|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 17 Şubat 2013 (23:52), Konuya Son Cevap : 22 Nisan 2017 (00:29). Konuya 59 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
27 Mart 2013, 16:38 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZ. REHBERLİK 5.ünite sorularım 1.’’insanın dini gelişimi için gerekli öz ‘’ hangi kavramın tanımıdır ? a.fıtrat b.tevhid c.inanç d.islam e.ahlak 2.eğitimin başladığı dönem hangisidir? a.çocuğun konuşmaya başladığı dönem b.çocuğun emeklediği dönem c.çocuğun doğmasıyla birlikte d.ergenlik dönemi e.okula başladığı dönem 3.ilk çocukluk dönemi yaşları hangileridir ? a.1-2 b.2-3 c.2-6 d.6-7 e.7-8 4.çocuk için mutluluk çağı olan yaş hangisidir ? a.4 b.2 c.3.5 d.3. e.2.5 5.hangi yaşlarda çocuklar dini sorularla ilgilenmeye başlar? a.1.5-3 b.2-3 c.2.5-3 d.3-4.5 e.4.5-6 6.ana babayı taklid etme arzusu hangi dönemde yoğundur ? a.son çocukluk dönemi b.gençlik dönemi c.yetişkinlik dönemi d.ilk çocukluk dönemi e.ergenlik dönemi 7.hangisi dini hayata hazırlık dönemidir ? a.gençlik dönemi b.ergenlik d. c.son çocukluk d. d.yetişkinlik d. e.ilk çocukluk d. 8.hangi dönemler inançlar akli kontrolden geçirilmeye başlar ? a. a.gençlik dönemi b.ergenlik d. c.son çocukluk d. d.yetişkinlik d. e.ilk çocukluk d. 9.soyut kavramları anlama kapasitesi hangi dönemde gelişir? a.gençlik dönemi b.ergenlik d. c.son çocukluk d. d.yetişkinlik d. e.ilk çocukluk d. 10.bireyin ,bilginin objesi yada kendisi ile doğrudan aktif olarak ilişkiye girdiği bir dönem Hangisidir? a. yetişkinlik d b.ergenlik d. c.son çocukluk d. d.. gençlik d. e.ilk çocukluk d. 11.bu dönemde din ve dini yaşayışta kısa süreli bir soğukluk yaşanabilir…. Hangi dönemdir ? a.son yetişkinlik b.ilk yetişkinlik c.orta yetişkinlik d.gençlik e.hiçbiri 12.dini uyanış çağı hangi dönemdir ? a.son yetişkinlik b.ilk yetişkinlik c.orta yetişkinlik d.gençlik e.hiçbiri 13.Kur’an-ı Kerim in muhataplara yönelik en etkili hitap tarzı hangisidir ? a. ayetlerde yapılan benzetme b.anlatılan kıssalar c.verilen meseller d.hepsi Hazırlayan: makbergülü Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
28 Mart 2013, 13:16 | Mesaj No:12 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZ. REHBERLİK 5. ÜNİTE SORULARI son çocukluk dönemi ne çağı olarak bilinir a-şüphe çağı b-öğrenme çağı psikolojide "dini uyanış" veya "dini gelişim çağı" olarak isimlendirilen dönem aşağıdakilerden hangisidir a-gençlik dönemi b-çocukluk dönemi ..... dönemi, adeta entellektüel bir açlığın yaşandığı ve din alanının da bundan nasibini aldığı yıllardır a-gençlik dönemi b-ergenlik dönemi hangi yaş arasında allah tasavvuru maddi içeriğini kaaybedip ruhani nitelik kazanır a-13-18 b-12-24 12-24 yaş arasında kişi gelişim dönemi boyunca özellikle kendini beli eden iki önemli güce sahip olur aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-akli melekeler b-cinsellik duygusu c-ölüm korkusu .... yetişkinlik dönemi biyolojik, fizyolojik ve psikolojik bakımdan çok önemli değişikliklerin yaşandığı dönemdir a-ilk b-son modern psikolojide benlik kavramlarının önemine yapılan vurgu, islam düşünce kültür ve eğitim tarihinde hangi kavramla ifade edilmiştir a-kendini sorgulama b-kendini bilme -Allah, melek, peygamber, cennet, cehennem, şeytan kavramları henüz sırlarla örtülü -en çok kullanılan sözlerden biri 'görmek istemek' a) ilk çocukluk dönemi b) son çocukluk dönemi çocuk, arkadaşlarıyla tartıştıklarında babasına onları şikayet edeceği tehdidinde bulunur ve onun herkesi dövebileceğini düşünür a) ilk çocukluk dönemi b) son çocukluk dönemi anne ve babaya benzeme onları taklit arzusu yoğundur a) ilk çocukluk dönemi b) son çocukluk dönemi ..... çocukluk dönemindeki dualar; hastalık ve felaketlerden korunma anne baba ve sevdiklerinin sağlığı ve iyiliğini isteyen dualardır ..... çocukluk dönemindeki dualar; şeker,oyuncak istemek için (ben merkezci) yapılan dualardır a) ilk - son b) son - ilk hangi yaş dönemi, korkuların kaygıların ve endişelerin yoğun olduğu bir dönemdir a) 2 - 4 b) 4 - 6 ilk çocukluk döneminde Allah'a iman öğretiminde dikkat edilen özelliklerden değildir? a) doğrudan Allahın zatı yerine, evrendeki canlı ve cansız varlıklar tanıtılmalı b) çocuğun çevresine olan ilgi ve dikkati sürekli