Konu Başlıkları: Sunneti reddin sonuclari
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Ağustos 2010, 01:38   Mesaj No:26

Yitiksevda

Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
HALUK GÜMÜŞTABAK Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Önce Yitiksevda kardeşimizin hatırlattığı ayete bakalım, çünkü bu cümleden yola çıkarak inanılmaz yanlışa gidiyoruz bana göre.

(Allah ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan…)

Yukarıdaki sözleri çok dikkatle düşünelim. Eğer Allah ın sözleri, hükmü ayrı, elçisinin sözleri, ve verdiği hüküm ayrı olarak düşünürsek, Allah ile elçisini aynı seviyeye getirmiş oluruz ki, bu bir şirktir. Allah ayetinde hiç kimseyi hükmüne ortak etmeyeceğini anlatır bizlere. Bu sözlerden anlayacağımız tek bir mana vardır oda, Allah ın sözlerini bizlere ileten elçisinin de sözlerinin aynısı olmasıdır. Buradan yola çıkarak elçisinin sözlerine inanan, Allahın sözlerine inanmış demektir manasını çıkarmalıyız.


Allah'ın hükümleri kendinden asli ve bağımsızdır hiçbir şeye ihtiyaç duymaz her şeyden münezzehtir hiç bir kimse Allah'ın haram ve Helal kıldığını Peygamberin ki ile karıştıracak kadar basit düşünemez. Çünkü Tevhid inancı gereği sınırlar bellidir Allah'ın hükümleri kesin ve değişmezdir Allah resulünün Kuran ile birlikte verdiği hükümler yasaklama niteliğindedir.

Size şu örneği vereyim :

Günümüzde İslam alimleri İsrailin mallarının tüketilmesini yasak kılmışlardır bu yasaklama İsrailin yapmış olduğu terör hareketlerine misilleme adınadır onlara karşı ekonomik yönde boykottur amma şu hususu unutmayalım Bugün İslam alimlerinin vermiş olduğu bu hüküm yarın değişebilir eğer İsrail terör hareketlerinden vazgeçip insanlara zulmü bırakır ve İnsanca yaşamak adına ticaret yapar ise o zaman bu hüküm değişikliğe uğrar ve yasak kalkar İşte beşerin koyduğu hükümleri bu noktada düşünmek lazım Yasak ve Haram kavramlarını birbirinden ayırmak çok önemlidir .

Haram hükmü kesin ve süreklidir.
Yasak hükmü ise geçici yada kesin olmaya elverişlidir.

Allah ve resulünü aynı seviyeye getirmekten bahsetmiş ve bunun ŞİRK olduğunu beyan etmişsiniz Abi:
Hiç bir Mümin Allah'ın münezzehliği ile Peygamberin beşer-resul-tebliğçi-açıklayıcı kişiliklerini bir birine karıştırmaz bu ön yargıdan ibarettir ve kişinin kendi bakış açısına göre yorumudur.

Allah'ın Elçisinin Kitap ile koyduğu ve Kitapta açıkça teferruatı verilmemiş hususları açıklaması ve haram olanları açıklaması Allah'ın hükmüne ortaklık değil bilakis Allah'ın koyduğu hükmü açıklamak ve izah etmektir.
onlar ki, ellerindeki Tevratta ve (daha sonra da) İncilde tanımlanmış bulacakları Elçinin, okuması yazması olmayan Habercinin izinden gidecekler; (ve o Elçi ki) onlara yapılması doğru olanı buyurup yapılması yanlış olanı yasaklayacak; yine onlara temiz ve hoş şeyleri helal, kötü ve çirkin şeyleri haram kılacak; onların sırtlarına vurulmuş yükü indirip boyunlarına geçirilmiş zincirleri çözecek. Ve sonuç olarak, ona inanan, onu yüce tutup destekleyen ve yücelerden bahşedilen ışığın ardına onunla birlikte düşenler; işte böyleleri, nihai kurtuluşa, esenliğe erişen kimseler olacak".(A'raf-157)

Helal ve Haram İslami yaşamın sınırlarını çizen hükümlerdir.Helal ve Haramı tam bir genelleme ile belirleme ''Vahy'e'' aittir.Teşri Allah'a aittir.Bu Vahy (Kuran) ile Allah resulünün teşri yetkisi vardır,Kuran'da açıkça beyan edilmemiş konularda açıklama ve hüküm koyma yetkisi vardır.bunun dışında kalan insanlara düşen görev Vahy ile belirlenmiş olan sınırları ihlal etmemek ve ona mukabil yaşam sergilemektir.
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla