|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 22 Şubat 2014 (15:13), Konuya Son Cevap : 30 Eylül 2023 (21:04). Konuya 873 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
29 Ekim 2014, 14:25 | Mesaj No:651 |
Cevap: DHBT İstişare bölümü
selamun aleykum arkadaşlar benim bildiğime göre bu yeni sistemin 2 yılda 1 yapacağı için adaylar daha avantajlı duruma düşerler çünkü ilk atamada atamayanlar umudunu kesmesin diyanet işleri bakanlığı ihtiyaç halinde 2016 dtbh snavına kadar her an adayları sözlü snava çağrılabilir herkese başarılar diliyorm
| |
29 Ekim 2014, 15:21 | Mesaj No:652 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: DHBT İstişare bölümü |
29 Ekim 2014, 15:23 | Mesaj No:653 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: DHBT İstişare bölümü Alıntı:
İbrahim hocam ilk kez mülakata girecekler için nasıl bir çalışma önerirsiniz. Mülakatta ezber olarak çalışılması gereken sureler ve konular nelerdir? | |
29 Ekim 2014, 16:21 | Mesaj No:654 |
Durumu: Medine No : 21267 Üyelik T.:
02 Kasım 2012 | Cevap: DHBT İstişare bölümü
İmam Hatiplik Yeterlikleri A. TEMEL YETERLİKLER a. Alan Yeterlikleri 1. 1. Kur'an' ı tecvid kurallarına göre yüzünden okur. 2. Kur'an'dan bazı bölümleri ezbere okur. 3. Okuduğu ayetlerin anlamlarını bilir. 4. Kur'an mealini kullanır. 5. Görevinin gerektirdiği düzeyde Arapça ve Osmanlıca bilir. 6. Kur'an'ın ana konularını sıralar. 7. Kur'an ve tefsirle ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir. 8. Temel tefsir kaynaklarını sayar. 9. Tefsirler yardımıyla ayetlerin anlamlarını açıklar. 10. Hadislerle ilgili temel kavramları bilir. 11. Temel hadis kaynaklarını sayar. 12. İman, ibadet ve ahlak konularında yeterli miktarda hadis bilir. 13. Kullandığı hadislerin anlamlarını bilir. 14. Hadislerden yararlanmayla ilgili temel ilkeleri bilir. 15. Hadislerin güncel konularla ilgisini kurar. 16. Dinî kavramları doğru telaffuz eder ve anlamına uygun açıklar. 17. Temel fıkıh kavramlarını bilir. 18. Temel fıkıh kaynaklarını bilir. 19. Fıkıh kaynaklarından yararlanmayla ilgili ilkeleri bilir. 20. İman, ibadet ve ahlak ile ilgili temel kavram ilke ve esasları bilir. 21. İbadetlerin bireysel ve toplumsal faydalarını açıklar. 22. Duanın bireye katkılarını açıklar. 23. Hz. Peygamberin hayatını bilir. 24. Hz. Peygamberin dindeki konumunu açıklar. 25. Hz. Peygamberin tutum ve davranışlarından örnekler aktarır. 26. Görev alanıyla ilgili Hz. Peygamberi modeller. 27. İslâm tarihi ile ilgili temel kaynakları sıralar. 28. İlk dönem İslâm tarihindeki olayları sebep ve sonuçlarıyla açıklar. 29. Din-ahlâk ilişkisini açıklar. 30 Dinî-ahlakî konuları açıklamada nasslarla birlikte aklı ve bilimi kullanır. 31 Dindeki inanç ve yorum farklılıklarını açıklar. 32. Dinsel anlayış ve uygulama farklılıklarının birer zenginlik olduğunu bilir. 33. Diğer dinleri temel unsurlarıyla tanır. 34. Kültürel mirası dinle bağlantısı açısından açıklar. 35. Dinin birlik ve beraberliğe olan katkılarını açıklar. b. Genel Kültür Yeterlikleri 1. Cumhuriyetin, demokrasinin ve laikliğin bireye ve topluma sağladığı kazanımları bilir. 2. Türkiye'nin sosyo-kültürel ve dinî yapısını tanır. 3. Din bilimleriyle diğer bilimler arasında gerekli ilişkileri kurar. 4. Din hizmetlerinin daha etkili yapılabilmesi için insan bilimlerinden yararlanır. 5. Din-kültür ilişkisini açıklar. 6. Din-birey ilişkisini açıklar. 7. Din-toplum ilişkisini açıklar. 8. Görevinin gerektirdiği düzeyde yabancı dil bilir. 9. Yerel, bölgesel, ulusal ve evrensel aktüaliteyi takip eder. 10. Tarihi ve güncel dinî akım ve oluşumları tanır. c. Eğitme-Öğretme Yeterlikleri 1. Din hizmetleriyle ilgili strateji, yöntem ve teknikleri uygular. 2. Etkili iletişim ilke, yöntem ve tekniklerini uygular. 3. Vaaz, hutbe ve ders materyali hazırlar ve geliştirir. 4. Vaaz ve dersi etkili biçimde sunar. 5. Yaygın din eğitimi ve öğretimi etkinliklerini planlar ve değerlendirir. 6. Görevi çerçevesinde Dinî konularda danışmanlık ve rehberlik yapar. 7. Hitabet ilke, yöntem ve tekniklerini uygular. 8. Yetişkin eğitiminin ilke, yöntem ve tekniklerini uygular. 9. Kur'an'ı yüzünden okumayı öğretmenin ilke, yöntem ve tekniklerini uygular. 10. Sure ve dua öğretmenin yöntem ve tekniklerini uygular. 11. Alanıyla ilgili bilimsel yayınlardan yararlanır. 12. Din eğitimi ve öğretimiyle ilgili yeni yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanır. 13. Eğitim teknolojisindeki yeniliklerden yararlanır. 14. Bilgisayar ve Internet'i etkili kullanır. 15. Din eğitimi ve öğretimi yapabilmek için, gerekli ortamı düzenler ve etkili bir biçimde yönetir. 16. Mesleği ile ilgili yeni projeler üretir ve uygular. 17. Türkçe'yi doğru ve etkili biçimde kullanır. 18. Önemli gün ve gecelerde program düzenler. 19 Sorun çözme becerisine sahiptir. B. ÖZEL YETERLİKLER 1. Kur'an'ı, cemaat önünde tecvid üzere okur. 2. Dinî özel gün ve gecelerde Kur'an okur. 3. Yasin, Mülk, Hucurat, Fetih, Rahman ve Nebe sureleri ile Duha suresinden Nas suresine kadar ezbere okur. 4. Kur'an'dan, okunması mutad olan kısımları (mihrabiye/aşr) okur. 5. Bütün namazları usulüne uygun kıldırır. 6. Günün anlam ve önemine ve cemaatin ihtiyaçlarına uygun hutbe hazırlar ve sunar. 7. Gerektiğinde cemaatin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun vaaz hazırlar ve sunar. 8. Cenaze ile ilgili dinî görevleri usulüne uygun yapar. 9. Namazda okunan kısa sûrelerin anlamlarını bilir. 10. İlmihal konularını çocuklara, gençlere ve yetişkinlere, seviyelerine uygun muhteva, yaklaşım ve yöntemlerle öğretir. 11. Yapılması mutad olan duaları Türkçeleriyle birlikte yapar. 12. Cemaatin iman, ibadet ve ahlak konularındaki sorularını cevaplandırır. 13. Yaz kurslarında öğreticilik yapar. Gerektiğinde müezzinlik yapar.
__________________ |
29 Ekim 2014, 16:31 | Mesaj No:655 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | Re: DHBT İstişare bölümü
Allahim liste baya uzun rabbim kolaylaştırır inşallah :(rabbim ilmimizi artirsin
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
29 Ekim 2014, 16:36 | Mesaj No:656 |
Durumu: Medine No : 21267 Üyelik T.:
02 Kasım 2012 | Cevap: Re: DHBT İstişare bölümü Amin.
__________________ |
29 Ekim 2014, 16:38 | Mesaj No:657 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: Re: DHBT İstişare bölümü |
29 Ekim 2014, 17:01 | Mesaj No:658 |
Durumu: Medine No : 14436 Üyelik T.:
28 Ekim 2011 | Cevap: DHBT İstişare bölümü
65,63.... diye gidiyor.
__________________ Toprağa girince kabrini aydınlatacak ışığın var mı?? (Hz. Mevlâna) |
29 Ekim 2014, 17:03 | Mesaj No:659 |
Cevap: DHBT İstişare bölümü
Hayirli günler arkadaşlar. Ben lisans mezunu oldugim icin mecburen lisanstan girdim ama iki yillik ilahiyat mezunuyum ve lisans dhbt puanim 69,5. Hicbir bilgim yok acaba şansım olur mu?
| |
29 Ekim 2014, 17:24 | Mesaj No:660 |
Cevap: DHBT İstişare bölümü Allah analı babalı büyütsün, hayırlı olsun, Kur'andan ayırmasın, utanılmayacak bir ömür sürdürsün, kötü ve art niyetlilerden uzak tutsun, iyilerle karşılaştırsın, hayırlı bir evlat olsun inşallah...
__________________ Hay'dan gelir, Hu'ya gideriz. | |
Konuyu Toplam 31 Kişi okuyor. (0 Üye ve 31 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Medinewebli İlitam Öğrencileri İstişare-Sohbet Bölümü | Medineweb | İlitam 4.Sınıf Dersleri | 308 | 19 Mart 2024 00:27 |
Medineweb DGS İstişare Bölümü | Mihrinaz | DGS (Dikey Geçiş Sınavı) | 1135 | 30 Eylül 2023 18:17 |
Medineweb ATA AÖF İlahiyat Önlisans İstişare Bölümü | Mihrinaz | ATA AÖF Bilgi Paylaşım/Dökümanlar | 0 | 05 Eylül 2018 12:43 |
Medineweb Ögretmenler Bilgi Paylaşım/İstişare Bölümü | Mihrinaz | KPSS İstişare/Sohbet | 31 | 10 Nisan 2018 15:49 |
Medinewebli Önlisans İlahiyat 2. Sınıf İstişare Bölümü | nurşen35 | İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar | 9 | 14 Aralık 2015 02:00 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|