canlı tutulmalı c) Allah ile ilgili benzetmelerinin bulunduğu yaş gereği ve geçici olduğu bilinmeli d) Allahın bütün varlıkları yaratan, yaşatan ve seven yüce bir varlık olduğu ifade edilmemeli dini gelişimle ilgili yapılan araştırmalara göre, Türkiyede çocuklar ... yaşından itibaren inançla ilgili konularla yakından ilgilenmekte ... yaşlarından itibaren ****fizik alana ilişkin sorular sormaktadır a) 7 , 10-12 b) 8 , 12-14 çocuklar, görülmediği halde varlığını çok iyi bildikleri rüzgar hava gibi, Allahın varlığına da inanmakta tereddüt etmezler a) son çocukluk dönemi b) gençlik dönemi -zihinsel ve duygusal gelişim özellikleriyle dine çok yakın, dinle çok ilgili ve ilişkili dönem -gelişim özellikleriyle, kimliğinin güçlü bir şekilde inşa edildiği, benlik arayışının gerçekleştiği dönem a) son çocukluk dönemi b) gençlik dönemi gençlik dönemi din ve ahlak eğitiminin temel görevi a) O'nu değil, O'nun varlığını gösteren işaretleri bilmek ve tanıtmak b) insanın kendisiyle, diğer insanlar, tüm canlı/cansız varlıklar ve bütün bunların varoluş kaynağı olan yüce varlık arasındaki ilişkileri düzenlemek ve sağlıklı bir zemine oturtmak -Evlenme,iş sahibi olma,yuva kurma vb. gibi geleceğini etkileyen kararlar alınır -Ergenlikte yaşanan dini şüphe ve kararsızlıklar durulmaya başlar,dini hayatta bir dengelenme ve yapılanma ,eski inanç ve alışkanlıkların gözden geçirilip düzenlenir -dini pratikleri yerine getirme ortamında düşüş yaşanır a) ilk yetişkinlik dönemi b) son yetişkinlik dönemi -Yaşanılan ayrılık kayıpları bu dönemde en ciddi duygusal sarsıntıdır -Bu dönemde dini inanç hayata tutunabilme ve gelecek endişelerini kısmen bertaraf etmede psikolojik destek sağlar a) orta yetişkinlik dönemi b) son yetişkinlik dönemi İLK çocukluk dnemi kaç yaş arası olarak kabul edilir? a-3-6 b-2-6 c-2-4 çocuğun bedensel,duygusal,dilsel ,bilişsel ve sosyal gelişimleri çocuğun dini gelişiminde etkilidir.bu bilgi; a-doğrudur b-yalnıştır çocuğun ana babaya benzeme çabası onları taklit etme arzusu en çok hangi gelşm dnemınde olur? a-ergenlik d. b-ilk çocukluk d. c-son çocukluk d. d-orta çocukluk d. çocukların sorularına cevap verirken dikkat edilmesi gereken hususlardan değildir? a-çocuk neyi sormuşsa ona cevap verilmeli b-çocuğu o soruyu sormaya iten sebepler sorulmamalı c-çocuğun sorduğu soruları fırsat bilip arada sürekli dini bilgiler verilmeli d-anne baba çocuğun sorduğu soruyu unutturmamalı çocuğun öğrenmeye daha yatkın olduğu ve diğer adıyla öğrenme çağı olan gelişim dnemı hangsdir? a-ileri çocukluk b-ilk çocukluk c-orta çocukluk d-son çocukluk peyg.efendimiz hadisinde çocuklar kaç yaşına gelince mutlaka namaz kılmayı öğrettin buyrmştur? a-7 b-6 c-9 d-12 soyut düşünebilme özelliği sayesinde din gerçeğinin daha doğru algılandığı dnem hangisidr? a-son çocukluk b-gençlık dnemı c-yetşknlık dnemı d-yaşlılık dnemı bireyin kendisi ve çevresiile hesaplaşma hayatın genel muhassbeesini yaptığı dem hangisidir? a-ilk ytşknlık b-son yetşknlık c-ergnlık dnemı d-çocukluk dnemı aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? a-ilk çocukluk denımde çocuk şeker ve oyuncak için dua eder. b-son çocukluk dneminde hastalık felaketlerden kornmak için dua eder. c-ergenlık denımden içerisnde bulnduğu ruhsal bunalımlardan kurtlmak için dua eder . bağımsızlık olma isteği hangi gelişim denmınde kendini gösterir? a-çocukluk dnemi b-ergenlık dnemi c-olgunluk dnemi d-son çocukluk dini ve ahlaki hayatın temeli ne zaman atılır? a-çocukluk donemınde b-ergenlık dönemınde c-bebeklık donemı hangi dönemde dini inanç hayata tutunabilme ve gelecek endişelerini kısmen bertaraf etmede psikolojik destek sağlar. a-orta yetişknlık b-son yetişknlık c-ilk yatişknlık hangi dnemde Kişi sıradan dini hayattan dini arzunun üstün olduğu davranışa doğru gelişim göstermekte ve geleneksel dini hayattan daha içten tasavvufi bir hayata geçiş yapmaktadır. a-ilk yetişknlık donemı b-orta yetişknlık dnemı c-son yetşknlık dnemi Evlenme,iş sahibi olma,yuva kurma vb. gibi geleceğini etkileyen kararların alındığı dönem hangisiidr? a-ilk yetişknlık dnemi b-ergenlık dnemi c-orta yetşknlık dnemi entellektüel bir açlığın yaşandığı dönem hangisidir? a-çocukluk b-ergenlık c-yetişknlık d-yaşlılık çocuğun dini ve ahlaki gelişiminde birinci derecede rol oynayan kişi kimdir a.baba b.