Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03Haziran 2010, 00:42   Mesaj No:5

MERVE DEMİR

Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:MERVE DEMİR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5587
Üyelik T.: 05 Aralık 2008
Arkadaşları:14
Cinsiyet:
Memleket:İstanbul
Yaş:35
Mesaj: 2.537
Konular: 2038
Beğenildi:116
Beğendi:0
Takdirleri:270
Takdir Et:
Standart

Muhsin hocam ayeti kerime’de

O, gerçekten değerli bir hitabedir,sağlam korunan ilahî kelâm içinde (insana tebliğ edilmiş) tir, ki ona ancak (kalben) temiz olanlar dokunabilir.

Ayetlerin nüzul sebebine baktığımızda Müşrikler tarafından iddia edilen vahyin Şeytanlar tarafından indirildiği iddiasına karşı Bu ayeti kerimeler ile Allah’ın muhafazasında olan bu yüce kitaba şeytanların dokunamayacağı,ancak Tahir olanların zeburu tevratı incili peygamberlere getirenlerin tertemiz olan melekler olduğu açıkça belirtilmektedir.

‘’Sebebine gelince ayetin başındaki "la" edatı cümledeki eylemin gerçekleşmeyeceğini belirten bir olumsuzluk edatıdır, yasaklama anlamı taşıyan bir edat değildir. Yoksa yeryüzünde bu Kuran'ı temizler de, pisler de, mü'minler de, kafirler de elleyebilirler. Bu durumda olumsuz anlamı gerçeklik kazanamaz, askıda kalır.

Yalnız eğer olumsuzluk müşriklerin Kur'an'ı şeytanların indirdikleri yolundaki iddialarına bağlanır da arkasından bu iddianın reddedildiği kabul edilirse cümlenin anlamındaki olumsuzluk gerçekleşmiş olur. Çünkü o takdirde Kur'an'ın gökte saklanan orjinaline "temiz ler”den başkası el sürmemiş, dokunmamış olur. Bir sonraki ayet de bu yaklaşım tarzını destekler. "O Allah tarafından indirilmiştir."Yani şeytanların getirdikleri bir mesaj değildir.

Yalnız elimizde bu ayetin başka bir anlama geldiğini belirten iki hadis vardır.
Bu hadislere göre ayetin anlamı "Kur'an'a sadece temiz olanlar el sürebilir" biçimindedir. Fakat tefsir bilgini İbn-i Kesir bu hadisler hakkında şöyle diyor: "Bu hadisler zehri ve başkaları tarafından aktarılmıştır. Böyle bir aktarma zincirine güvenerek getirdikleri sözleri delil olarak kullanmamız doğru değildir. Bu hadisi Darukudni Amr b. Hazm'e, Abdullah b. Ömer'e ve Osman b. Ebul As'a dayandırarak aktarmıştır. Ama her üçünün aktarma zincirlerinde de tartışılabilir halkalar vardır.’’
(Fizilal’il Kur’an Seyyid Kutup)
__________________
İmanı olanın, imkanı tükenmez.
Alıntı ile Cevapla