|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 22 Şubat 2014 (15:15), Konuya Son Cevap : 20 Kasım 2016 (14:45). Konuya 451 Mesaj yazıldı |
![]() ![]() |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: ![]() |
![]() | Mesaj No:281 |
Durumu: ![]() Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ![]() |
![]() |
![]() | Mesaj No:282 |
Durumu: ![]() Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ![]() Biraz sonra yeni sorular soracağım, mihrinaz hangi konuları çalıştın? Seninde katılman için bildiğin konulardan sormak isterim. |
![]() |
![]() | Mesaj No:283 | |
Durumu: ![]() Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ![]() Alıntı:
c şıkkı doğru cevap batman ![]() | |
![]() |
![]() | Mesaj No:284 | |
Durumu: ![]() Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ![]() Alıntı:
Müstahrec = Esas aldıkları eserdeki rivayetleri başka isnadlarını tesbit etmek suretiyle kuvvetlendiren çalışmalardır. Herhangi bir hadis kitabında bulunan hadisleri teker, teker ele alarak kitap sahibinin senedinden başka bir senedle rivayet etmek suretiyle meydana getirilen hadis kitabıdır. | |
![]() |
![]() | Mesaj No:285 |
Durumu: ![]() Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ![]()
[QUOTE=nurşen35;357468]16. Aşağıdakilerden hangisi müsteşriklerin hadis tenkidinde dayandıkları metotlardan biri değildir? a. Tarihi tenkid metodu b. Kitab-ı mukaddesi tenkidi c. İsnadları gözardı etme metodu d. Metin tenkidi e. Klasik hadis usulü Bu soruya cevap verilmemiş. Doğru cevap E şıkkı Kendilerine şarkiyatçı denilen bu kimseler hadislerle ilgili eleştirileri öncelikle onların İslamiyet'i vahiy kaynaklı bir din kabul etmemelerinden dolayı hadis kaynaklarında yeralan önceki dinlerle ortak değerleri ve benzerlikleri , bu dinlerden alınarak hadis haline getirilen unsurlar kabul etmişlerdir. |
![]() |
![]() | Mesaj No:286 | |
Durumu: ![]() Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ![]() Alıntı:
![]() | |
![]() |
![]() | Mesaj No:287 | |
Durumu: ![]() Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ![]() Alıntı:
[QUOTE] Doğru cevap C şıkkı MANEVİ MÜTEVATİR= Ravilerin aralarında müşterek bir nokta olan çeşitli hükümleri veya bilgileri ayrı ayrı lafızlarla nakletmeleri şeklinde meydana gelen ortak manaya denir. Bazı görüşlere göre manevi mütevatir sırat, mizan, ru'yetullah ve sehiv secdesi gibi konularda da bulunmaktadır. | |
![]() |
![]() | Mesaj No:288 | |
Durumu: ![]() Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ![]() Alıntı:
Bu sorunun cevabı B ŞIKKI Küttib-i Sitte'nin yaklaşık hicri beşinci asrın sonlarından itibaren otoritelerinin pekişmesinin bir diğer sonucu ise bu dönemden itibaren yazılan ravilerle ilgili kitapların önemli ölçüde Kütüb-i Sitte merkezli olmasıdır. Kütüb-i Sitte'de adı geçen ravilerin hemen hepsini ihtiva eden ilk çalışma Cemmaili ile tanınan Abdülgani b. Abdilvahid tarafından telif edilmiştir. O el- Kemal fi esmair- rical isimli eserini bu amaçla telif etmiştir. El-Kemal kendisinden sonraki Kütüb-i Sitte ravileriyle ilgili eserlerin temeli olmuş, onu esas alan bir çok çalışma yapılmıştır. En önemlisi Mizzi'nin Tehzibü'l Kemal fi esmair- rical isimli eseridir. | |
![]() |
![]() | Mesaj No:289 |
Durumu: ![]() Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ![]() |
![]() |
![]() | Mesaj No:290 |
Durumu: ![]() Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir) | |
![]() | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Arapça 4 soru-cevap bölümü | Medineweb | Arapça 4 | 1676 | 16 Temmuz 2019 17:33 |
Hadis soru-cevap bölümü | Medineweb | Hadis | 440 | 03 Mart 2019 14:25 |
DHBT Soru-Cevap/Medineweb | JAZARİ | DHBT-Çıkmış Sorular-Cevaplar | 8 | 12 Eylül 2018 23:38 |
Arapça2 soru-cevap bölümü | Medineweb | Arapça2 | 4 | 03 Mart 2018 12:58 |
Din sosyolojisi soru-cevap bölümü | Medineweb | Din Sosyolojisi | 229 | 22 Mayıs 2015 23:04 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|