çevre c.arkadaş d.öğreten e.anne din ve ahlak eğitiminde en anlamlı olgu hangisidir a.annenin varlığı b.arkadaş olgusu c.varlık olgusu d.çocukluk olgusu hangisi gençlik dönemi gelişim özelliklerinden değildir a.soyut düşünmenin başladığı evredir b.cinsellik duygusu c.benlik duygusu d.bağımsızlık duygusu e.dinle ilgili şüpheler f.dine sıkı sıkıya bağlanma hem din ve ahlak eğitimine imkan verenbir özellik,hemde eğitim sistemi tarafından insanın fıtri nitelikleri çerçevesinde etkilenen,biçimlendirilen bir yapıdır a.bağımsızlık b.benlik c.anlam d.inanç Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
03 Nisan 2013, 09:57 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız 6.ünite soruları 1.kültür bir toplumun hayat tarzıdır görüşü kime aittir ? a.ziya gökalp b.edward tylor c.wiesler d.biruni 2.kültürler arasındaki farklılıklara işaret ederek ,bunun bir gerçeklik olduğunu içeren kavram hangisidir? a.medeniyet b.hars c.mukabele d.çokkültürlülük 3.kültür yada uygarlık ,bilgi ,inanç,sanat,ahlak,gelenek olarak öğrenilmiş yapıyı ifade eder... kime ait bir tanımdır ? a.e.taylor b.wiesler c.gökalp d.e.durkhem 4.kültür toplulukta örf ve adetlerden ,davranış tarzlarından ,teşlilat ve tesislerden kurulu ahenkli bütünlüktür diyen kimdir ? a.wiesler b.thurnwald c.taylor d.durkheim 5.insanın içinde olduğu topluma uyumlu olarak katılması anlamına gelen kelime hangisidir ? a.sosyalleşme b.kültürlenme c.çokkültürlülük d.asimilasyon 6.toplum içindeki farklılıklar günümüzde.....ifade edilir . a.sosyalleşme b.çoğulculuk c.çokkültürlülük d.asimilasyon 7.hakikat değeri açısından dinler arasında ayrım yapmayı reddeden yaklaşım hangisidir? a.dışlayıcılık b.kapsayıcılık c.reddedicilik d.çoğulculuk 8.dinlerarası diyaloğ kavramı hangi konsille birlikte terim olarak kullanılmaya başlanmıştır ? a.iznik konsili b.1.efes konsili c.2.vatikan konsili d.trento konsili 9.cumhuriyet yıllarında hangi yıla kadar hazırlanan ders programları islam merkezli olarak hazırlanmıştı ? a.1933 b.1982 c.1960 d.1948 10.hangi ülkede devlet okullarında din dersleri,başka dinleride kısacada olsa anlatılmaktadır ? a.italya b.almanya c.avusturya d.fransa 11.dini farklılıklara bakışı açısından islam hangisine daha yakındır ? a.çoğulculuk b.kapsayıcılık c.içermecilik d.dışlayıcılık 12.hakikatin sadece kendi dinlerine ait olduğunu söylemeye ne ad verilir ? a.çoğulculuk b.kapsayıcılık c.içermecilik d.dışlayıcılık 13.hiçbir din ,diğerini dışlayacak yada kapsayacak şekilde doğruluk iddiasında bulunamaz görüşü hangisine aittir ? hakikatin sadece kendi dinlerine ait olduğunu söylemeye ne ad verilir ? a.çoğulculuk b.kapsayıcılık c.içermecilik d.dışlayıcılık Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
10 Nisan 2013, 09:48 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik 7.ünite 1.hangisi iletişim araştırmaları kapsamına girmez ? a.propaganda b.haberleşme c.reklam d.kültürler 2.hangisi iletişim şekillerinden değildir ? a.sözlü b.yazılı c.nesnel d.duygusal e.yaşantısal 3.bir iletişim sürecinde etki ile tepkinin aynı anlamı yansıtmaması durumuna ne denir ? a.eksik iletişim b.yanlı iletişim c.sözlü iletişim d.bozuk iletişim e.iletişim hatası 4.süreç ekolü hangisiyle ilgilenmez ? a.iletiyi taşıyan araçların seçimi b.iletiyi taşıyan araçların kullanılması c.iletilen mesajların içeriği d.iletişim sürecinin doğru işletilmesi 5.hangisi doğrusal modelin unsurlarından değildir ? a.kaynak yetersizliği b.mesajın üretilmesi sorunu c.mesajın doğrulanmaması d.alıcıdan kaynaklanan sorunlar 6.iletişimin 5.unsuruna ne ad verilir ? a.kaynak b.mesaj c.kanal d.alıcı e.yansıma 7.dairesel modelde 5.unsurun adı nedir ? a.bilgi b.mesaj c.araç d.geribildirim e.alıcı 8.muhatabın sözlerden anlam çıkarmasına ne denir ? a.kodlama b.kod açma c.bilgi d.veri 9.alanlara göre iletişim kaç gruba ayrılır ? a.6 b.3 c.4 d.2 yaşantısal,ilişkisel,akademik 10.okuldaki öğretici etkinlikler ne tür iletişimdir ? a.ilişkisel b.pedogojik c.duygusal d.yaşantısal 11.iletişim paylaşıldıkça var olur diyen model hangisidir ? a.doğrusal b.işlemsel c.duygusal d.geribildirim 12.hangi etkinlik işlemsel modele örnektir ? a.radyodan haber dinlemek b.camide vaaz vermek