Benim itirazım ayette sadece destek manası verenleredir. Ayette dua yok sadece destek vardır diyenleredir. Salat sadece destek anlamına gelir diyenleredir.. Oysa ki, bir önceki iletimde yazdığım gibi Ahzab 56 ayetinde sadece destek (takviye -yardım) anlamı olsaydı bu kelimenin en yumidde şeklinde geçmesi gerekirdi. Salat kelimesinin anlamı çok geniş yelpazede değerlendirildiğinde , sadece destek anlamında değil, anlamı içine destek olma, koruyup kollama, dua, niyaz, rica , övgü, yönelme, kutsama saygı sunma da girer. Salat kelimesinin kök-anlamı 'meyletme' veya 'yönelme'dir. Bu kök anlamdan dua / namaz kılma ifadesi de çıkar. Nasıl çıkar ? Kulun Allah'tan istemesi, niyazda bulunması hali olan 'dua', kişinin önce Allah'a 'yönelmesi' ile gerçekleşmez mi ? Gerçekleşir. Namazımızda kime yöneliyoruz ? Yardım -destek isteme, saygı sunma, şükretme, bağışlanma talep etme, destekleme, gözetme gibi eylemler de bu ilk 'yönelme' eyleminden sonra gerçekleşmez mi ? Gerçekleşirler. Bu manayı en iyi veren pasajlardan biri Kıyamet Suresi 31 ve 32. ayetleridir. Burada hakikati yalanlayan bir kişinin vasfı anlatılırken, "ne sadaka verdi ne de yöneldi (salla); fakat yalanladı, döndü (tevella)" buyurulmaktadır. Ne de yöneldi (salla); Yani Allaha yönelmedi onun emir ve buyruklarına yönelmedi. Namaz kılmadı, dua etmedi, takva sahibi olmadı anlamıda verilebilir. 'Tevella' yönelmeme anlamında 'geri durma', 'salla' ise "yönünü Allah'a dönme" ve gereğini yapma anlamındadır. Namaz kılma, bu manada 'yönelme'ye karşılık gelir. 'Salat' kelimesi, esas itibarıyla 'yönelme' eyleminin içtenliğini ve mutlaklığını ifade eder. 'sa-le-ve' kökünden türeyen 'salat' kelimesi, özel bir anlam kazanır ve kulun Allah'a karşı "içten yönelişini" karşılar. Çünkü Kişi, namaz kıldığında, dua ettiğinde , veya takva sahibi olduğunda Allah'a hep yönelmiş olmaktadır ve bu yönelişin doğal sonucu olarak da, O'nu yüceltmekte, O'ndan yardım dilemekte, O'nu övmekte, O'na bağlanmakta ve O'ndan yardım istemektedir. İşte Kur'an'da 'salat' kelimesinin geçtiği her yerde bu manalar vardır (Taha:132; Nur:58; Ankebut:45; Cuma:9,10; Bakara:45,153,238; Nisa:43,103, Maide:58, 9; Tevbe:54, vd.). devamı var
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE |