RE: İFTİRA ŞİRKTİR
iftira kavramı dar kavram değildir.
sadece bildiğimiz iftirayı çağrıştırmamalıdır.iftira denilince namuslu iffetli bir insana çamur atmak olarak algılanılır hep.doğru olmakla birlikte dar bir düşüncedir.
şöyle ki;
1-Allaha iftira atmak.bu konuda Allah adına sözler uydurmak,doğru söz olsada ,Allah dedi demek.
Dost istersen Allah yeter, mürşit istersen Kur’an yeter, delil istersen Muhammed yeter, meşgale istersen ibadet yeter, zenginlik istersen kanaat yeter, şeref istersen islamiyet yeter, ibret istersen ölüm yeter, düşman istersen nefsin yeter, bunlar da yetmezse, cehennem yeter.(bunu Allaha isnad ediyorlar).çoğu sorunlu cümleler.süslü püslü olsa da çoğu eksik yada sakat cümleler.hepsi doğru olsa da Allaha isnat etmek iftiradır şirktir.
2-Resulullaha iftira atmak.en acımasız en zalimce alan burdadır.kızburavilerin uydurduklarını resulullaha isnat ederek iftira atmışlardır.ve küfür bataklığında debelenmişlerdir.zararı sadece kendileri değil tüm ümmet çekmiştir çekiyor.
şöyle ki;
kavimleri yücelten yada aşağılayan ırkçılık kokan hadisler,bu alanın en belirgin iftiralarıdır.
3-namuslu iffetli kadına erkeğe yapılan iftira.bu tamamen şerefsizliktir.insan olan yapmaz bunu.
4-başkasının onurunu şerefini haysiyetini dejenere amaçlı iftira.3.madde ile aynı ...
5-Allahın peygamberine vermediği yetkileri ,Allahtan bu yetkiyi aldım diyen özellikle tasavuf içinden gelenlerin ,insanları sömürmek için uydurdukları iftiralar.bu guruplardan bazıları Allah ile Resulullah ile her an telefonlaşıyorlar maalesef.(haşa)
6-Allahın işine gelen ayetlerini açıklamak işine gelmiyenleri örtbas etmek,düşüncesini sağlamlaştırmak için ayetleri lastikleştirip garip hallere sokarak yapılan iftira.google müslümanları bu guruptandır.
7-hezeyan ve uçuk kaçık kokan düşüncelerine ayet delil göstererek,adeta kuranı kendisine uydurma çabasında olan yazar çizer müellif gibi guruplar.marifetname gibi,gizli ilimler hazinesi gibi...
not:istisnalarkadieyı bozmaz prensibiyle, muhteremler saygı değer guruplar alim müellifleri tenzih ediyorum.
|