Tekil Mesaj gösterimi
Alt 19 Temmuz 2010, 16:24   Mesaj No:14

Abdulhamit 1

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

DEĞERLİ ARKADAŞIM HEP AYNI ŞEYLERİ TEKRARLAYIP DURDUNUZ.

ÜMMİ ÜMMİ DİYE AYETLERİN NE MANAYA GELDİĞİNİ SÖYLEDİNİZ. EVET KABUL UMMİ SÖZÜNÜN GEÇTİĞİ YERLERDE OKUMA YAZMA BİLMEZ ANLAMI YOKTUR

FAKAT ANKEBUT 48 AYETİNİN ANLAMI SON DERECE AÇIK VE NET OLDUĞU HALDE ÜMMİ AYETLERİ İLE İLİŞKİLENDİRİP BİR ANLAM ÇIKARTMAYA ÇABALAMIŞSINIZ.

ANKEBUT 48 AYETİNİN MEALİNİ HATALI YAZDIĞINIZDA DAHİ PEYGAMBERİN OKUMA YAZMA BİLDİĞİ AÇIK, NET DEĞİLDİR. BU YORUM OLARAK ANCAK SİZİ BAĞLAR.

DOĞRU BİR MEAL İLE İNCELEDİĞİMİZDE İSE OKUMA YAZMA BİLMEDİĞİ KESİN ORTAYA ÇIKMAKTADIR .

alıntı
Tabii ki Bu meala göre açıklama yaptığınızda görüşlerinizin bir kısmı haklılık arzeder..

DEMİŞTİM

Bu sözümü açayım

Bir önceki aldığınız mealde

Alıntı:
Ankebut 48. ayeti doğru anlarsak çözüme de doğruya ulaşırız. Bakın Muhammet Esed nasıl anlamış ki mealinde şöyle vermiş.
Alıntı:

(çünkü [ey Muhammed,] sen bu [vahyin gelmesi]nden önce herhangi bir ilahî kelâmı okumuş ya da onu kendi ellerinle yazmış değildin.)

Buradan da anlaşılıyor ki peygamberimizin okumadığı ve yazmadığı, herhangi bir ilahi kelammış. Eğer bunlarla ilgin olsaydı daha önce, bu kitabı sen onlardan öğrenip yazdın diyerek şüphe duyacaklardı diyor Allah. Yoksa sen okuma yazma bilmiyorsun demiyor.
sen bu [vahyin gelmesi]nden önce herhangi bir ilahî kelâmı okumuş ya da onu kendi ellerinle yazmış değildin.)

Ayetin meali bu olsa bile ( Oysaki hatalı ) okuma yazmayı bildiği anlamı kesinlikle çıkarılamaz, okuma yazmayı bilmediği de çıkarılamaz. YANİ NE OKUMA YAZMASI VARDIR DA DENİLEBİLİR NE DE YOKTUR DA

Okumamasının ve yazmamasının nedeni okuma yazmasını bilmediği için de olabilir.

Okuma yazma bildiği halde de okumamış ve yazamamış da olabilir. Okuma ve yazmasını bildiği halde veya bilmediği hallerde de onları hiç okumamış olabilir. Böylece kesin anlam çıkarılamaz.

Yine aynı şeklilde verdiğiniz bir başka hatalı mealden de kesin anlam çıkmaz. Bakın verdiğiniz meale

(Sen daha önce bir kitaptan okumuş ve elinle de onu yazmış değildin. Öyle olsaydı, batıl söze uyanlar şüpheye düşerlerdi.)

Mealinden de bir kitaptan okumamasının, yazmamasının nedeni okuma yazmayı bilip bilmemesi olarak çıkarılamaz. Kitaptan okuyamamasının nedeni okuma ve yazmayı bilmemesi de olabilir, okuyup yazmayı bildiği halde de bu kitapları okumamış da olabilir.

ŞİMDİ DE AYETİN SON DERECE AÇIK VE NET ANLAMINA BAKALIM TABİİ Kİ DOĞRU BİR MEALLE

Ankebut 48: Sen bundan önce herhangi bir kitap okumuyordun; onu sağ elinle de yazmıyorsun. Eğer öyle olsaydı batıla saplananlar mutlaka kuşku duyacaklardı.

Ayetin anlamı çok açık ve net. Herhangi bir kitap ?

Hangi kitap ? Herhangi bir kitap

Hangi kitap, Yalnız Tevrat ve incil değil. O zamana ait okunacak herhangi bir kitap, edebiyat kitabı , hekimlik kitabı vs.vs. vs ( Dolayısıyla vahiyden önce Hiçbir kitabı ne okuyabiliyor ne de yazabiliyordu.

O okuyamadıklarını da sen yazmış değilsin ve olamazsın da. Şayet okuma yazama bilseydin batıla saplananlar bu defa senden şüphelenmeyecekler miydi ? Mutlaka şüpheleneceklerdi.


Bir de sizden ricam söylemlerinizle Silahınızı kendinize doğrultun . Kendi silahınızı kendinize doğrultun. Yani bu sözlerinizi bir de siz kendinize yöneltin.

Alıntı:
Allah kur’anda her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdim ki anlayasınız der bizlere. Eğer peygamberimiz okuma yazma bilmeseydi bunu dolaylı değil açıkca söylerdi. Kur’anın hiçbir yerinde buna rastlamak mümkün değildir, bugün söylenenler kelimelerin ardı sıra yapılan yorumlardır.
DEMİŞSİNİZ.

BENDE AYNI METOD VE SÖYLEMENİZLE ŞÖYLE DİYORUM.

Eğer peygamberimiz okuma yazma bilseydi kuran bunu dolaylı değil açıkca söylerdi. Kur’anın hiçbir yerinde buna rastlamak mümkün değildir, bugün sizin gibi söyleyenler kelimelerin ardı sıra TAHMİNİ yorumlar yapıyorlardır.

SAYGILARIMLA
Alıntı ile Cevapla