|
Konu Kimliği: Konu Sahibi NUR,Açılış Tarihi: 21Haziran 2009 (23:01), Konuya Son Cevap : 28Haziran 2009 (21:43). Konuya 57 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
25Haziran 2009, 20:59 | Mesaj No:41 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz
Güzel dualarınız Allah razı olsun.Allah hepimizin ilmini hayırlı olarak artırsın.
|
26Haziran 2009, 19:36 | Mesaj No:42 | |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz Alıntı:
2-Bu ayetin anlamı çok basit,anlaşılır bir bir ayet.Gerek bu ayete gerekse hanif kavramı geçen diğer ayetlerin hepsine birden bakın "hanif din" tabiri geçmez.Hanif kavramı dinin adı değil durumu olarak kullanılır.Yani Allahı birleyen/dosdoğru/lekesiz/şaibesiz/tertemiz anlamlarına gelir.Bir ayette de müslüman kavramıyla beraber kullanılır.Hanif, dinin özelliğini,olması gerektiği şeklini ortaya koyan bir isimdir,yoksa bir din adı değildir.Hanif din diye bir tabir uydurursak,müslüman din diye de bir din diye kullanmamız gerekir o zaman.Ama gerek müslim olma gerekse hanif olma,Allahın dinine inananların bir özelliğidir. Yani haniflik bir inançın adı değil,inancın nasıl olması gerektiğini ortaya koyan özelliklerden sadece birisidir. 3-Yukarda söylediğim gibi haniflik yani Allah'ı birlemek,dosdoğru olmak inancın bir özelliğidir.Müslüman aynı zamanda haniftir diyebiliriz.Ama bugün kendililerini hanif kabul edip de gerek Peygamberi gerekse bize kadar gelen tüm verileri toptan reddedici bir anlayışın ürününü kastetmiyorum. 4-Potansiyel hesablarını bilemeyiz.Ama bu potansiyel kimlerin işine yarıyor ona baktığımız zaman Müslümanların lehine işlemediğini görebiliyoruz. 5-İbadetsiz ve örneksiz inancın kaynağı kendilerine göre Kur'an'dır.Kur'anın ayetlerinin uygulayıcısı olan Hz.Peygamber a.s'ı devreden çıkarırsan ayrıca tüm tarihsel verileri tamamen reddedersen ve Kur'an ayetlerini kendi aklına göre açıklamaya çalışırsan sonuç böyle bir şey olur.İnandığını yaşamayan insanlar bir süre sonra yaşadıkları gibi inanmaya çalışırlar. | |
28Haziran 2009, 11:35 | Mesaj No:43 | |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz Alıntı:
Bir kısım insanlar da bu çizilen imaja tepki olarak tam zıddı bir imaj ortaya çıkarmışlardır.Hz.Peygamber Muhammed –a.s-sıradan bir insan olup,Allahtan aldığı vahyi insanlara papağan gibi okumuş ve postacı gibi iletmiştir.O risaletini insanlara tebliğ etmiş artık işi bitmiştir.Fonksiyonunu öldükten sonra yitirmiştir.Onun insanlara artık önderliği,liderliği kalmamıştır. Ayrıca bunlardan farklı olarak bir de mistik bir sapıklık vardır ki;o da Allah’ın sevgili kulları diye adlandırılan evliyalar ile peygamberler eşittir anlayışı hatta bazı evliya Peygamberden bile üstündür,çünkü Peygamber vahyi aracı yani Cebrail vasıtasıyla alır,evliya ise direkt vahiy alır anlayışı mevcuttur.Evliyalar,vahyi Allahtan alırlar ve müritlerinin ne yaptıklarını görür anlayışı da bir tür sapkın anlayıştır. Peygamberi gerçek konumuna oturmak için Kur'an peygamberi nasıl tanıtmış onu bilmemiz gerekir.Temel kriterimiz Kur'an'dır ve Allah Rasulu de Kur'an'a muhalif birisi olmadığı için Peygamberi tanımanın en etkili ve en doğru yolu Kur'an'dır.Kur'an'a baktığımızda Peygamberi'in diğer insanlar gibi insan olduğundan,çarşıda pazarda gezdiğinden,Allah bildirmedikçe yani vahy gelmedikçe kendiliğinden hiç bir ayet ve mucize getirmeye gücü yetmediğini,tebliğinin karşısında insanlardan bir ücret,çıkar beklemediğini,ölümlü olduğunu,hata ettiğinde vahiyle düzeltildiğini,diğer insanlardan farkının kendisine vahyediliyor olduğunu ve kendisine tabi olunmasının Allaha itaat olduğunu,insanlara görevinin tebliğ olduğunu ,sevdiklerini bile hidayete erdirmeye güç yetiremediğini,günlük hayatının diğer insanların hayatından fazlaca farklı olmadığını yani insanların içinde yaşayan,onların karşılaştığı sorunlarla karşılaşan,zaman zaman ailevi sorunlarla da uğraşan,kafirlere karşı savaşların çoğuna bizzat katılan,ve en önemlisi Kur'an ayetlerini bizzat kendi hayatında uygulayarak "CANLI KUR'AN" olduğunu muşahade ediyoruz. Hz.Muhammed –s.av.