AHZÂB - 7 Ve iz ehaznâ minen nebîyyîne mîsâkahum ve minke ve min nûhın ve ibrâhîme ve mûsâ ve îsebni meryeme ve ehaznâ minhum mîsâkan galîzâ(galîzan). MEAL: O zaman ki; Biz, nebîlerden sağlam söz almıştık almıştık. Ve senden ve Hz. Nuh'tan ve Hz. İbrâhîm'den ve Hz. Musa'dan ve Meryemoğlu Hz. İsa'dan ve onlardan ağır bir misak pek sağlam ve kesin söz almıştık.aldık. Bu nebilerin kimler olduğu açıklanmış yani kimlerden söz alınan nebilerin kim olduğu açıklanmış. Bunların ortak özelliği hepsinin kitap sahibi olmaları dikkatle göze çarpar. Bu nebilerin herbiri aynı zamanda birer Resuldur. Hazret-i Nuh resul ve nebi idi. (Şuara 107, Araf 61) Hazret-i İbrahim, resul ve nebi idi. (Al-i İmran 84, Meryem 41) Hazret-i Musa, resul ve nebi idi. (Meryem 51, Araf 104, Zuhruf 46) Hazret-i İsa, resul ve nebi idi (Nisa 157, Maide 75) Hazreti Muhammed, resul ve nebi idi (Ahzâb, 40) Bunlar,son Peygamberlikten önce gönderilen büyük risaletlerle görevlendirilmiş Peygamberlerdir. "Nuh tan, İbrahim'den, Musa'dan ve Meryem oğlu İsa'dan söz almıştık."Peygamberler içinde (ulul azm) büyük olanlara değiniliyor. Peygamber denilince onun hem resul ve hem de nebi olmasından daha tabii birşey olamaz. Bütün peygamberlerin ortak özellliği her birinin resul ve aynı zamanda bir nebi olmasıdır. Nebi ve resul arasında bu yönden hiçbir fark yoktur. Çünkü, Farklı değil Aynı zatı işaret ederler. Ali imran-81 ayetine de bakalım ki, farklı görüş sahipleri bu ayetten çıkardıkları yorum ile Resul ve Nebiyi birbirinden farklı olarak nasıl tanımlamışlardır.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE |