Tekil Mesaj gösterimi
Alt 25 Nisan 2010, 00:20   Mesaj No:31

Emekdar Üye

Medineweb Emekdarı
Emekdar Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Emekdar Üye isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16627
Üyelik T.: 11 Şubat 2012
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:48
Mesaj: 4.081
Konular: 315
Beğenildi:49
Beğendi:0
Takdirleri:149
Takdir Et:
Standart RE: MİRAÇ OLAYINA KUR'AN ONAY VERİYORMU?

1- Kulu Muhammed'i bir gece Mescidi Haram'dan (Kabe'den) yola çıkararak, kendisine bazı mucizelerimizi, olağan üstülüklerimizi gösterelim diye, çevresini kutsal kıldığımız Mescidi Aksa'ya (Kudüs'e) ulaştıran Allah, her türlü noksanlıktan uzaktır. O her şeyi işiten ve her şeyi görendir.


Subhânellezî esrâ bi abdihî leylen minel mescidil harâmi ilel mescidil aksallezî bâreknâ havlehu li nuriyehu min âyâtinâ, innehu huves semîul basîr(basîru).


Sure Allah'ı noksan sıfatlardan tenzih etme ile başlıyor kusursuzluğun Allah’a mahsus olduğunu.Her şeyden münezzeh olan Rabbimizin Kulu ve Resulü Muhammed (s.a.a) efendimizi Mescidil haram’dan Mescidil Aksa’ya (kutsal kılınan beldeye ) ulaştıran Sübhan isminin tecellisi olarak ayetlerinden bazılarını göstermek için yükselten Allah ayetin başlangıcında tüm noksan sıfatlardan tenzih etmek ayetlerin devamında verilecek olan mesajların insan idrakine şüphesiz yerleşmesi amacı ile psikolojik bir alıştırma ile vermiştir.

Ayeti kerimeler de Özellikle Allah resulünün beşer olmasına (kulluğuna) dikkat çekiliyor çünkü İnsanların ulaşamadığı öyle bir makama yükseltiliyor ki bunu duyan ve tasdik edenlerin İlah’lık ve kulluk makamını bir birinden ayırsınlar.İsa (a.s) hakkında düşülen şüphelere düşülmemesi için çünkü İsa (a.s)’nın kulluk ve ilahlık makamları karıştırmışlardır...

İsra hadisesini bizlere Allah yine yüce isimlerinden (basir) ile gözlerin göremeyeceği akılların idrak edemeyeceği yüce sıfatı ile kesin bir şekilde sunuyor.Bir ayeti kerimede üç ayrı ifadenin bir araya gelmesi bile ayette verilmek istenen mesajın tüm inceliklerine kadar duyarlı ve hassas bir ölçü içinde eksiksiz bir biçimde anlaşılması içindir.Kuran’ın muhteşem uslubu ve ahengi bizlere eksiksiz bir şekilde hadisenin gerçekleştiğini izah etmektedir..

Haluk abi İsra-Miraç hadisesinde Kuran dışı aktarımlarda elbette bidat ve hurafeler var bunu kabul edelim demiyoruz çünkü sizinde aktardığınız o pazarlık olayı Sünnetullaha terstir kabullenemez ama aktarımlarda hurafe ve bidatler karışmış diye İsra-Mirac’ı kabul etmemekte Allah’ın kusursuzluğunu münezzeh oluşunu sorgulamaktır buda bizleri yanlışa sevk eder İnsan için sadece Akıl yeterli değildir Aklın ermediği Allah’ın yüce isimlerinin tecellisi olan hadiselerde TESLİMİYET farzdır eğer teslimiyet ile bakılmazsa Akıl mahkum eder insanı ..

Sizin söyleminize göre Kuran’ın binlerce cilt olması lazım Allah azze ve celle Kuran’da İnsan hayatının her anına her asra hitap edecek şekilde Temelleri vermiştir İlk Kuran Müfessiri Allah resulü MUHAMMED (s.a.a) kuranı açıklayan dır Peygambersiz bir kuran anlayışı haddime değildir.

Eğer akıl ile her şeye yanaşacak olursak Ölümden sonra dirilmeyede şüphe ile bakmamız gerekir çünkü bizim idrakimize göre un ufak olacak olan cesedin tekrar bir araya getirilmesi insan gözü ve aklı ile imkansızdır.Bizler bu hususa akli olarak değil İmani teslimiyet ve tasdik ile baktığımızda Allah demişse doğrudur hakikati ile kabulleniyor ve iman ediyoruz yoksa akla kalsa inanmayacağız akıl üstü bir olaydır.

İşte bu vermiş olduğum örnek gibi herşeyden münezzeh olan Allah (c.c) demişse ve Allah resulünden bizlere aktarılmış ise bize düşen teslimiyettir iman etmektir kurcalamak kendi kendini oyalamaktır faydasızdır Hz Ebubekir onaylamış ve şeksiz şüphesiz iman etmiş ise benim kıt aklım ile kalkıp sorgulamam haddime değildir Allah’a sığınırım bu hususta……
Alıntı ile Cevapla