Re: Miraç olayına kur'an onay veriyormu? Değerli Abdulhamit kardeşim örnek verdiğiniz Necm suresinde geçen ayetleri ben yazımda vermiştim zaten. Hatta bu ayetleri örnek gösterdiklerinden bahsetmiştim. Fakat ayetlere baktığımızda Necm suresinde kur’anın indirilişinden bahseder. Dikkat ederseniz bir yay kadar yakın olduğu da ayeti tebliğ eden cebraildir. Ayette dikkatle baktığımızda yukarıdan inen tebliğ ediciden bahsediliyor. Burada gördüğü çok yakın olduğu, Yüce Rabbim değil cebraildir. Zaten Rabbim i görmesinin mümkün olmadığının örneği, açıkca Kur’anda vardır. Dikkat ediniz inişten bahsediliyor çıkıştan değil. Anlatılan miraç konusu biraz düşündüğümüzde çok büyük bir olaydan bahsediyoruz. Eğer böyle bir olay olsaydı, rabbin İsra suresinde bahsettiği olay ile birlikte neden açıkca anlatmasın? Hani her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdim ki anlayasınız diyordu rabbim? Bunu unutmamak gerektiğini düşünüyorum. Yine unutmamamız gereken ayet ise:
Araf 33; De ki: Rabbim ancak açık ve gizli kötülükleri, günahı ve haksız yere sınırı aşmayı, hakkında hiçbir delil indirmediği bir şeyi, Allah'a ortak koşmanızı ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır .
Ben kur’anı anlamaya çalışırken yukarıdaki ayeti ve Rabbimin sizleri bu kitaptan hesaba çekeceğim sözlerini, hiç unutmadan ve bunların rehberliğinde anlamaya çalışıyorum. Eğer Yaratan, hakkında hiçbir delil indirmediğim ve Allah katında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi HARAM kılıyorum diyorsa, sanırım kur’anın hiç bahsetmediği onca detayı anlatanlara karşı çok dikkatli yaklaşmamız geremez mi sizce? Yoksa haram günahını öyle bir işleriz ki Allah korusun, sonumuz nice olur.
F_M rumuzlu arkadaşım benim için; Bir el atmadığınız Miraç kaldı diyerek serzenişte bulunmuş. Değerli arkadaşım eğer ben kur’anın emrettiği bir konuda sizlere nifak sokmaya çalışıyorsam, sizi kur’anın emirlerinden saptırmak istiyorsam, her türlü sözlerinize hakaretlerinize ses çıkarmam. Fakat benim yaptığım Rabbin uyarılarını dikkate alarak onun rehberliğinde, onun ışığında yaratanın sözlerini anlamaya çalışıyorum. Kimseyi de bu sözlerime inanın demiyorum. Çünkü ben hiç birinizden sorumlu değilim. Benim yaptıklarım bana, sizin yaptıklarınız sizindir. Eğer sözlerim bir tek kur’an ayetine ters düşüyorsa, bana lütfen onu hatırlatın ve beni kur’an ile uyarınız. Bizlere düşen yazıma verilen cevaplarda olduğu gibi (ANCAK HADİSLERİN KURANLA ÇATIŞMADIĞI, KURANA ZIT BİR MANA İFADE ETMEDİĞİ MÜDDETÇE DOĞRU KABUL ETMELİYİZ. ) sözlerine katılıyorum. Fakat buna kur’anın vermediği bir hüküm veriliyor ve dine ilaveler yapılıyorsa da karşı çıkmalıyız dememiz gerekir. Rabbim ayetinde ne diyor ve bizleri uyarıyordu hatırlayalım.
İsra 36. Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme! Çünkü kulak, göz ve gönlün hepsi bundan sorumlu tutulacaktır.
Şimdi düşünelim lütfen hakkında emin olacağımız en güvenli bilgi hangisidir? Sanırım hepimiz Kur’an diyeceğiz. Eğer onun karşısına aynı güvende başka kitaplar, bilgiler çıkarıyorsak zaten Kur’ana şirk koşuyoruz demektir. Bunu düşünmek bile istemiyorum. Bu durumda Rahman emin olmadığın sözlerin ardına gitme sorumlu olursun, yani inanma diyorsa, sanırım burada Rabbim çok şeyler anlatıyor demektir. Sizce aşağıdaki ayette Rabbim;
(Zühruf 44:Doğrusu Kur'an, sana ve kavmine bir öğüttür. İleride ondan sorumlu tutulacaksınız.)
Dedikten sonra acaba başka kitaplardan, kur’anın açıklamadığı bilgilerden, hükümlerden de sorumlu tutup hesaba çeker mi? Bu sorunun cevabını herkez kendi nefsinde vermeli, çünkü hesap günü kimse kimsenin yanında olmayacak.
SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK |