RE: 66.Haftanın Misafiri Abdulhamit (1) Allah yalnız insanı değil melekleri de hayvanları da bitkileri de velhasıl tüm canlı ve cansız varlıkları tüm kaainatı ihtiyaçtan dolayı yaratmamıştır. Yaratılmasına ihtiyaç duyuldu ise, bu durum, Yaratıcının yaratılmışa bağımlı olması gibi bir çelişkiyi ortaya çıkaracaktır. İhtiyaç duyulmadıysa, yaratılmasının arkasındaki gerekçe ne olabilir?
Peki Böyle ihtiyaçsız olan yaratıcı Allah neden bütün bunları yaratmıştır?
Yitiksevda kardeşime şöyle bir soru sormalıyım. Bizim veya sizin ihtiyaçtan yapmadığımız amellerimiz var mıdır yok mudur ? Her işimizi illaki bir ihtiyaçtan dolayı mı yaparız. Mesela Yemek yeriz bu ihtiyaçtan. Yorulduğumuzda dinleniriz. Uyku da ihtiyaçtan. DİKKAT !
ZENGİNİZ HEM DE PEK ÇOK SERVETİMİZ VAR. VE BU SERVETİMİZİ İHTİYACI OLANLA PAYLAŞMAK İSTİYORUZ. BU PAYLAŞMAK İHTİYAÇTAN MIDIR..
Yani servetimizi ihtiyacı olanla paylaşmak istememiz bizim ihtiyacımızdan mıdır ?
Yoksa ihtiyacı olana bizim zenginliğimizi, kudretimizi CÖMERTLİĞİMİZ tanıtmak mıdır ? Zenginlik yönünden İhtiyaçsız olduğumuzu ihtiyacı olanlara tanıtmak mıdır ?
Bu sadece bir örnek ve çok daha değişik örnekler verilebilir. Yani ihtiyaçtan dolayı yapmadığımız , yapılmayan daha birçok örnekler verilebilir.
O halde Allah yaratırken ihtiyaçtan yaratmamıştır. DİKKAT BURASI ÖNEMLİ !
ALLAHIN EZEL OLAN SIFAT VE İSİMLERİ VAR DEĞİL Mİ ?
Şayet Yaratıcı olan Allah hiçbir şey yaratmamış olsaydı. Onu kim tanıyıp bilecekti ?Onun ismini , isimlerini ve zatını kim bilecekti:Ona kim secde edip şanını yüceltecekti.
Şayet Allah Hiç bir şey yaratmamış olsaydı yaratan ismini alacak mıydı ? Yaratan ve HALIK sıfatı olduğu halde halık ismini alacak mıydı ? Yaratmayan ALLAHın yaratan ismi olacak mıydı ? Bedii ismi olacak mıydı ? Bütün Bunların her biri bir sıfat, sıfat ise ismi niteler. İsim yoksa sıfatın bir mana ve ehemmiyeti olamaz.
Anlaşılması için şöyle bir örnek vermeliyim
ALLAH Sahip olduğu sıfatın gereği olarak harekete geçmediği takdirde, kendisi aciz duruma düşmez; ancak, sahibi bulunduğu o sıfata gölge düşer. Örneğin bir hekim için, bir trafik kazasında yaralanan insanlara yardım etmek ‘hekimlik’ sıfatının gereğidir.
Bu yardımı yerine getirmediği takdirde, hekim olan şahıs acziyete VE İHTİYAÇ DURUMUNA düşmez; ancak, sahip olduğu sıfatın gereğini yerine getirmemiş olur. Bu durum ise, o sıfatı çirkinleştirir. Yine, cömertlik sıfatı, ihsan etmeyi gerektirir.
Yukarıda verdiğim örnek gibi eğer O zengin zenginliğinden ihtiyacı olanlara vermezse, vermiyorsa KERİM ( Cömert ) SIFATINI ortaya çıkarmaz.
NE KADAR ANLATABİLDİM VE NE KADARI ANLAŞILDI
SAYGILARIMLA
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
|