"welen tecide li sünnetilahi..." Allahın kanunlarında değişiklik bulamazsın ayeti,dini anlamda
itikadı konular,tabiat anlamında her nesneye bir
fıtrat verilmesi,doğum,ölüm,yaşlılık vs.
ama bu ayet
fıkhı muamelat konularını kapsamıyor.
Yani;
1-güneş ay yıldız vs görevini eksiksiz yapar aksatmaz,tembellik zıkzaklık yamukluk yapamaz
2-ecel vakti geldiğinde,ileri geri alınmamaz.bebeklik,yaşlılık,gençlik vs
vs
ama fıkhi konularda
tevrata pazar,incile cumartesi,kurana cuma verilmesi gibi değişiklikler mümkündür.
zeyneb kardeşimizin dediği gibi,Peygamberimiz medine döneminde birden fazla evliliklere,çeşitli sebeblerle yönelmiştir.9-10-11-12 nikah kıydığı mevcuttur.oysaki taadüdü zevcad 4 ile sınırlıdır.Resululahın mevcut evlilikleri devam,yeni evliliklere kapı kapatılmıştır ayet ile.
bir insanın evlatlığı,evlatlığının eşi kişiye evlat yada gelin olamaz.resululah hz zeyneb ile nikah bu çarpıklığı yıkmıştır.oysaki o saatten önce,kaynağı ne olursa olsun bu katı kural var idi.
veya müslümanlara sünnet olan tehecüd Resulullaha farz kılınmıştır.
cihadın kademeleri güzel örnek olmuş.
içki ayetleride ha keza...
demekki "welen tecide li sünnetilahi..." ayeti kerimesinin alanı ana yasa alanıdır.fıkıh muamelat alanı değildir.
her ikinizde haklsıınız