Bedii Hamit
Ateist müşrik midir, değil midir? Ateistin tanrısı yokken ve bir tanrı edinmemişken nasıl müşrik olur. Bu nasıl olurda Şirk-i esbab sınıfında değerlendirilir. Her İnkâr eden şirk kavramı içinde midir? Şirk koşan Allahı inkâr etmez. Şirk koşanlar Allahı inkâr etmez, sadece ortak koşar ise ateist bu nedenle nasıl müşrik olur?
Müşriklik en basit anlamı ile Allah'ı sıfatlarda ve isimlerde başka şeylere ortak tutmaktır. Ateistin ortak tutacak bir ilahı dahi yokken onlara müşriktir demek ne kadar anlamlıdır?
İnkârcılardan biri şayet insanlığa pek büyük hizmetler yapmışsa günahlarından affedilip cennete girme ihtimali var mıdır?
Bedii abim öncelikle ‘’Şirk’’ Kavramının nelerde olacağı üzerinde duralım:
Müşrik Allah’a İnanır, Allah’a ibadet eder, Aracılara inanır, Aracıların şefaatine, Müşrik şirki reddeder, insanın sözünü Allah’ın sözü sayma, din büyüklerini tanrılaştırma vb kavramlar ile asıl hedeflerinin Allah’a ulaşma olduğunu söylerler. Kur’anda bu saymış olduğum hususlar hakkında açık ayetler vardır.
Allah’a yakın saydıkları yaratılanlara aracılık ve şefaat görevi yükler ve bu yaptıklarının Allah’a ortak koşma olmadığını sayarlar. Her ideoloji bir dindir ‘’Tevhit’’ esasına dayanmayan her inanç boş ve faidesizdir. Adı a veya b olsun fark etmez.
Ateiste gelince: Kur’an’da ateistler muhattab alınmaz dikkat edilirse! Muhattablar ya müminler ya müşrikler ya münafıklar vb kesimlerdir.
Ebu Cehil ve Ebu Lehebler de ‘Allah yaratıcıdır (vardır ve birdir)’ diyenlerden idiler. Hatta Firavun bile Allah’ın var olduğu kabul ettiğini şu ayetten anlamaktayız.
(Musa) da ona: "Bu (mucizevi olguları, sana) uyarıcı, aydınlatıcı belirtiler olarak göklerin ve yerin (gerçek) sahibinden başkasının indiremeyeceğini pekala biliyorsun!" diye karşılık verdi "Ve ey Firavun, (onları doğru değerlendirme yolunu seçmediğin için) ben de senin bütünüyle ziyan içinde olduğunu düşünüyorum!"
(İsra-102)
Ateistlerde en büyük yanılgı ‘’La ila he illallah’’ Allah’tan başka İlah Yoktur. İçinde ‘’İLAH’’ Kavramını yanlış yorumlamadan kaynaklanan yanlış olgu vardır. Çünkü ‘’İlah’’ Kavramı Allah’ın tüm isimlerini kendinde barındırır. Buna da Esmaül Hüsna denir. Bu hakikati sadece Yaradan ismine indirgemek sureti ile kabul etmiyorlar.
Ateistin ortak tutacak bir ilahı dahi yokken onlara müşriktir demek ne kadar anlamlıdır?
Ateist ve öyle geçinenler, din hususunda önyargılı ve karmaşa içindedirler. Çünkü dinin Allah, Peygamber, Vahiy gibi kavramlarını duyduklarında sağduyulu davranış sergilemek yerine önyargılı bir şekilde benimsemiş oldukları tavrı göstermeye çalışırlar. Bu oluşuma karşı onları dinlemek istemeyen Dini kesimde aynı tavır ile onlara karşı koymaya çalışır.
Ateistler din damgası almak istemedikleri için her tür hakikati reddetme eğilimini sergilerler. Kur’ana karşı çıkarlar ama Kur’anı kurandan okumazlar. Ondan bundan bilgisi olmayan kişilerden topladıkları argümanlar ile anlama yoluna gitmek istemezler. Önyargılı olarak baktıkları için bölük pörçük toplamış bilgiler ile ahkam kesmeye çalışırlar.
Bu kavramlara karşı çıkan kesim yine Rabbimizin hakikatleri olan ‘’Evrensel’’ kavramlarıda kabul etmek zorunda kalmaktadırlar bu kabullenme onların açıkça kavram karmaşası yaşadıklarına ve Hiçbir insanın Allah’ı inkar edemeyeceğine delildir. Çünkü kim olursa olsun en zor anında sığınacağı yardım dileyeceği Allah hakikati asla inkar edilemez.
Kur’an çok detaylı incelendiğinde ayeti kerimelerde
(O halde,) ey hakikati inkara şartlanmış olanlar, bugün (geçersiz) özürler beyan etmeyin! (Öteki dünyada) siz ancak (bu dünya hayatında) yapmış olduklarınızın karşılığını göreceksiniz.(Tahrim-7)
Allah geçersiz özürleri beyan etmeyin sözü ile kendi önyargılarından kaynaklanan özürlerinin faydasının olmayacağını ve karşılığının ceza olduğunu açıkça beyan ederken. Allah’ın bildirmiş olduğu hakikatleri inkara şartlanmış olanların özrünün geçersizliğini ifadesi ayeti kerimelerde mevcuttur.