Konu Başlıkları: Tevbe-9/73**Tefsir
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16 Nisan 2010, 18:57   Mesaj No:3

Abdulhamit 1

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Tevbe 29 ayetinin yorumu (Cizye )

BANA İLETİLEN BİR SORUYLA KONUYA GİRMEK İSTİYORUM

SORU: Bakara suresi nin 256. ayetinde 'dinde zorlama yoktur'ifadesi vardır ama kur an ın başka bir ayetindeyse'kendilerine kitap verilenlerden allah a ve ahiret gününe inanmayan,allah ve resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini kendine din edinmeyen kimselerle,küçülerek elleriyle cizye verinceye kadar savaşın'(tevbe suresi 29. ayet) şeklinde bir ifade var.burada küçülerek sözcüğünün altını çizmek istiyorum.insanları küçülttükten,onun mallarını yağmaladıktan sonra ondan sana nasıl cizye vermesini isteyebilirsin?istersen muhtemelen sonuç çıkmayacak ve insan kolay yolu seçip gönülsüzce müslüman olacaktır.çünkü başka çaresi yoktur.eee,hani dinde zorlama yoktu.biraz dolaylı yoldan olsa da insan zorla müslüman yapıldı.nedense çoğu din alimi!!! bu noktayı gözden kaçırıp,müslümanlığın hoşgörü dini olduğunu söylerken 'dinde zorlama yoktur'ayetini örnek verir

DİNDE ZORLAMA OLUR MU ? OLABİLİR Mİ ?
BİR FERD VEYA BİR TOPLUM ZORLA İSLAMİYETİ KABUL ETMEYE ZORLANABİLİR Mİ ? HAK DİN İSLAMİYET ZORLA KABUL ETTİRİLİR Mİ ?

HAYIR DİNDE ZORLAMA YOKTUR. VE OLAMAZ DA .İŞTE KESİN AYET


Dinde zorlama yoktur. ” (Bakara Sûresi, 256)

Dinde tebliğ vardır. Peygamberimiz (s. a. v. ) hiç bir insanı zorla İslâm’a sokmamıştır. Zaten öyle bir şey insan tabiatına aykırıdır. Silah zoruyla , korku ile din değiştiren birisi gerçekte asıl dinini devam ettirir. Hem peygamberimiz devrinde, hem de sonrasında Müslümanlar diğer dinlerin mensuplarına tam bir din ve inanç hürriyeti tanımışlardır

SORU: Kur’ân-ı Kerîm’de “O müşriklerle hiçbir fitne kalmayıncaya ve din bütünüyle Allah’ın oluncaya kadar savaşın” deniliyor. (Enfal Sûresi, 39) Âyetin ikinci kısmının inanç hürriyetine uygun düşmediği dinde zorlama olabileceği iddiasına ne dersiniz?

ÖNCE TEVBE 29 AYETİNİ YORUMLAYIP TEFSİR EDELİM


Tevbe 29:
Kitap verilenlerden, "Allah’a, ahiret gününe inanmayan, Allah’ın ve Peygamberinin haram kıldığını haram saymayan, hak dinini din edinmeyenlerle, boyunlarını büküp kendi elleriyle cizye verene kadar savaşın. "


Şimdi bu âyet Müslümanlara, diğer din mensuplarına cizye verinceye kadar onlarla savaş yapılmasını mı emrediyor ?

" Dinde zorlama olmadığı halde, hangi gerekçe ile Müslümanlar başka toplumlara savaş açabilirler. Ne diyecekler Müslümanlar onlara ya İslâm’ı seçin yoksa cizye verin aksi takdirde sizi imha ederiz mi diyecekler !

Sen hatırlat, sen ancak bir hatırlatıcısın. Dayatan bir zorba değilsin.” (Ğaşiye; 88/21-22)

Ayette geçen “Sen musaytır değilsin” ifadesindeki musaytır, Türkçe’de “satır sallamak” deyimindeki satır ile aynı kökten gelir. Kasap (sâtır, settâr), kasap bıçağı (sâtûr) kelimeleri de bu kökten (Buradan “dayatan, zorba” manası çıkıyor ).

Dine girerken zorlama yoktur, Dine girdikten sonra da zorlama yoktur. Dinden çıkmak isteyen için de zorlama yoktur. Dine girerken veya dine girdikten sonra zorlama olmadığı gibi dinden çıkarken de zorlama yoktur. Yani “Ben bu dinden çıkmak istiyorum” diyen birisine “Çıkamazsın” diye zorlama yapılamaz. Kur’an’da dinden dönenin (mürted) öldürülmesi diye bir ceza göremiyoruz. Böyle bir yola girenlere herhangi bir dünyevi ceza öngörülmüyor. Nasihat, irşat ve ahireti hatırlatma ile yetiniliyor (bkz. Bakara; 2/217, Maide; 5/54).

Yani musaytır (zorba) değil; müzekkir (hatırlatıcı) olmamız burada da isteniyor

Tefsir çalışmam ve ayet yorumu ile devam edeceğim
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
Alıntı ile Cevapla