tarih bilmek lazım,aynı şekilde sebebi nuzul da tefsirin yardımcı bir ayağıdır.ayetlerin anlaşılması,kaygan zeminden bertaraf olması için elzemdir.hiç bir müfessir sebebi nuzulu hafife almış değildir.bilakis sebebi nuzulu önemsemiş ve yorumlarında kullanmışlardır.
esbabı nuzul elzemdir ve sizin yaldızlı düşüncenize katılmam imkansızdır.
saygılar...
|