Alıntı:
YitikSevda Üyemizden Alıntı
En basitinden sizler ayakları yıkarken ben meshediyorum sizler 3 defa yaparken bir kere ile yetiniyorum sizler abdestin bozulduğunu dokunma ve kan ile kabul ederken ben ikisinide kabul etmiyorum zamanım çok olduğunda abdesti tazeliyorum olmadığında ise olduğu şekilde ibadetimi yapıyorum örnek Allah resulü olunca kimin ne içtihad ettiği bende fazla önem arzetmiyor... |
dediklerinin hepside 4 mezhep görüşleridir.illa bi mezhep senle aynı görüşte.hani mezheplerden bağızmsız sana özel abdest vardı ?
mesela azaların üç kez yıkanması :
Âzaların üçer defâ yıkanması: Abdest âzâlarının üçer defâdan az yıkanması, bir kısım ulemâya göre mekruhtur. Bir kısım ulemâ ise; Resûlullah (s.a.v)’in bir veyâ iki defâ da yıkadığını söyleyerek mekrûh olmayacağını savunmuşlardır. abdestin bozulması :
Mesela Hz. Peygamber (a.s.m.) efendimiz namaz kılarken mübarek alınlarına taş batar ve alınları kanar. Hz. Aişe (r.a.) validemiz taşı Peygamber (a.s.m.) efendimizin alnından alarak yere atarlar. Peygamber (a.s.m.) efendimiz yeniden abdest alarak namazlarını kılarlar. Peygamber (a.s.m.) efendimiz yeniden abdest aldıklarına göre abdestleri bozulmuştur. Hanefi mezhebi imamı, İmam Azam Ebu Hanife hazretleri ile Şafii mezhebi imamı, İmam Şafii hazretleri abdesti bozan meseleleri ele alırken bu meseleyi değerlendirirler. İmam-ı Azam hazretleri, “Peygamber (a.s.m.) efendimizin alnına batan taş kan çıkardığı için Resulullah (a.s.m.) efendimiz abdest almıştır” hükmüne varırken; Şafii hazretleri abdestin bozulmasını Hz. Aişe (r.a.) validemizin Peygamber (a.s.m.) efendimizin alnına dokunmasına bağlamıştır. Böylece Hanefi mezhebinde az bir kan abdesti bozan sebeplerden biri olurken, Şafii mezhebinde kadının temasıyla abdestin bozulması kaide olarak benimsenmiştir. Görüldüğü gibi her iki hüküm de doğrudur ve haklı bir gerekçeye dayanmaktadır.
"Allah resulü olunca kimin ne içtihad ettiği bende fazla önem arzetmiyor" demişsin. 4 mezhep imamları babalarının vasiyetinimi uyguladılar acaba ? el insaf...