Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Çocuk ve Aile Sağlığı (https://www.forum.medineweb.net/192-cocuk-ve-aile-sagligi)
-   -   Dikkat Eksikliği Tanılı Çocukların Öğretmenlerine Öneriler (https://www.forum.medineweb.net/cocuk-ve-aile-sagligi/31083-dikkat-eksikligi-tanili-cocuklarin-ogretmenlerine-oneriler.html)

Allahın kulu_ 29 Ocak 2015 23:27

Dikkat Eksikliği Tanılı Çocukların Öğretmenlerine Öneriler
 



[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Uzman Klinik Psikolog Göksu Telmaç

  • DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Tanılı Çocukların Öğretmenlerine Öneriler
  • Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu hakkında bilgi edinin ve öğrencilerinizde bu belirtileri gözlemlediğinizde ailelere bilgi veriniz. Pek çok anne baba çocuklarının durumlarına alışmışlardır ya da kişilik yapısı olduğunu düşünürler.
  • Sınıfınızda dikkat tedavisi gören çocuklarınız için uzmanları ve ailesiyle haberleşme ve işbirliği içerisinde olun.
  • Dikkat eksikliği hiperaktivite tanılı çocukların sizi zorlaması olasıdır. Ancak yine sizin ilgi ve desteğiniz ile tedavisinde, okul başarısında, kendine güveninde büyük ilerleme sağlayacağına inanın.
  • Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu tanılı çocukların bulunduğu sınıflarda konular dikkatlice yapılandırılmalı, önemli noktalar açıkça belirlenmelidir.
  • Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu tanılı öğrenciler için her ders planında fiziksel hareketler planlanmalıdır.(Kalemi açmak için kalkmak, yandaki sınıftan tebeşir almak, öğretmen masasını düzenlemek, çiçekleri sulamak, müdür yardımcısına not göndermek gibi).
  • Okulunda yoğun olarak spora yönelmesi sağlanabilir.
  • Bu çocukların yerinde duramama özellikleri nedeniyle öğretmenleri tarafından sıklıkla uyarılmaları istenmeyen bu davranışın pekiştirilmesine yol açar.
  • Övgüyü ve cesaretlendirmeyi çok seven bu çocuklar, özellikle cesaretlendirme olmadığı zaman sinirlenirler.
  • Anlamlı ve eğlenceli buldukları etkinliklere rahat yoğunlaşabildikleri için dersi eğlenceli hale getirmek önemlidir.
  • Şakacı, eğlenceli ve sürprizlere açık olarak Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu tanılı çocukların ilgisini ve hevesini arttırabilirsiniz.
  • Çocuğun çalışmaya isteyerek katılması ve çalışmadan hoşlanması önemli olduğu için, çalışmaların eğlenceli hale getirilmesine dikkat edilmelidir.
  • Çocuklara bir şey öğretmek için onlarla konuştuğunuzda fiziksel olarak yakın olmak, uygun olan zamanlarda çocuğa dokunmak etkili olabilir.
  • Sürekli göz teması kurarak bu çocukları daha kolay denetleyebilirsiniz. Bir göz atış çocuğu günlük hayallerden sınıf ortamına geri getirebilir.
  • Onunla en iyi teması ve kontrolü sağlamak için masanızın önündeki en ön sıraya oturmasını sağlamak fayda sağlayacaktır.
  • Görsel uyaranları çok iyi yakalarlar. Bu nedenle eğitim sisteminize görsel eklemeler yapabilirsiniz.
  • Başlarını sık sık belaya soktukları için sürekli olumsuz geribildirimler alırlar. Olumlu davranışlarının vurgulanması, kendilerini etiketlemelerini engelleyecektir ve onlara güven verecektir.
  • Sınavlarda ek zaman tanımalısınız.
  • Sınavlarda yapacağı dikkat hatalarını azaltmak için sınav öncesi küçük hatırlatmalar yapabilirsiniz.
  • Ödevlerini tam not ettiğinden emin olun.
  • Sorumluluklar vererek iç disiplinini arttırabilirsiniz.
  • Küçük yapışkanlar, yıldızlar vb. ödüller defterine özenini arttıracaktır.
  • Talimat verirken aşağıdaki noktalara dikkat edin.
  • Canlı açık bir dil kullanın, kısa konuşun.
  • Her seferinde bir tek talimat verin.
  • Konuşurken yüzünüz çocuğa dönük olsun.
  • Çok duyuya hitap eden talimatlar vermeye çalışın.
  • Mümkünse yapılmasını istediğiniz davranışı gösterin.
  • Zaman zaman çocuğun talimatı anlayıp anlamadığını denetleyin ve gerekiyorsa talimatı tekrarlayın.


SAAT: 05:35

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321