c.sınıfta ders anlatmak d.tv.de konu tartışmak 13.hangisi dairesel iletişim modelinde iletişimin temel unsurlarından biridir ? a.gürültü b.yanılsama c.kodlama d.geribildirim e.kod açma 14.......... e göre mesaj hem kolay iletilebilir hemde kolay anlaşılabilir olmalıdır a) süreç ekolü b) göstergebilim ekolü 15.insanlar arasında yanlışda olsa geçen alışveriş durumuna a) iletişimsizlik b) bozuk iletişim c) başarılı iletişim 16.iletişim modellerinden değildir a) işlemsel model b) dairesel model c) fiziksel model d) doğrusal model 17.iletişimin kaynaktan çıkan mesajın uygun araçlarla alıcıya ulaştırılmasıyla sonuçlanan tek yönlü bir işlem oarak açıklanması a) işlemsel model b) dairesel model c) doğrusal model 18.doğrusal modelin unsurlarından değildir a) mesaj b) alıcı c) kaynak d) yansıma e) kanal 19.mesajın alıcıya eksiksiz ve doğru olarak ulaştığından nasıl emin olunacağı sorusunu soranlara doğrusal modeli savunanların cevabı a) ne söylerseniz o işitilir b) ne söylemezseniz o söylenendir c) neyi söylerseniz o gerçektir 20.iletişim sürecinde kodlama ve kod açmadaki başarısızlık a) yanılsama b) kanıksama 21.iletişimi dairesel bir model olarak benimseyen ancak geribildirimi yeni bir mesaj olarak kabul eden model a) dairesel model b) işlemsel model c) doğrusal model 22.öğretmenin sınıfta ders anlatması a) dairesel model + akademik iletişim b) doğrusall model c) işlemsel model 23.iletişim etkinliğinin yerine getirdiği görevlerdendir bilgi ve malumat sağlama ikna etme ve kanaat oluşturma duygu ve duyarlılık oluşturma görüş ve anlayış kazandırma fikir ve düşünce kazandırma hepsi yarısı 24.sözlü iletişimdeki en temel sorun başarılı kodlama yapabilmektir doğru yanlış 25.insanın konuştuğu dili, yazının dışında el, yüz, vücut hareketleriyle dışa yansıtması a) yazı dili b) konuşma dili c) beden dili 26.hangisi yanlıştır a) sözlü iletişimde alıcının algı tekrarı yoktur, yazılı iletişimde vardır b) yazılı iletişimde sözlü iletişimdeki gibi sesteki titreşim, tonlama, perdeleme ve duygular iletilemez c) yazılı iletişim daha güvenlidir d) sözlü iletişimde söz ağızdan çıktığında alıcıya ulaşmadan değiştirme imkanı vardır, yazılı iletişimde yoktur 27.okulun dışındaki etkinlikleri de içine alan bütün öğretici etkinlikler akademik iletişim kapsamına girer doğru yanlış 28.iletişim öncelşkle anlamlar değerler bilgiler duygular ve fikirler üzerinde bir paylaşım olarak kabul edilir.bu bilgi; a-doğrudur b-yalnştır 29.iletişim:herkesin bildiği ancak çok az kimsenin doyurucu bir şekilde tarif edebildiği ,araştırmaya elverişli ancak çok sayıda disipliner yaklaşıma ihtiyaç duyulan bir etki olduğunu söyleyen kişi kmdir? a-miske b-diske c-fiske d-riske e-chiske 30.iletişim olgusunu daha iyi anlamak için hangi iletişim türlerini birbirinden ayrılmalıdır? a-insan insana iletişim-kitle iletşmi b-insan doğa iltşimi-sosyal iletşmi 31.hangisi iletişim araçlarının türüne göre iletişim becerilerinden biri değildir? a-yazılı b-sözlü c-nesnel d-öznel e-duygusal 32.İnsanlar arasında yanlışda olsa bir alış-veriş gerçekleşirse bu durum iletişimsizlik değil ..........iletişimdir. a-hatalı b-yarım-yamalak c-bozuk d-faydasız Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
17 Nisan 2013, 09:41 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE REHBERLİK 2011 yılı ara sınav soruları 1. Eğitimin tarifinde ve uygulamalarında fikir birliği olmayışının en önemli sebebi nedir? A) Bölge faktörü B) İnsana bir bütün olarak bakılmayışı C) Irk faktörü D) Anne-baba etkisi E) Kültürel faktörler 2. Eğitim açısından insanı tanımak neden önemlidir? A) İletişim kurmak için B) Çevreyi tanımak için C) İnsanı, diğer varlıklardan ayırt etmek için D) Hayatı anlamak için E) Eğitimin tanımını doğru yapmak için 3. İnsanın, yaratılıştan içine iyilik ve kötülük duygusunun birlikte yerleştirilmiş oluğunu bildiren ayet neyi ifade eder? A) İnsanın doğuştan Müslüman olduğunu B) İnsanın doğuştan nötr olmadığını C) Bu duyguların farkında olunması ve dikkate alınması gerektiğini D) İnsan eğitiminin çok yönlü olması gerektiğini E) İnsanın kötü varlık olduğunu 4. Dinî duygu ve inancın, hayatın her alanında kendini göstermesi ne anlama gelir? A) Dinin, her insanın özünde var olan bir gerçek olduğu B) Dinin, hayatın iki cephesinden birini oluşturduğu C) Hayatla din arasında zıt bir ilişki olduğu D) Dinin, hayatın bazı alanlarında yoğunlaştığı E) Dinin, bir vicdan işi olduğu 5. Aşağıdakilerden hangisi, "İnsanlık Dini"nin temel özelliklerinden biri değildir? A) İcat ve keşiflerin mucize olarak kabul edilmesi B) Sadece olay ve olgular üzerinde düşündürtmenin esas olması C) Tanrısının, İnsanlık olması D) Manevi unsurlar ihtiva etmesi E) Bilim adamlarının peygamber yerine konması 6.