RE: CENNET CEHENNEM SU ANDA VARMIDIR ?
Konuya cevap vermeden önce Gayb hakkında kısa bir bilgi vermek lazım:
Gaybın iki çeşidi vardır biri aşikar olan herkesçe bilinen biride gizli olup yalnızca Allah’ın bildiği olmak üzere ikiye ayrılır.Cennet ve Cehennemin yaratılmışlığı ile ilgili Ehli Sünnetin belirtmiş olduğu yaratılmıştır konusu benim İnancıma göre gayba taş atmaktır.Çünkü bilgisi sadece Allah katında olan bir mevzuya var yada yok demek Allah hakkında bilgisizce konuşmaktır bu hususta ne red nede kabul değil Allah’u A’lem demek en mantıklısı ve isabetli olandır zaten bizleri bağlayan İmani bir mevzu da değildir.Bizler Allah’a ve Ahiret gününe iman etmekle mükellefiz yani yaratılıp yaratılmadığı mevzuu İmani bir konu değildir.Bu hususta Ehli sünnete katılmıyorum çünkü gaybi hususlarda laf söylemek çok doğru değildir.İsmi ne olursa olsun ister veli ister şeyh ister evliya hiç kimse Allah katında olan ‘’Gaybı’’bilemez bu hususlarda anlatılan olayların geneli Kuran’i dayanaklara ters düşmektedir.Çünkü Kuranda Allah dışında hiç bir kimsenin Gaybı bilemeyeceği açıktır. Gaybın anahtarları O'nun katındadır, onları O'ndan başkası bilmez, karada ve denizde olanları O bilir ve bir yaprak düşmez ki, onu O bilmesin; ne toprağın karanlıklarında bir tane, ne de kuru ve yaş hiçbir şey yoktur ki, o her şeyi açıklayan Kitap'ta bulunmasın.
(Enam 59)
De ki: Göklerde ve yerde Allah'tan başka kimse gaybı bilmez. Ne zaman diriltileceklerini de bilmezler.
(Neml 65) (Bakara Suresi)
21- Ey insanlar! Sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabb'inize kulluk edin ki (Allah'ın) azabından korunasınız.
22- O (Rabb) ki yeri sizin i çin bir döşek, göğü de bir bina yaptı. Gökten su indirdi, onunla size rızık olarak çeşitli ürünler çıkardı. Öyleyse siz de, bile bile, Allah'a eşler koşmayın.
23- Eğer kulumuz (Muhammed)a indirdiğimiz (Kur'ân)den şüphe içinde iseniz, haydi onun gibi bir sûre getirin, Allah'tan başka güvendiklerinizin hepsini çağırın; eğer doğru iseniz.
24- Yok yapamadıysanız, ki hiçbir zaman yapamayacaksınız, o halde yakıtı insanlar ve taşlar olan, inkârcılar için hazırlanmış ateşten sakının.
25- İnanıp yararlı işler yapanlara, altlarından ırmaklar akan cennetlerin kendilerine ait olduğunu müjdele! Onlardaki herhangi bir meyveden rızıklandırıldıklarında: "Bu daha önce de rızıklandığımız şeydir" derler ve o rızık birbirinin benzeri olmak üzere, kendilerine sunulacak. Orada çok temiz zevceler de onların. Hem onlar orada ebedî kalacaklar.
Birinci ayeti kerimede Yalnızca Allah’a kulluk edilmesi,Allah tarafından verilmiş olan nimetlere karşın nankörlük edilmemesi,Muhammed (s.a.a) Vahy edilen Allah’ın ayetleri hususunda şüphe içinde olanlara meydan okuyarak eğer gücünüz yetiyorsa haydi onun bir benzerini getirin ile hadi güvendiğiniz dayandığınız kim varsa bir araya gelin bir benzerini getirin diyerek imkansızlığını açıklamaktadır.Muhammed (s.a.a) efendimize vahy edilenlerin Allah katından olduğu şüphesiz olduğu açıklanmaktadır.İşte bunu yapamayacakları açıkça ifade edildikten sonra güvenip dayandığınız Putlar ve İnsanların inkarları sebebi ile Cehennem yakıtı oldukları ve İnkarlarından ötürü vaat edilen günde cezalandırılacakları azabın ne denli şiddetli olduğu,İnanıp hayırlı işler yapanlara verilecek mükafat ve verilen Mükafatta Dünya hayatında sunulan nimetlerin bir benzerinin Cennette verileceği anlatılmaktadır. Ayetleri bir bütünlük içinde ele aldığımızda Cennet ve Cehennemin yaratılıp yaratılmadığı değil bilakis Ceza ve Mükafat karşılığı herkese hakkının verileceği günden bahsedilmektedir. (Ali İmran)
130- Ey müminler, sakın sürekli katlanan faizi yemeyiniz. Allah'tan korkunuz ki, kurtuluşa erebilesiniz.
