Aslında şöyle bir soru soralım. Faraza diyelim yani inandırıcılığı ve empati olsun diye. Şayet Herhangi birimiz sadece bir tek ilah olsaydı şu insanı neden ve niçin yaratırdın kendine neden hamd ettirirdin diye soralım. Dahası tüm cansız ve canlı varlıkları niçin yaratırdın ve kendine neden hamd ettirirdin diye de soralım?.
Şayet sen bir Tanrı olsaydın sen tanınmak ve bilinmek istemez miydin ? Yarattıklarınla övünmek yaratacakların tarafından da hamd ile övülmek istemez miydin. Yoksa kendi halinde hiç birşey yaratmayan kendisine hamd edilmeyen bir tanrı olmayı mı arzu ederdin? . ŞAYET ÖYLE OLSAYDI
Onun ismini , isimlerini ve zatını kim bilecekti: Ona kim HAMD İLE secde edip şanını yüceltecekti. Hamd şükürden ziyade ALLAHI tanımaktır. Hamd etmek ise, onu sözle ve emrine itaat ile övmektir
Şayet Yaratıcı olan Allah hiçbir şey yaratmamış olsaydı. Onu kim hamd ile kim tanıyıp bilecekti ? Hiç bir şey yaratmamış olsaydı yaratan ismini alacak mıydı ? Yaratmayan tanrının yaratan ismi olacak mıydı ? Bedii ismi olacak mıydı ? Kuddûs : Tüm kutsallıkların kutsadığı, tüm varlığın tespih edip yücelttiği. ismi olmayacak mıydı ? Rab : Besleyip, terbiye edip eğiten. ismi olmayacakmıydı ? Şekur : Bütün şükürlerin yöneldiği kudret olmayacak mıydı ? Hamîd ( Her türlü övgünün sahibi ve muhatabı olan.) ismi olmayacak mıydı ? ELBETTE OLACAKTIR Allah Yaratacakları tarafından bilinmek ve tanınmak ve ve hamd ile övülmek ister bu isteyiş asla onun ihtiyacından değildir ve olamaz da ALLAHIN HİÇ BİRŞEYE İHTİYACI YOK. DOLAYISIYLA HAMDE DE İHTİYACI YOK. LOKMAN 12: Andolsun, Lukman'a "Allah'a şükret" diye hikmet verdik. Kim şükrederse, artık o, kendi lehine şükreder. Kim inkâr ederse, artık şüphesiz, (Allah,) Gani (hiç kimseye ve hiç bir şeye muhtaç olmayan)dır, Hamiddir (hamd yalnızca O'na aittir). LOKMAN 12: Ve andolsun ki Lokman'a hikmet verdik ki, Allah'a şükretsin. Ve kim şükrederse, o taktirde sadece kendi nefsi için şükreder. Ve kim küfrederse (inkâr ederse), o taktirde muhakkak ki Allah; Gani'dir (kimsenin şükrüne ihtiyacı yoktur), Hâmid'dir (hamdedilen). NEML 40. Kitaptan bilgisi olan biri, “Ben onu, gözünü kapayıp açmadan önce sana getiririm” dedi. Süleyman, tahtı yanında yerleşmiş hâlde görünce şöyle dedi: “Bu, şükür mü, yoksa nankörlük mü edeceğim diye beni denemek için, Rabbimin bana bir lütfudur. Kim şükrederse ancak kendisi için şükretmiş olur. Kim de ( ŞÜKRETMEYİP ) nankörlük ederse (bilsin ki) Rabbim her bakımdan sınırsız zengindir, cömerttir.(hiç kimseye ve hiç bir şeye muhtaç olmayandır )”
Allah yalnız insanı değil melekleri de hayvanları da bitkileri de velhasıl tüm canlı ve cansız varlıkları tüm kaainatı ihtiyaçtan dolayı yaratmamıştır. Yaratılmasına ihtiyaç duyuldu ise, bu durum, Yaratıcının yaratılmışa bağımlı olması gibi bir çelişkiyi ortaya çıkaracaktır. İhtiyaç duyulmadıysa, yaratılmasının arkasındaki gerekçe ne olabilir ?
Peki Böyle ihtiyaçsız olan yaratıcı Allah neden bütün bunları yaratmıştır? Şöyle bir soru sormalıyım.
Bizim veya sizin ihtiyaçtan yapmadığımız amellerimiz var mıdır yok mudur ? Her işimizi illaki bir ihtiyaçtan dolayı mı yaparız.?
Mesela Yemek yeriz bu ihtiyaçtan. Yorulduğumuzda dinleniriz. Uyku da ihtiyaçtan. DİKKAT ! ZENGİNİZ HEM DE PEK ÇOK SERVETİMİZ VAR. VE BU SERVETİMİZİ İHTİYACI OLANLA PAYLAŞMAK İSTİYORUZ. BU PAYLAŞMAK İHTİYAÇTAN MIDIR.. Yani servetimizi ihtiyacı olanla paylaşmak istememiz bizim ihtiyacımızdan mıdır ?
Yoksa ihtiyacı olana bizim zenginliğimizi, kudretimizi CÖMERTLİĞİMİZ tanıtmak mıdır ? Zenginlik yönünden İhtiyaçsız olduğumuzu ihtiyacı olanlara tanıtmak mıdır ?
Bu sadece bir örnek ve çok daha değişik örnekler verilebilir. Yani ihtiyaçtan dolayı yapmadığımız , yapılmayan daha birçok örnekler verilebilir.
O halde Allah yaratırken ihtiyaçtan yaratmamıştır.
Daha açık Anlaşılması için BEDÜZAMAN SAİD NURSİ HAZRETLERİNDEN şöyle bir örnek alıntı vermeliyim
ALLAH Sahip olduğu sıfatın gereği olarak harekete geçmediği takdirde, kendisi aciz duruma düşmez; ancak, sahibi bulunduğu o sıfata gölge düşer. Örneğin bir hekim için, bir trafik kazasında yaralanan insanlara yardım etmek ‘hekimlik’ sıfatının gereğidir.
Bu yardımı yerine getirmediği takdirde, hekim olan şahıs acziyete VE İHTİYAÇ DURUMUNA düşmez; ancak, sahip olduğu sıfatın gereğini yerine getirmemiş olur. Bu durum ise, o sıfatı çirkinleştirir. Yine, cömertlik sıfatı, ihsan etmeyi gerektirir.
Yukarıda verdiğim örnek gibi eğer O zengin zenginliğinden ihtiyacı olanlara vermezse, vermiyorsa KERİM ( Cömert ) SIFATINI ortaya çıkarmaz.
NE KADAR ANLATABİLDİM VE NE KADARI ANLAŞILDı
er rahman ve rahim ile devam edeceğim
|