İnsanın, Yaratıcı ile her zaman bir şekilde irtibatlı oluşu, din eğitimcisi açısından öncelikle ne anlam ifade eder? A) İnsanlardan umut kesilmemelidir. B) Yaratıcı ile irtibat olunca, din eğitimcisine bir şey kalmaz. C) Yaratandan ötürü yaratılan hoş görülmelidir. D) Anne-baba, irtibatta önem arz eder. E) Bazı kişiler ne kadar çalışılsa da iflah olmaz. 7. Din eğitimi meselesi halledilmeden, diğer meselelerin halledilmesi neden zordur? A) Din bir kimlik meselesi olduğu için B) Ülkede farklı dinler de var olduğu için C) Herkesin kendini din konusunda yetkili gördüğü için D) Dayanakları bulunmadığı için E) Din, bir eğitim meselesi olmaktan çıktığı için 8. İhkak-ı hak ne demektir? A) İnsanların haklarının yenmemesidir. B) Herkese hakkının verilmesidir. C) Hakkın ortaya çıkarılmasıdır. D) Herkesin, kendi hakkını kendisinin almasıdır. E) Haklının yanında olmaktır. 9. Ekonomide, "hırsızlık ve rüşvet" nasıl bir "girdi" oluşturmaktadır? A) Ahlâk dışı B) İnsanlık dışı C) Maliyet artırıcı D) Güven sarsıcı E) Nitelik eksikliği 10. Fazîlet hissinin, Allah korkusundan oluşu ne anlama gelmektedir? A) Allah ile korkutmamak B) Her hususta Allah'ı dikkate almak C) Allah'ı sevdirmek D) Yüksek ahlâk sahibi olmak E) Ahlâkı vicdanlara dayandırmak 11. İslam'ın geldiği dönemde, Arap Yarımadası'nın durumu ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? A) İnanç ve davranışlardaki ölçüsüzlük ve yanlışlıkların yaygın olması nedeniyle "Cahiliye" dönemi olarak adlandırılmıştır. B) Şiir ve hitabet sanatları gelişmemiştir. C) Bilimin geliştiği yakın bölgelerle temas yoktur. D) Eğitim imkânları gelişmiştir. E) Okuma-yazma bilen sayısı oldukça fazladır. 12. İslam dünyasında çeşitli kaynaklarda kadınların eğitimi ile ilgili bazı sınırlayıcı bilgi ve yorumlarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi ileri sürülemez? A) Bu gibi görüşlerin belirmesinde kültürel nedenler ön plandadır. B) Bu yorumlar, İslam dünyasında kadınların eğitimi alanında birtakım olumsuzluklara neden olmuştur. C) Bu yaklaşımlar, İslam'ın temel kaynaklarına dayanmaktadır. D) Bu yorumlar, İslam dünyasında kadınların eğitimi uygulamalarını etkilemiştir. E) Bu görüşler, sahiplerinin yorumları ile sınırlıdır ve kişiseldir. 13. Aşağıdakilerden hangisi, Mekke döneminde din eğitiminin yapıldığı bir mekân olmuştur? A) Küttap B) Mescid-i Haram C) Suffa D) Darü'l-Erkam E) Medreseler 14. Abbasiler döneminde Bağdat'ta kurulan ve Hint, Yunan ve İran dillerinde yazılan eserlerin Arapça'ya tercüme edildiği kurum aşağıdakilerden hangisidir? A) Nizamiye Medresesi B) Beytü'l-Hikme C) Suffa D) Medresetü'l-Mütehassısîn E) Darülfünun 15. Din eğitiminde muhataba kazandırılacak davranışlar yanında bu davranışların kazandırılma biçimi de son derece önemlidir. Çünkü aynı davranışların farklı biçimlerde sunumu, başka bir ifadeyle, dinî bilgi, duygu ve davranışların kazandırılmasında esas alınan ilkeler ve izlenen yöntemler, muhatabın dine karşı olumlu veya olumsuz bir tutum sergilemesinde etkili olacaktır. Aşağıdaki gelişim dönemlerinin hangisinde bu etkinin daha az olduğu söylenebilir? A) ilk çocukluk B) Orta çocukluk C) ileri çocukluk D) Gençlik E) Yaşlılık 16. Aşağıdakilerden hangisi medreselerin kuruluş amaçları arasında ver almaz? A) Yönetim ve adalet işlerinin düzenli yürütülmesi için nitelikli personel yetiştirmek B) Eğitim için gerekli altyapıya duyulan ihtiyacı karşılamak C) Itikadî görüşleri savunmak D) Yabancı kültürlere ait eserleri Arapça'ya çevirmek E) Din görevlileri yetiştirmek 17. Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde yöntem seçimini etkileyen başlıca faktörlerden biri değildir? A) öğrencinin özellikleri B) Velilerin özellikleri C) Dersin muhtevası D) öğretmenin özellikleri E) Zaman, maliyet ve fiziksel imkânlar 18. Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde hiç ihtiyaç duvulmavabilecek veya en az ihtiyaç duyulabilecek öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir? A) Anlatım yöntemi B) Soru-cevap yöntemi C) Grup çalışması ve tartışma yöntemi D) ömek olay incelemesi yöntemi E) Gözlem gezisi yöntemi 19. Aşağıdakilerden hangisi, soru-cevap yönteminin üstünlüklerinden biri değildir? A) öğrencinin, derse bir şekilde aktif katılımını sağlaması B) öğrenciyi düşündürmeye sevk etmesi, kendini ifade etmesine ve sosyalleşmesine imkân vermesi C) öğrencinin bildikleri ve bilmedikleri hakkında öğretmene dönüt sağlaması D) Bilişsel olarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması E) Birçok bilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkân vermesi 20. Bir olayı ya da sorunu yazılı veya sözlü, görsel veya işitsel araçlarla öğrencilerin dikkatine sunarak, söz konusu olay hakkında değerlendirme yapma, neden-sonuç ilişkisi kurma ve çözüm önerileri sunmaya dayalı öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir? A) Gözlem gezisi yöntemi B) Problem çözme yöntemi C) örnek olay incelemesi yöntemi D) Takrir yöntemi E) Demonstrasyon yöntemi
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
17 Nisan 2013, 10:37 | Mesaj No:16 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız ilk dört ünite karışık sorularımız 'eğitimin amacı, insanı sosyalleştirmektir' görüşünü savunan a) socrates b) namık kemal c) auguste comte d) ernest renan e) durkheim ekme, yetiştirme, üretme anlamına gelen kelime a) kültür b) deyn c) sekafe d) medeniyet e) hadare kültür ve medeniyetle ilgili hangisi yanlıştır a) medeniyet genel, kültür özel olmaktadır b) din kültürün hem mayası hem de bir unsurudur c) osmanlı türkçesinde kültür, üretme olarak ifade edilir d) kültür bir halkın yaşam tarzıdır e) bir dinin yada fikrin, maddi ve manevi boyutlarda hayata yansıtılmasına medeniyet denir insan hakları evrensel beyannamesi hangi tarihte kabul edilmiştir a) 3 mart 1924 b) 23 nisan 1920 c) 7 nisan 1955 d) 10 aralık 1948 e) 6 kasım 1943 übey b halef'in dirilişi inkar etmesinin asıl nedeni a) kendi gücüyle yaratıcının gücünü mukayese etmesi b) herhangi bir diriliş görmemiş olması c) ölenlerle iletişim kurulamaması d) hz peygamberi sıkıştırma düşüncesi e) çürüyen bir şeyin yok olacağına inanması islam öncesinde araplar arasında şiir ve hitabet sanatının en önde gelen örnekleri a) küttab b) kaside c) muallakatı seba d) gazel e) divan hz peygamber dönemindeki eğitim faaliyetleri ile ilgili hangisi yanlıştır a) mekke döneminde darül erkam önemli bir eğitim merkezi olmuştur b) medine döneminde mescidi nebevi önemli bir eğitim merkezi olmuştur c) hz peygamber kadınların eğitimine önem vermiştir d) medine döneminde suffa'da eğitimin yapıldığı önemli bir mekandır e) suffa'da sadece kuran eğitimi yapılmıştır arapça gramerinin belirlenmesinde öncülük eden a) ebul esved ed düeli b) imam zühri c) zemahşeri d) sibeveyh e) ebu ubeyd kasım b sellam açıklayıcı, yorumlayıcı bir yaklaşımla kavram ve genellemelerin öğretildiği, konunun öğretmen tarafından öğrenmeye en uygun şekilde organize edilerek sunulduğu öğretmen öğrenci arasında yoğun bir etkileşimin yaşandığı bir öğretim strateratejisidir a) buluş yoluyla öğretim stratejisi b) araştırma yoluyla öğretim stratejisi c) sunuş yoluyla öğretim stratejisi d) problem çözme yoluyla öğretim stratejisi e) soru cevap yoluyla öğretim stratejisi iki grubun bir konuyu karşıt iki tez halinde ele alarak dinleyiciler ve jüri önünde savunmalarıdır Bu tartışma türü a) küçük grup tartışması b) münazara c) büyük grup tartışması d) tartışma yöntemi e) soru - cevap 'her şeyin, bir başka şeyle ilişkili ve bağlantılı olduğu' düşüncesinden kaynaklanan ve öğrencinin bedensel, zihinsel, duygusal, ahlaki vb tüm yönleriyle ele alınması gerektiğini savunan din öğretimi ilkesi a) bütünlük b) amaca dönüklük c) bireysellik d) ekonomiklik e) yakından uzağa ilkesi eğitim ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır a) 'ağaç yaş iken eğilir' atasözü çocukluk dönemindeki eğitimin önemini vurgular b) edeb kavramı, genel olarak eğitim ile ilgili bütün alanları ifade eder c) eğitimle insana aktarılması gerekenler hususunda