Kur’an-ı Kerîmde peygamber kelimesinin yerine Resûl ve Nebî kelimeleri geçmektedir ki, Resul elçi ve Nebi de haber getiren anlamındadır Peygamber ALLAH tarafından gönderilen elçi ve haberci demektir. Görevleri ALLAH Teala’dan aldıkları bilgileri, haberleri, emir ve yasakları insanlara tebliğ etmekten ibarettir. “Resulün görevi tebliğden ibarettir( Maide 92) Arapça'da, peygamber kelimesinin karşılığı olarak, gönderilmiş ve elçi demek olan resul ve mürsel kelimesi kullanılır. Çoğulları "rüsul" ve "mürselün"dür. Nebi de Allah'ın emir ye yasaklarını insanlara haber veren.peygamberdir.....Nebinin çoğulu enbiyadır. Peygamberin özelliği Nübüvvet ve Risalet makamı sahibi olmasıdır NÜBÜVVET Makamı (Nebi olmak) RİSALET Makamı (Resul olmak )
Resulün vazifesine Risalet, Nebinin vazifesine Nübüvvet denir.
Nebi de peygamber demek olup, Allah Teâlâ'nın emir ve nehiylerden vahyeylediği ahkâmı tebliğ etmesi için insanlara gönderdiği zattır. Nübüvvet (nebîlik) her resulun zorunlu vasfıdır. Yani her Resul Nebidir. Her nebi de bir Resuldur
Nebî kelimesi, haber anlamına gelen "nebe'e" den türemiş olup ism-i fail manasına "haber veren", veya ism-i mefûl manasında "kendisine haber verilen" demektir. Veyahut bünyesinde her iki manayı da bulundurarak elçilik ve tebliği de ifade eder.
Tebliğ, Nebi ile Resulun müşterek vasfıdır Tebliğ, Nebi ile Resulun müşterek vasfı olduğuna göre her Resul Nebidir ve her Resul de Nebidir. O bakımdan kuran da hem Resul ve hem de Nebi için peygamber anlamı da çıkar.
Alıntı:
Resul İnsan için kullanıldığında Allah tarafından insanlar arasından seçilen, Vahiy alan yeni kitap ve şeriat ile gönderilen elçi. Bu anlam ile bakıldığında Hem Resul Hem Nebidir. Ama Nebi Resul değildir. |
Bu ifadeye katılmadığımı önceden de söylemiştim. Bakalım bu ifade tarzına kuran onay veriyor mu vermiyor mu ?
Devamı var