14 Temmuz 2010, 12:20
|
Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 12660 Üyelik T.:
08 Temmuz 2010 Arkadaşları:0 Cinsiyet: Yaş:38 Mesaj:
26 Konular:
3 Beğenildi:2 Beğendi:0 Takdirleri:10 Takdir Et:
| Alıntı: Ecrin Üyemizden Alıntı
hayırlı olsun..... kawakeb diye bir kardeş vardı ona sormuştum soruyu sorduktan sonra piyasadan kayboldu inşallah sizde kaybolmazsınız. cevap alamadığım için aynı soruları size yönelteyim:
--------------------------------------------
1-irandaki velayet-i fakih konusu hakkındaki fikirleriniz?
2-ağırlıklı alınan batı kaynaklı pozitivist/rasyonalist eğitimin insan en önemlisi gençlik üzerindeki tahribatı?
3-neden dönemimizde:
*devlet alanında, ömer bin abdülaziz
*askeri alanda, selahattin eyyübi
*düşünce alanında, imam gazaliler yetişmemektedir sorun nerden kaynaklıdır?
4-içtihad kapısının kapatılması ne gibi sorunları beraberinde getirdi?
5-islamdaki tahribat siyasi alanla kalmayıp bilindiği gibi akideye ve fikirlere/düşüncelerede bulaşmıştır bu bir realite bu tahribatlar hakkındaki fikirleriniz?
kolay gele.. | sağolun. aslında bu soruların daha iyi bilen birine sorulması size daha faydalı bilgiler sunabilir. cevap 1) bu soru hakkında sorulan sorandan daha bilgili değil. cevap 2) aslında bunu kendi ülkemize bakarak görebiliriz. zira cumhuriyetle birlikte pozitivist/rasyonalist eğitim sistemine kavuşmuş olduk. bunun sonucuda cumhuriyetin kazanımları. neler mi? fıtratına yabancılaşmış, boşluk içindeki bir genç nesil sigara, uyuşturucu ve alkol bataklığındaki gençlik cinayetler, tecavüzler, kapkaçlar, hırsızlıklar vd.... cevap 3) Hz. Ebubekir zamanında sulh ve sükun üzere devam eden müslümanlar hz. Ömer zamanında bu huzurun zirvesine yükselmiş, hazreti osman devrinde ise yer yer bu huzur sarsılmış, hazreti Ali zamanında büsbütün karışık olaylar cereyan etmiş, huzur iyice yitirilmiştir. Bu yüzden bir ona şöyle sual sorar: _Ya Ali! demiş senn zamanında cereyan eden karışıklıkların hiçbiri senden evvelki halifeleirn devrinde cereyan etmedi, neden? İmam Ali'nin cevabı fevkalade manalı olmuş: Onların zamanında biz vardık, bizim zamanımızda ise onlar yok! cevap 4) içtihat çağın, zamanın şartlarına göre bir mesele, olay, konu hakkında alimlerin göstermiş oldukları yeni hükümler çıkarması çabasıdır. urvetul vuska adlı yazımda bu konuyla ilgili şunları yazmıştım, burda da paylaşayım: Kur'an'ın her şeyi açıklayan olduğunu bildiren ayetin gerçek anlamı, Kur'an'da her şeyi açıklayacak temel, genel esasların bildirildiği biçimindedir ki, onun pratiğe aktarılması içtihadla olur. Taklidçiliğin meşrulaştırılıp uyulması gereken tek hareket tarzı olarak algılanmaya başlanması için içtihad kapısının kapatılması zorunlu görülür. İçtihad kapısı kapalı olduğu içindir ki yüz yıllardır cahiliyenin bütün pisliklerinden korunabilecek, arınacak fikirler üretemiyoruz. içtihat kapısının kapanması demek düşüncenin, fikirlerin donuklaşması demektir. geçmişte yaşamak demektir. taklitten şekilcilikten kurtulamamak demektir. vd... cevap 5) bunlar tamamen kur'an'a yanlış yaklaşımların sonucudur diye düşünüyorum. müslümanların akidesini, akaidini belirleyen tek kaynak kur'an'dır, öyle olmalıdır. çünkü kur'an'ın delaleti ve subutu katidir. |
| |