yaw hala aynı konular temcid pilavı bitti bu bitmedi
Zorlama tevillerle bir yere varılmaz.
Şu bir gerçektir ki bu ümmetin mezhebi/doktrinlerinin baskın çıktığı ama İslamın önemli bir düsturu olan edille-i şeriyyede bu görüşler beyan edilirken tahkik açısından, sistematik düşünebilme açısından, kritik yetenek açısından hepsi ele alınmıştır zaten.kimse balıklama atlamaz konulara...
ama sizin görüşlerde bir fıkıhsız ahkam kesme ezbere konuşmanın hayli yüksek olduğu kanaatindeyim.
+
bu eklenilen ayetlerde detaylıca incelemek lazım ayetler lastik değilki kafanın estiğine göre yorumlayasın ayetler ele alınırken iddia ettiğiniz fikirle alakasından ziyade nerede nazil olmuştur.mekki mi medeni mi bisetin kaçıncı yılında nazil olmuştur ibare nehy kipindemi nefy kipindemi inşai mi ihbari gibi bir çok detaya girmek lazım...bunu azda olsa benim gibi meraklı melahatler incelediğinde bilirler önemini...
bir çok konuda aynı yerde durmadığımız için, aynı yerden bakmıyor buna binaen aynı şeyi görmüyoruz.
bunun sebebide mevzuların düğümlendiği noktada usuli paradigmatik farklılıklarımızın olması dönüp dolaşıp aynı mevzulara aynı bakış açısı ile tartışıyoruz sonuçta beyin fırtınası oluyor buda iyi..Ancak durum bu minvalde olunca meseleyi uzatmak çözüm yerine çözümsüzlüğü besler daha ziyade....
Son olarak;
üç muhammed isimli eser hakkında diyeceğim okudum objektif bir bakış açısı ile İslamdaki oluşumların, fırkaların, alt kolların ashabı rey ashabı hadis ve suffiyye arasındaki tarihi açıyı farklı bir biçimde ele almıştır ve bunları dillendirmiştir.