Konu Başlıkları: Görünen yerler müstesna
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 11 Mayıs 2010, 18:33   Mesaj No:49

Abdulhamit 1

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA

Alıntı:
Kuranı anlayabilmenin yöntem ve metodları vardır.Şüphesiz Tevhit ile ilgili ayetler muhakkak ki, her okuyanın kolayca anlayacağı açıklık ve netliktedir.

PEKİ O HALDE NEDİR KURANI ANLAMANIN YÖNTEM VE METODLARI ?
Kur'an’ın öğretisini ancak onu doğru anlamakla mümkündür. Bunun için, âyetlerin beyân ettiği mânaları gerçeği üzere belirleyen, vahyin hakikatine mutabık bir anlama yöntemine tutunmak gerekir.

Kur’an’ ı anlamak, gerekli bir borç ve O’nu hayata geçirmek ise kaçınılmaz bir zarurettir. Şurası bir gerçektir ki Kur’an-ı Kerim’in getirdiği öğretilerle amel etmek ancak O’nu anladıktan, üzerinde tefekkür ettikten sonra mümkün olur.

Zaten Kur’an da muhataplarından öncelikli olarak kendisini anlamalarını talep etmektedir: “Bu Kur’an, ayetlerini düşünsünler ve akıl sahipleri öğüt alsınlar diye sana indirdiğimiz mübarek bir kitaptır. (Sâd Sûresi 29.)

Kur'ân'ı anlayabilmek için başvurulacak bir kaynağa ihtiyaç vardır. Şüphe yok ki başvurulacak ilk kaynak, anlaşılması gaye edinilen bu yüce kitabın kendisidir. Çünkü onun bir yerinde mücmel olan, diğer bir yerinde tafsil edilmiş, bir yerinde hülasa olarak anlatılan, başka bir yerinde genişletilmiştir.Bu yöntem, Kur’an tefsirinin kadim ve en geçerli yöntemidir.

Âyetler, kelimeler, kavramlar Kur’an’ın bütünlüğü içerisinde anlaşılmaya çalışılmasıdır. [size=large]Buna Kur'ân'ın Kur'ân'la tefsiri de denilmektedir[/size].

Kur’an, kendi bütünlüğü içinde ve düşünülerek okunması halinde doğru anlaşılabilir. Kur’an'ın tefsirinde en sağlıklı ve doğru metod, Kur'an'ın yine Kur'an'la yorumlanmasıdır. Çünkü bir yerde kapalı olarak ortaya konan bir konu başka bir yerde açıkça ortaya konduğu gibi bir yerde özetle anlatılan şey diğer bir yerde iyice açıklanmaktadır.

İşte Bir örnek- Fâtiha sûresinde buyrulan “Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet” (Fatiha,6-7) ayetinde kendilerine Allah'ın nimet verdiği kimseler Nisa süresindeki şu ayetle açıklanmaktadır:“Kim Allah'a ve Resulüne itaat ederse, Allah'ın kendilerine nimet verdiği Nebiler, Sıddıklar, Şehitler ve Salih kimselerle beraberdirler. Onlar ne güzel arkadaştırlar.”

KURANI DOĞRU ANLAMADA LUGAT PRENSİBİNİN ÖNEMİ

Kur'an, Arap dilinin sözlük yapısı üzere nâzil olmuştur. Başka bir deyişle,
Allah, mukaddes hitabına konu ettiği mânaları, muhâtap kitlenin söz dünyası içinde, onların söyleyiş şekillerini kullanarak beyân etmiştir. BU yüzden, âyetlerde yeralan anlatımlar, mutlaka nüzûl devri lugatına uygun biçimde mânalandırılır.

DİKKAT !
Vahyin kelime ve ifadelerini, ilgili dönemin geçerli sözlük yapısına uymayan
mânalarla açıklamak mümkün değildir.Kuruluş devri lugatının dışladığı
çözümlemeler Kur'an beyânına atfedilirse, vahyin maksadını ihmal veya iptal anlamına gelir
.

DEVAMI OLACAK
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
Alıntı ile Cevapla