Tekil Mesaj gösterimi
Alt 26 Mayıs 2010, 18:51   Mesaj No:9

Abdulhamit 1

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: Namazı dili kıpırdatmaksızın kılmak

İnsan ruh ve maddeden yaratılmıştır. İnsan tek başına bir madde olmadığı gibi tek başına da bir ruh değildir. Her ikisi de insan özünde içiçedir. İnsanın yaptığı tüm ibadetler ve salih amelleri bu özün yansımasıdır. Yani kulun amelleri kalbin isteklerinin dışarıya yansıması şeklinde tezahür eder. Bu dışarıya yansıma bir iş bir fiildir.

Salih veya ameller mananın maddesel tezahürleridir..Eğer kalbin yansıması dışarıya amel olarak çıkıyorsa işte insan bundan sorumlu tutulur. Eğer çıkmıyorsa İnsanın ne salih amelinden ne de bir kötü amelinden söz edilemez.

İşte namaz ibadeti de aynen bunun gibidir. Yalnız namaz mı ? Oruç, zekat ve hac da bir bedensel ibadettir. Bütün bunlar Kalbin yansımasının dışarıdaki görüntüsüdür..

Peki namazda Kalbin (mana veya ruhun ) dışarıya aksetmesi nasıl olacaktır..? En Başta dil ile aksetmelidir. Aksetmelidir ki, salih amel olarak değerlendirilsin. Namaz bedensel bir ibadettir. Tüm azalar rabbe , kıyam, secde ve ruku ederken dil kıpırdayıp hareket etmeyecek midir ? Kalb ile dil içiçedir. Birbirini bütünler.

Şeytan size kötü sözler söyletmek istese önce kalbinize nufuz eder. Vesveseyi direk kalbinize verir. Eğer Allaha sığınır bu sözleri dil ile ikrar etmezseniz. Bir amel olarak değerlendirilmez ve sorumlu tutulmazsınız. Bilhassa şeytan bunu namaz da çok yapar. müminlere musallat olur.

Çünkü mumin namaz kıldıkça o kendi kahrolmaktadır. Çılgına dönmektedir. Muminlerin kalblerine, beyin frekanslarına girip saldırmaktadır. Köpek gibi diyeceğim köpeğin günahına gireceğim. Çünkü o bir köpek bile değildir. Aşağılık, adi alçakların en alçağıdır.

İşte bir ilahi hikmet olarak şarhoş iken kesinlikle namaza durma ayeti

Nisa 43:....Sarhoş iken namaz kılmaya kalkışmayın, ne dediğinizi bilinceye kadar.

İnsan daha ayıkken şeytan ve nefsin devamlı vesvesesi altında iken, bir de buna sarhoşluk eklensin. Şeytan vallahi bunu öyle bir avcunda oynatır ki, Hele bu durumda bir de onu namaza teşvik etse işte şeytanın arayıpta bulamadığı en mükemmel bir durum .

O kula daha ayık iken yaptığı telkinle içki içirip onu sarhoş yapacak o sarhoşlukla namaz esnasında o kula ne vesveseler daha ne gibi telkinler verecektir ? Düşünebiliyor musunuz !

İŞTE AYET MÜTHİŞ AYET NE SÖYLEDİĞİNİZİ BİLİNCEYE KADAR NAMAZA YAKLAŞMA.

Şeytan o sarhoşlukla sana hem de rabbinin huzurunda iken küfür sözü söyletmez mi bu şeytan için daha kolay olmaz mı ? ve sen ne söylediğinin, şeytanın sana ne söylettiğinin farkında bile olmazsın

devam edeceğim
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
Alıntı ile Cevapla