inançlar, kültürler vb faktörler etkili olur d) türkçede eğitim eğme fiilinden türetilmiştir e) adam olmak deyimi yetiştirilmek istenen insan tipine işaret eder imam hatip liselerinin açılmasına dayanak olmuştur a) tevhidi tedrisat kanununun 4. maddesi b) 1739 sayılı milli eğitim temel kanununun 12. maddesi c) insan hakları evrensel beyannamesi d) anayasanın 136. maddesi e) anayasanın 154. maddesi osmanlılarda medreselerin ve dersleri okutan müderrislerin merkezde bağlı oldukları kurum a) defterdarlık b) enderun c) şeyhülislamlık d) nişancı e) kadı soru cevap yönteminin özelliklerinden değildir a) öğrenci derse aktif şekilde katılır b) daha çok psiko motor davranışların öğrenilmesini sağlar c) öğrenciyi düşünmeye sevk eder d) öğrenciyi analitik ve eleştirel düşünmeye sevk eder e) öğrencinin bildikleri ve bilmedikleri hakkında öğretmene dönüt sağlar II. meşrutiyet döneminde medreselerin ıslahı konusunda dört çalışma yapılmıştır Bu çalışmalardan değildir a) medarisi ilmiye nizamnamesi b) ıslahı medaris nizamnamesi c) maarif nezareti d) darül-hilafetil-aliyye medresesi adı altında istanbuldaki medreselerin tek çatı altında birleştirilmesi e) medresetül mütehassısin adıyla uzmanlık eğitiminin yapıldığı bir kurum açılması yetiştirmek, yönetmek, yönlendirmek ve potansiyelleri ortaya çıkarmak anlamındaki kelime aşağıdakilerden hangisidir a-kültür b-educare her şeyin canlı olduğu inancı .... a-fetişizm b-politeizm allah kainatı belirli bir ölçü ve kanuna bağlı olarak yaratmıştır kuran diliyle buna ne denir a-kelamullah b-sünnetullah hakim, yargılayıcı anlamına gelen kelime hangisidir a-deyn b-dane c-deyyan hakimin bulunduğu ve adaletin uygulandığı yer anlamındaki kelime aşağıdakilerden hangisidir a-medine(şehir) b-medeniyet bilgi sevgisi ya da bilgiyi sevmek anlamındaki kelime aşağıdakilerden hangisidir a-felsefe b-filozof terim anlamı bir konuda yetki kullanımı olan kelime hangisidir a-hak b-hukuk kıt kaynakların sınırsız ihtiyaçlar karşısında adaletli bir şekilde dağıtımına ne denir a-yardımlaşma b-ekonomi insan hakları evrensel beyannamesi kaç yılında kabul edilmiştir a-10 aralık 1948 b-10 aralık 1958 ilk osmanlı medresesi nerde kurulmuştur a-izmir b-iznik Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
07 Mayıs 2013, 23:53 | Mesaj No:18 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız sabah 8.ünitedeyiz inşallh
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
08 Mayıs 2013, 11:57 | Mesaj No:19 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE REHBERLİK 8. ÜNİTE SORULARI dini iletişimde kaynak ve özellikleri arasında olan kaynağın kişisel özellikleri arasında hangisi yoktur a-güvenirlik b-inanılırlık c-uzmanlık d-çekicilik e-güzellik aşağıdakilerden hangisi din eğitimi faaliyetlerinin akademik iletişim kapsamına giren çalışmalardan değildir a-planlı ve amaçlı bilgilendirme b-tutum ve kazandırma c-anlayış kazandırma d-davranış kazandırma e-gözlem yeteneği kazandırma aşağıdakilerden hangisi din hizmetleri kapsamında yer alan yardım, destek ve yönlendirme çalışmalarının konularından değildir a-cenaze ve defin b-namaz kıldırma c-kuran kursları d-mahkumiyet e-felaket aşağıdakilerden hangisi allahın insanlara bildirdiği dini mesaja ait öğretilerden biri değildir a-inanç b-bilgi c-duygu d-sezgi e-davranış aşağıdakilerden hangisi sinir dilini ifade eden bir örnek değildir a-yüzün asıklığı b-kaşların çatıklığı c-düşük omuzlar d-soluk beniz e-elleri ovma aşağıdakilerden hangisi dilde ve din dilinde kullnılan anlatım kalıplarından değildir a-hikaye b-kıssa c-deyim d-ninni e-atasözü yüzün asıklığı,kaşların çatıklığı,düşük omuzlar,titrek ses vs. hangi alanla ilgilidir? a-sosyal alan b-fizyolojik alan c-ruhsal alan Hangisi Beyin ve insan davranışarı üzerinde ortak çalışma yapan bilim adamlarından değildir? a-John Grinder b- Richard Bandler c-carlos et Machouyl sevgi,bağlılık,güven,ümit,endişe vb.tutumlar geliştirmeye yönelik mesaj hangisiidr? a-bilişsel b-zihinsel c-duygusal d-sosyal Yaşantıları değiştirmeye şekillendirmeye yönelik olan mesaj hangisiidr? a-Edimsel mesaj b-duygusal c-zihinsel verilenlerden hangisi dini mesajjın özellikleirnden değildir? a-dini açıdan doğru ve anlamlı , b- anlaşılması en az 2 yabacı dilin