اِيَّاكَ نَعْبُدُ وَاِيَّاكَ نَسْتَعٖينُ İyyake na'budu ve iyyake nesteîn.
Yalnız Sana kulluk ettiğimiz için yalnız senden yardım dileriz.
Kulluk: İnsan neye inanıyor ve itaat ediyor ise ona kulluk ediyordur. Boyun eğme, itaat etme, Kendisi gibi beşer olan birine boyun eğmek, emirlerine amade olmak, sorgulamadan koyun sürüsü gibi itaat etmek Kula Kulluktur Haramdır. Allah yalnızca Ona Kulluk yapmamızı emretmektedir. Allah’a kulluk yaptığını sananlar onunla birlikte kulluk yaptıkları şu fiillerden arınmalıdırlar.
Paraya Kulluk Yapanlar,Efendilerine Kulluk Yapanlar,Çocuklarına Kulluk Yapanlar,Dünyevi Çıkarlara Kulluk YapanlarHeva ve Heveslerine Kulluk Yapanlar,Şehvetlerine Kulluk Yapanlar,İşlerine Kulluk Yapanlar,Körü körüne itaat edenlerin yaptığı KullukAklını kullanmadan, sorgulamadan Kullara teslimiyet Onlara yapılan Kulluktur,Kul Hakkını Yiyerek Kulluk yapanlar Sorumluluklarını terk ederek Yahudi mantığı ile hareket eden bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın mantığına sahip olanların yaptığı Kulluk...
Ey imana ermiş olan kullarım! Benim arzım alabildiğine geniştir; o halde Bana, yalnız Bana kulluk edin! (ANKEBUT/56)
Ve (bilin ki) kulluk (yalnızca) Allah'a mahsustur. O halde Allah'ın yanısıra başka hiç kimseye yalvarıp yakarmayın! (CİN/18)
İstiane/Nestein: Yardım dileme. Ayeti kerimede özellikle Emir anlamında bir yardım bildirilmekte. Yani Yardım istenecek Olanın Yalnızca Allah olduğu hususu özellikle belirtilmekte bu hususunun bu denli bildirilmesi üzerinde neden bu kadar durulduğu hususunda düşünecek olursak.
Allah dışında hiçbir kimseden Yardım taleb edilmeyeceği, Yalnızca Ona Kulluk ettiğimiz için yalnızca ondan yardım dileyeceğimizi bilmemiz gerektiği. Allah’tan yardım dilerken özellikle birçok ayeti kerimede belirtilen kendi yapmış olduğumuz ibadetlerimizin vesile olacağı ve bu ibadetlerimiz vesilesi ile istememiz emredilmektedir.
Allahtan dilerken, ona karşı tam bir kulluk bilinci ile bizlere yeterli olduğuna inanarak istemek.
İstiane hususunda İnsanlardan yardım dileme ancak insan gücünün yetebileceği hususlarda ‘’İyilik ve Takva üzere yardımlaşmada’’ caizdir bunun delili ise Şu ayeti kerimedir.
… İyilikte ve fenalıktan sakınmakta yardımlaşın, günah işlemek ve aşırı gitmekte yardımlaşmayın. Allah’tan korkun. Allah’ın cezası şiddetlidir. (Maide-2)
Bunun dışında kendisi aciz olan İnsandan Yalnızca Allah’tan istenmesi gereken hususlarda yardım dilemek boş ve faidesiz bir iştir.’’HİMMET’’ ya şeyhim, ya üstadım, ya gavs, ya Hamza gibi sözler kesinlikle boş ve faidesizdir. Çünkü bize tek Himmet edecek olan Allah’tır beşerin bu hususta herhangi bir tasarruf hakkı yoktur var olduğunu düşünmek o beşeri rableştirmektir.
Beşerin beşerden yardım dilemesi ancak beşer gücü ile yapılacak Mubah hususlarda olabilir Çünkü rabbimiz iyiliklerin karşılığını en güzel biçimde verecek olandır.
Ve Allah yolunda [sınırsızca] harcayın, kendi elinizle kendinizi mahvetmeyin ve iyilik yapmaya azimle devam edin: unutmayın ki Allah iyilik yapanları sever.(Bakara-195)
(Ey müminler!) Sabır ve namazla yardım dileyin: Bu, tam bir sığınma duygusu içinde yürekten Allah'a yönelenler dışında herkes için zor bir iştir. (BAKARA/45)
Siz ey imana ermiş olanlar! Sarsılmaz bir sabır ve namaz ile yardım arayın; zira unutmayın, Allah zorluklara karşı sabredenlerle birliktedir. (BAKARA/153)
"Gerçek şu ki, Allah Benim; Benden başka İlah yok; o halde, (yalnız) Bana kulluk et ve Beni anmak için namaza devamlılık ve duyarlık göster! (TAHA/14)
İbadet türlerinden herhangi birisini Allah’tan başkasına veya Allah ile beraber bir başkasına yapmak ŞİRKTİR. Allah’tan başka hiçbir kimsenin gününün yetmeyeceği hususlarda başkalarında yardım dilemek ve beklemek Kulluk istiane ve İbadet kavramları dışında olup heva ve hevesler ile oluşan sapkın anlayıştır…