![]() |
Hz. Hızır niye o çocuğu öldürerek babasına iyilik yapıyor, Allah sorunsuz bir çocuk Hz Hızır niye o çocuğu öldürerek babasına iyilik yapıyor, Allah sorunsuz bir çocuk yaratabilirdi? 1- HzHızır niye o çocuğu öldürerek babasına iyilik yapıyor, sorunsuz bir çocuk yaratmasını dileyerek daha iyi olurdu desem 2-Allah o gemiyi hiç parçalatmadan da o gemiyi kurtarabilirdi desem 3-Hz Peygamberimize Cebrail as cehennemi gösterdiğinde bunlar senin ümmetinden olup ta şunu yapanlar, bunlar ümmetinden olup ta şunu yapanlar demiş Hz Peygamber de yeter demiş cehennem varsa var yazıyor Müslümanlar nasıl orada kıyamet kopmadığına göre? ilk iki soruya tatmin edici cevap vermeniz umuduyla teşekkürler _____________________________ Bu konu aklı aşan -gaybî, kaderî bir tablonun sergilendiği- bir sahnede cereyan etmektedir Allah’ın “Kader, Kaza ve Ata” adında üç kanunu vardır: Kader: Olmuş, olacak ve olmakta olan her şeyin ilahî ilimdeki bir programdır Kaza: Bu programın, dışa yansıması, ilmi mahiyetiyle beraber haricî bir vücudu giymekle varlık aleminde boy göstermesidir İlim ve kudretten çıkan bu iki kanun, birer sünnetüllahtır/Allah’ın kanunudur, değişmez “Terli olarak soğuk su içen hasta olur Beyni parçalanan ölür Böbrek taşı alınan hasta, acıdan/ağrıdan kurtulur” Ata ise: kâinatta geçerli olan söz konusu kader ve kaza kanunlarının genel kapsamları dışına çıkan ve onlara rağmen, Allah’ın özel lütfünü, ihsan ve ikramını sergileyen bir muamelenin adıdır Aynı misalleri tekrarlarsak; “Terli olarak soğuk su içtiği halde hasta olmayan, beyni parçalandığı halde ölmeyen-bir şekilde iyileşen, böbrek taşı alınmadığı halde, acıdan/ağrıdan kurtulan” kimselerin durumu, normal kanunların üstünde bir manzara gösteren, Ata kanununun birer yansımasıdır 1 ve 2 sorularınızın cevabı, işin kader ve kaza yörüngesinde cereyan ettiğinin bilinmesidir Çünkü bu iki kanun, sebepler örgüsünün unsurlarıyla birlikte mütalaa edilir Yani, Allah’ın ilmi, bu çocuğun şu sebepten dolayı öldürüleceğini bilmiş ve kaza olarak onun o tarzda sahnelenmesini istemiştir Yine, geminin gasp edilmemesi de, onun kırılmış, su alan, yıpranmış bir şekle girmesine bağlamıştır Bu sünnetullahtır ve değişmez Allah, onu Ata kanunu çerçevesine alabilirdi, almamıştır Kimsenin –hikmetini öğrenme dışında- bunu sorgulamaya hakkı da yoktur Kaldı ki, bu konuda gelen sorular, başka alanlar için de geçerlidir Örneğin, Allah herkesi Hz İsa gibi babasız yaratabilirdi Yağmuru bulutsuz yağdırabilirdi Okumadan herkese istediği kadar ilim verebilirdi… Bu soruları istediğiniz kadar çoğaltabilirsiniz Halbuki, Allah’ın isim ve sıfatları iç içe daireler gibidir Birisinin tezahür etmesi, diğer sıfatlarının da tezahürlerini-deyim yerindeyse- göz önünde bulundurur Mesela, Kadir ismi, Allah’ın sonsuz kudretiyle her şeyi sebepsiz yaratabilir Ancak, Kadir ismi, kudretini Allah’ın Hakim isminin tezahürü olan hikmetini göz önünde bulundurduğu için, genel prensip olarak sebepsiz yaratmaz Buna diğer isim ve sıfatları ve başka şeyleri kıyaslayabilirisiniz 3 Hz Peygamber(asm) Miraç hadisesinde Beka alemine girmiştir Beka alemi, geçmiş-gelecek bütün zamanları içine almaktadır Onun için gördüklerini, bir zaman kronolojisi içerisinde değerlendirmemek gerekir Orada dün, bu gün ve yarın yan yana, omuz omuza dururlar Gelecek olayları, beka penceresinden seyrettiği için, zaman mefhumu ortadan kalkmıştır Rivayetlerde yer alan “Miraçtan geri döndüğünde yatağı daha sıcacıktı” anlamına gelen ifadelerden de bu gerçeği anlamak mümkündür alıntı |
SAAT: 23:20 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.