Tekil Mesaj gösterimi
Alt 13 Eylül 2010, 12:49   Mesaj No:16

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Değerli Yitiksevda kardeşim ayetleri çok güzel bir şekilde yazmışsınız fakat sonunda bir hüküm vermişsiniz ve demişsiniz ki:

(Allah öncelikli olarak Elebaşlarını azgınlarına hitap ediyor ve onları dizüstü bekletmesi ve bu sahneyi Mümin kullara izletmesi vaadinin hak olduğu bunda hiç bir şüphenin olmadığını göstermek amaçlıdır.)

Acaba sizin söylediğiniz gibi yazdığınız konu ile ilgili ayetler, elebaşlarına yani cehennemliklere mi hitap ediyor dersiniz? Bunun içinde ebedi cehennemlik olmayıp ta, yaptıklarının cezasını çekeceklerde olmasın sakın. Gelin birkaç örnek ayete bakalım sizin dediğiniz anlamı çıkarmamız normal mi?

(Ve kim zerre kadar iyilik yapmışsa, onu(n karşılığını) görecek, kim de zerre kadar kötülük yapmışsa onu(n karşılığını) görecektir.
(Zilzal 7-8))


Yukarıdaki ayeti düşünelim bu ayeti okuyan bir insan acaba ben iman ettim dediği halde onca işlediği günahlardan hesap sorulmayıp, ceza almayıp yalnız cehennemim kapısından bakıp ta cennete geçeceğini mi anlatıyor sizce? Elbette yorum sizlerin. Ben böyle olacağını anlamıyorum. Tam tersine her yaptığımızın karşılığını göreceğimizi anlıyorum. Şimdide şu ayete bakalım.

(Sonra biz onların hangilerinin öncelikle cehenneme girmeleri gerektiğini, kuşkusuz, herkesten iyi biliriz.
(Meryem 70))


Dikkat ederseniz Allah burada çok önemli bir konuyu da açıklıyor ve diyor ki; Sonra biz onların hangilerinin öncelikle cehenneme girmeleri gerektiğini, kuşkusuz, herkesten iyi biliriz. Demek ki bu işin bir öncelik sırası ve bir ayrım, tasnifi var. Kimisi ebedi kalacak, kimisi geçici kalıp kurtulacak gibi bir ayrım var. Dikkat ederseniz geniş bir açıklama yok. Fakat adaletin burada tecelli edeceğini söylüyor Rabbim. Cehenneme tüm insanlar uğrayacak, elbette hemen içine girecek anlamında değildir. Kimisi hiçbir ceza görmeden Rabbin bağışlanmasına mazhar olmuş insanlarda olacaktır elbette. Dikkat ederseniz şeytana uyanları cehennemin çevresinde diz üstü bekleteceğiz diyordu. Yine başka ayetinde içimizde oraya uğramayacak(cehenneme) kimsenin olmadığını söylerken de, elbette hemen cehennemin içine girecekler anlamında değildir. Yine burada iman etmeyenleri diz üstünde bırakacaklarını söylüyordu. Fakat dikkat edin burada başka bir hesabın görülmeyeceğini söylemiyor Allah. Tam aksine iman edenlerin buradan kurtarılacağı müjdesini veriyor. Şimdi bizler bu sözlerden iman ettim diyen asla ceza görmeyecek dersek, iman edenler arasında hiçbir ayrım yapılmadığını ve herkezin yaptığının yanına kar kaldığını söylemiş olmuyor muyuz? Hani rabbim zerre kadar yaptığı kötülüğün karşılığını görecekti, bu durumda karşılığını görmeden hepsinin affa uğradığını var sayarak, Rabbin adaletine karışmış, müdahale etmiş olmuyor muyuz? İşte bende diyorum ki Rabbin açıklamadığı bir konuda bizler yorum yapmayalım. Çünkü ben istediğim kişinin duasını kabul ederim diyor. Ya kabul etmedikleri ne olacak? İşte bu sorunun cevabını bizler veremeyiz. Vermeye kalkarsak Rabbin işine karışmış oluruz diye düşünüyorum. Şimdi tüm ayetleri düşünelim Rabbin sözlerinden acaba ben iman ettim diyen herkez hiç ceza görmeden cennete gidecek dediğini çıkarabilir miyiz? Ben böyle bir bilginin, ima edildiğini bile görmedim. Peki, bunları nereden çıkartıyoruz? İşte burası ne yazık ki kur’an dışı bilgilerden çıkıyor.

Ben Rabbin ayetlerinden anladıklarımı yazıyorum. Bunun dışında bir bilgiyi Rabbim e isnat etmekten ona sığınırım. Elbette bende bir beşerim yanılabilirim, ama en azından onun bizlere önerdiği yöntemi uyguluyorum. AYETLERİMİ OKU, DÜŞÜN VE AKLET, ÇÜNKÜ SİZİ BU KİTAPTAN HESABA ÇEKECEĞİM. İşte bende bunu yapıyorum, yaptığım ve yapacağım yanlışlardan rabbim e sığınırım.

Saygılarımla Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla