Namaz hususunda hiç bir teferruat kılınmaması adına delil olamaz.Kur'anda savaş halinde dahi namaz kılınması emri açık iken hiç bir içtihad Allah'ın Farz kıldığı bir emri yapmamak adına delil olamaz. Nerede olursam olayım, beni insanlara yararlı kıldı. Bana sağ oldukça namaz kılmamı ve zekatı emretti. (Meryem-31) O halde sen müminler arasında iken onlara namazda imamlık yapacaksan, (yalnızca) bir bölümünün, silahlarını kuşanmış olarak seninle namaza durmalarına izin ver. Onlar namazlarını bitirdikten sonra, namazlarını eda etmemiş olan diğer gurubun her türlü tehlikeye karşı hazır vaziyette ve silahlarını kuşanmış olarak gelip seninle namaza durmaları sırasında size koruyuculuk yapsınlar; (çünkü) hakikati inkara şartlanmış olanlar sizin silahlarınızı ve teçhizatınızı unutup bırakmanızı isterler ki ani bir baskınla üzerinize saldırabilsinler. Fakat yağmurdan dolayı sıkıntıya düşerseniz yahut hasta iseniz (namaz kılarken) silahlarınızı bırakmanızda bir mahzur yoktur; ama tehlikeye karşı (daima) hazırlıklı olun. Allah, şüphesiz, hakikati inkar edenler için alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.
(Nisa-77)
Ayeti kerimelerde hiçbir şart ve durumda namazın tehir edilemeyeceği ve hangi durumda olursak olalım Namaz hususunda herhangi bir bırakma imkanının olmadığı açıktır. Düşünün Allah azze ve celle Namaz hususunda her şart ve ortamda kolaylıklar ile kesin olarak kılınması gerektiği açıktır.Göz ile dil ile beden azaları ile yani ne olursa olsun kılınması gerektiği belirtilmektedir.Cuma hususundada aynı kriterler geçerlidir.Bu hususta İçtihadlar olsa dahi Esas Allah'ın kesin emrinin uygulanmasıdır....
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .
-İmam Ali- (a.s) |