biliniyor olması c- Muhatabın ihtiyaçlarına uygun , d- Dini amaca uygun , e- Düzenli sistemli ve hiyerarşik olmalıdır İletiyi alıcıya taşıyan semboller nedir? a-iletişim araçları b-toplu taşıma arçaları c-ulaşım araçları hangisi din dilinin özelliklerinden değildir? a-Sosyolojik ve antropolojik alanda değil inanç ve maneviyat alanında rol oynayan bir kanaat dilidir. b-Din dili,bilimsel dilin deneysel doğrulama ölçülerine ihtiyaç duymaksızın akıl yürütme,analoji ve determinist çıkarmalar gibi zihinsel ikna yöntemleriyle yetinir. c-dini konularda beden dilini kullanmak gereksiz olmakla beraber fayda sağlamaz. din konusunda toplumu aydınlatmak ve ibadet yerlerini yönetmek hangi kurumun görevidir a) ilahiyat fakülteleri b) din öğretimi genel müdürlüğü c) devlet başkanlığı d) diyanet işleri başkanlığı diyanet işleri başkanlığının yürüttüğü eğitim faaliyetlerinden değildir a) kuran kursları b) yaz kursları c) yurt dışına öğrenci gönderme d) irşat faaliyetleri e) seminerler din görevlisinden beklenen din hizmetlerinden değildir a) vaaz b) hutbe c) toplu dua d) vakıf kurma ve işletme e) uzlaştırma ................ dinin eğitimi ve öğretimi amacıyla kurulan iletişimlerdir ................ dini hizmetleri yürütmek üzere kurulan ilişkilerdeki iletişimlerdir a) akademik dini iletişim - ilişkisel dini iletişim b) ilişkisel dini iletişim - akademik dini iletişim dilimizde insana yönelik, onun sorunlarını çözme, işni ve yaşantısını kolaylaştırma adına yapılan çalışmalar ............ kavramı ile ifade edilir a) yardım b) hizmet c) iletişim d) gönüllülük ......... dini iletişimlerde; belletme, kavratma, ikna etme, özümsetme çabaları vardır ......... dini iletişimlerde; yasal, insani ve manevi yöndeki tutum ve davranışlar önem kazanır a) ilişkisel - akademik b) akademik - ilişkisel din konulu mesajlar içeren iletişimleri ifade eden kavram a) sözlü iletişim b) yazılı iletişim c) dini iletişim d) dini sohbet din hizmetlerinde hangi iletişim kuralları geçerlidir a) yaşantısal iletişim b) akademik iletişim c) yazılı iletişim d) ilişkisel iletişim e) sözlü iletişim kişinin dürüstlüğü, samimiyeti, bilgi birikimi, konusuna hakimiyeti, yetenek ve yeterlikleriile ilgili kavram a) uzmanlık b) inanırlılık c) güvenilirlik d) çekicilik e) doğruluk dini konudaki iletişimlerden insanların olumlu etkilenmeleri, beklenen anlayış, tutum ve davranışları kazanmaları kaynak kişinin ........ olmasına bağlıdır a) uzman b) inanılır c) çekici d) doğru e) güvenilir dini iletişimlerde mesaj, mahiyeti ve muhataba sağlayacağı kazanım itibariyle 3 e ayrılır hangisi bunlardan değildir a) zihinsel mesaj b) duygusal mesaj c) iletişimsel mesaj d) edimsel mesaj ............... yaşantıları değiştirmeye, şekillendirmeye yöneliktir. Bu tür mesajların iletilmesinde de en etkin yol ilişkisel iletişimler kurmaktır a) zihinsel mesaj b) edimsel mesaj c) duygusal mesaj zihindeki duygular, düşünceler, anlayışlar sinirler yoluyla vücut organlarının hareketlerine yansır bu yansımanın oluşturduğu vücut organlarının hareketlerinin anlamlı bütününe ............ denir ae) mimik d) organ dili b) jest c) vücut dili d) sinir dili Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
18 Mayıs 2013, 16:13 | Mesaj No:20 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız
9. üniteyi yapmadınız mı arkadaşlar
|
Konuyu Toplam 4 Kişi okuyor. (0 Üye ve 4 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik Ünite Soru-Cevapları | nurşen35 | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 30 | 17 Ocak 2017 23:24 |
Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik 2012 Tek Ders Sınavı | nurşen35 | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 1 | 17 Ocak 2017 21:48 |
Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik Ders Videoları | nurşen35 | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 5 | 02 Ekim 2015 01:45 |
Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü | Medineweb | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 70 | 22 Mayıs 2014 01:17 |
din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik dersi soru -cevap | makbergülü | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 1 | 06 Mart 2013 10:50 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|