05 Ağustos 2010, 01:32
|
Mesaj No:40 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 Arkadaşları:8 Cinsiyet:Erkek Yaş:50 Mesaj:
3.036 Konular:
340 Beğenildi:1437 Beğendi:478 Takdirleri:10498 Takdir Et:
| Alıntı: YitikSevda Üyemizden Alıntı
Abi zaten Zina hususunda Kuran ile açıkça hüküm belirlenmiştir bu hüküm sabit iken bunun üzerine hüküm konulamaz değilmi.İtikadi husus değil ama hükmü açıktır. | kuranda bazı ayetlerin neshedilmesi hadis ile anlaşılmaktadır.hadislerden faydalanmadığımız zaman ayetler arasında çelişkiye düşeriz.
mesela ; bakara 240 ta "İçinizden hanımlarını geride bırakarak vefat edecek olanlar, eşleri için senesine kadar evlerinden çıkarılmaksızın kendilerine yetecek bir malı vasiyet ederler. Bununla birlikte eğer kendileri çıkarlarsa, kendi haklarında yaptıkları meşru bir hareketten dolayı size bir sorumluluk yoktur. Allah çok güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir." Kocası ölen kadınlar bir yıl, kocalarının evinde kalıp, onların malından istifade ederler, ardından da çıkıp giderler. Görüldüğü gibi bu ayette ne iddet konusu, ne de miras meselesi gündeme gelmemiştir deniliyor..... ama iddet nerde miras nerde ve 4 ay 10 gün nerde? bu ayette bir yıl diyor.ama bakara 230 ve nisa 12 ayetleriyle miras iddet evlenme süresi vs açıklanmıştır. bakara 240 1 yıl diyor..evlenmek yasak.. bakara 230 ve nisa 12 ise 4 ay 10 gün sonra evlenir ve miras konusu açıklanmış... bu ikisinde çelişki gibi gözükse de,hadisler sayesinde çözüme kavuşuyor... Oysa İslam ümmetinden şu ana kadar şii olsun sünni olsun bakara 240 ı uygulayan hiçbir alim ve fakihe rastlanmamıştır! Neden? Çünkü mütevatir hadisler gereği İslam âlimleri ittifakla daha sonra inen iddet ve miras ayetleriyle, Bakara 240. ayetin hükmünün ortadan kalktığını söylemişlerdir. al sana mutevatir bir hadis ayeti neshetmiştir. değil mi ? konulara teknik olarak vakıf olmamız lazım... |
| |