131- Kafirler için hazırlanmış olan cehennem ateşinden sakınınız.
132- Allah'a ve Peygamber'e itaat ediniz ki rahmete kavuşabilesiniz.
133- Rabbinizin affediciliğine ve genişliği gökler ile yer arası kadar olan Cennete koşunuz. Burası takvalılar için hazırlanmıştır.
Ayetleri incelediğimizde Faiz ile alakalı olarak kat-kat artırarak insanları sömüren şer odaklarından uzak durulması ve sakınılması emredilmektedir.Çünkü bu tür haramların neticesinin vaat edilmiş gün geldiğinde Cehennem olacağı ,Allah ve Resulüne itaat ile kurtuluşa erişebileceği Allah azze ve Cellenin rahmetiniz sınırsızlığını mecazi bir anlatım ile ne kadar engin ve sonsuz olduğu açıklanırken bu Rahmete erişecek olanların Muttaki kullar olduğu anlatılmaktadır. (Hicr Suresi )
28- Ey Peygamber! Rabbinin meleklere şöyle dediğini hatırla: "Ben, kuru balçıktan, şekil verilmiş kokuşmuş çamurdan bir insan yaratacağım."
29- Ben, onun yaratılışını tamamladığım ve ona ruhumdan üflediğim zaman, siz hemen onun için secdeye kapanın."
30- Bunun üzerine meleklerin hepsi toptan secde ettiler.
31- Yalnız İblis hariç. O secde edenlerle beraber olmaktan çekinmişti.
32- Allah buyurdu ki: "Ey İblis! Ne oluyor sana da, secde edenlerle beraber olmuyorsun?"
33- İblis şöyle dedi: "Kuru bir çamurdan, şekillenmiş bir balçıktan yarattığın bir insana secde edemezdim."
34- Allah şöyle buyurdu: "Öyle ise oradan çık! Sen, artık kovulmuş birisin."
35- "Kıyamet gününe kadar lanet senin üzerindedir."
36- İblis: "Rabbim! Öyle ise insanların kabirlerinden kaldırılacakları güne (kıyamete) kadar bana mühlet ver" dedi.
37- Allah buyurdu ki: "Sen mühlet verilenlerdensin."
38- "Allah katında bilinen vaktin gününe kadar..."
39- İblis şöyle dedi: "Rabbim! Beni saptırdığın için, mutlaka ben de yeryüzünde onlara günahları süsleyeceğim ve onların hepsini mutlaka azdıracağım!"
40- "Ancak içlerinden İhlaslı kulların müstesnâdır."
41- Allah şöyle buyurdu: "İşte bana ulaşan dosdoğru yol budur."
42- "Sana uyan azgınlardan başka, kullarımın üzerinde hiçbir nüfuzun yoktur."
43- "Şüphesiz ki onların hepsine vaat edilen yer cehennemdir."
44- "Cehennemin yedi kapısı vardır. O kapıların her biri için birer grup ayrılmıştır."
45- Allah’tan korkanlar, elbette cennetlerde ve pınarların başındadırlar.
Hicr suresini bir bütün olarak ele aldığımızda Mükafat ve Cezanın doğru ve yanlış yolun itaat ve isyanın neticesinde vaat edilen Cennet ve Cehennem tasviri verilmiştir yani ayeti kerimeleri bir bütün olarak aldığımızda Cennet veya Cehennemin yaratılmışlığı konusu değil itaat ve isyanın neticesinde varılacak nokta anlatılmaktadır. İhlaslı Muttaki kullar üzerinde Şeytanın hiç bir yaptırım gücünün olmadığı açıklanmaktadır….
|