RE: İSLAM ALEMİNİN EN BÜYÜK HATASI
---------- BEYÂN: Dini terim anlamı : Açık olmak, açıklamak, bildirmek. Konuşma, yazma, anlama, anlatma, ifâde etme. gibi çeşitli anlamları içerir.
Ayetlerde geçen Beyan kelimesini anlamı ile yerliyerine oturtmak gerekir Ayetleri en uygun anlam ve manada açıklmak kuran tefsirinde önemli metoddur. Rahmân sûresi: 4: Allemehul beyân(beyâne).
Ona, beyanı (idrak edip ifade etmeyi ) O öğretti. Ona bildirimi öğretti. Ona duygu ve düşüncelerini nasıl bildireceğini, nasıl ifade edebileceğini öğretti.
Ona Konuşmayı o öğretti-Duygu ve düşüncelerini nasıl açıklayacağını nasıl açıklanabileceğini (beyanı ) öğretti. ( yazma ile-yazı dili ile- kendi lisanı ile konuşma ile de (ses ile-sessiz iken de ) çıkardığı ve tellafüz ettiği ses ile, olmuyorsa (ses çıkarımıyorsa ) dilsiz ise işaretlerle anlatmayı, bildirim yapmayı öğretti Nahl 44:Bil beyyinâti vez zubur(zuburi), ve enzelnâ ileykez zikre li tubeyyine lin nâsi mâ nuzzile ileyhim ve leallehum yetefekkerûn(yetefekkerûne
Meali: Açık delillerle, kitaplarla gönderdik. Sana da bu Zikir’i/Kur’an’ı vahyettik ki, kendilerine indirileni insanlara açık-seçik bildiresin de derin derin düşünebilsinler li tubeyyine lin nâsi mâ nuzzile ileyhim=onlara indirilenleri, insanlara bildirmen (beyan etmen ) için Nahl 44 ayetini tefsir eden ayet Al-i İmran 187, Ayetler birbirini tefsir eder. Çünkü aynı ifade .....le tubeyyinunnehu lin nâsi bu ayette de mevcut Al-i İmran 187: Onu insanlar için beyan edeceksiniz, gizlemeyeceksiniz….
Ali imran 187: .....le tubeyyinunnehu lin nâsi= İnsanlara onu mutlaka bildireceksiniz ( tebliğ edip duyuracaksınız ) ve lâ tektumûneh(tektumûnehu)= ve onu gizlemeyeceksiniz
Ayetin kısa tefsiri şöyledir:
Yüce Allah'ın kendilerine kitap verirken( Ehli kitaba ) onu insanlara bildirim yapmak ,yani tebliğ etmek, gizleyip saklamamak üzere söz aldığı, onlarsa Allah'a verdikleri bu sözü kulak ardı etmişlerdir..
Allah, kendilerine kitap verilenlerden şu yolda mîsak almıştı: "Onu insanlara mutlaka açık-seçik bildireceksiniz, onu saklamayacaksınız." Ama onlar Kitap'ı sırtlarının gerisine attılar, basit bir ücret karşılığı onu sattılar. Ne kötü şey satın alıyorlar. Beyan kelimesi her iki ayette de duyur, tebliğ et anlamındadır
Onu saklamayacaksın –gizlemeyeceksin ayeti ondan önce gelen ayeti tefsir ediyor.( Siyak sibakıyla ) Açık olan kitabı , yani kendini tefsir eden kitabı gizlemeyin insanlara bildirin, bidirim yapın tebliğ edin duyurun. Onlardan söz almıştı ayetlerini gizlemeyeceklerine, bildirim yapacaklarına dair. Fakat sözlerinde durmadılar, ayetleri yerinden oynattılar ve gerçeğini gizlediler. Beyan bu ayetlerde geçen anlamı ile bildirimdir. Ayetleri Tebliğ edip Bildirmektir. Tefsir (Açıklama ) değildir. Açıklama Fussilet kelimesi ile ifade edilir. (Fussilet suresi 3. ayet ve Hud 1 ayetleri: manası ile açıklanmıştır anlamında= fussilet , FUSSİLET(Fasıl. dan) Ayırd edilmiş, izâh ve tafsil edilmiş anlamında kullanılmıştır
Yanlış anlaşılmayım. Peki Resullah kuranı tefsir edip açıklamamış mıdır ? Ona ne şüphe ! Pek tabii ki açıklamış, hadis ve sünnetleri kuran ayetlerinden çıkarılmıştır. Dahası var. Ayetleri bizzat kendi yaşamına tatbik etmiştir. Uygulamış ve uygulatmış da
DEVAMI VAR.
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
|