-Alllahtan aldığı vahyi insanlara iletmekle kalmamış,ayetleri hayatta pratiğe çevirmiş ve bütün ümmete örneklik etmiş,yaşayan Kuran olmuştur.Rasulullahın Kuran’ın pratik uygulamaları bizler için örnek olmalıdır.Peygamber hayatta yaşamasa da Kuran ve Peygamberin uygulamaları bizler için hüccettir.Bağlayıcılığı vardır.Peygambere itaatın Allaha itaat olduğunu biz Kur’anda açıkça görmekteyiz. diğer soruların cevalarını vereceğiz inş. | |
28Haziran 2009, 12:25 | Mesaj No:44 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz 2-peygamberin her söylediği söz vahiy kaynaklımıdır? Hz.Peygamberin her söylediğin vahiy sanılmasının delili olarak şu ayeti ileri sürerler: O, hevâdan (arzularına göre) konuşmaz. O (Kur'an) sadece vahyolunan bir vahiydir.53/Necm-3-4 Bu ayet Mekke dönemi ilk zamanlarda nazil olan bir ayettir.Mekkeli müşriklerin Peygamberin vahiy olarak söylediği sözleri kendisinin uydurduğunu ve Peygamberin cinlenmiş olduğundan bu sözleri sarfettiğini ileri sürmelerine karşı bu ayetler nazil olmuştur.Yani Hz.Peygamberin size Allahın vahyi olarak söylediği sözleri kendi hevasından uydurmadığını,bu vahyin Allah tarafından gönderildiğini ifade etmek için ve aynı zamanda Mekkeli Müşriklere karşı Hz.Peygambere destek olmak ve ona büyük bir moral vermesidir. Hz.Peygamber a.s'ın konuştuğu sözlerini 3 kategoriye ayırabiliriz: 1-Peygamber olarak söylediği sözler.Bu sözler Allah'ın ayetleridir.Bu sözlere Peygamberimiz ne bir ekleme ne de çıkarma yapmıştır.Olduğu gibi insanlara iletmiştir.Bu sözler bütün inananları kapsar ve bağlayıcıdır.Çünkü vahiydir. 2-Peygamberimizin lider,devlet başkanı olarak söylediği sözler.Bu sözler de o zamanda yaşayan müslümanlar için bağlayıcı olmuştur.Çünkü Ululemre itaat aynı zamanda Allah'a itaattır.Şunu da unutmamak lazımdırki Allah Rasulu,lider,devlet başkanı olarak verdiği kararları genellikle istişare neticesinde almıştır.Mesela;kafirlerle nasıl savaşılması gerektiği gibi hususlar.Zamanla bazı stratejik durumlar değiştiğinde farklı uygulamalar olamsı da normaldır.Hulefa-i Raşidin zamanında Hz.Peygamberin devlet idaresi sırasında uyguladığından farklı uygulamalarda yapılmıştır. 3-Hz.Peygamberin insan olarak söylediği sözler.Bu sözler vahiy kaynaklı değildir.Mesela;sahebeye Medine'deki hurmalıkların aşılanması olayı ile bir söz söylüyor,ve sahabe onun söylediği şeyi uyguluyorlar ama o yıl verim alamıyorlar.Bunun üzerine Hz.Peygamber a.s "Siz bu konuları benden daha iyi bilirsiniz" demiştir.Yani dünyevi bir konuda peygamberin söylediği sözler vahiy kaynaklı değildir.Rasulullah"Ben kabak yemeği sevmem veya şu meyvayı çok severim" demesi vahiy kaynaklı değildir. Ayrıca Rasulullah bir söz söylediği zaman Ashab:"Ey Allahın Rasulu,bu söz vahiy mi yoksa sizin görünüş mü? diye sorarlardı.Allah Rasulu:"Vahiy "derse "Amenna ve saddakna" der kabul ederler ama "Benim görüşümdür" dediğinde ise kendi düşüncelerini söylerler,itiraz ederlerdi ve kendi görüşlerini söylerlerdi. 3-peygamberin her yaptığı hareket vahiy kaynaklımıdır veya her yaptığı sünnet diye algılanmalımıdır? Bu sorunun cevabı da ikinci sorunun cevabı gibidir.Rasulullahın her yaptığı vahiy kaynaklı değildir.Sakal bırakması,yemesi,içimesi veya insani özellikler vahiy kaynaklı değildir.Kur'anın hayata aktarılmasını ortaya koyan sünnetleri/amelleri vahiy kaynaklıdır.Namaz,oruç,hacc gibi ibadetlerin durumuyla ilgili şeyler bağlayıcıdır. Rasulullah'ın duruma göre değişken sünnetleri de vardır.Kafirlere benzememek adına yapmış olduğu sünnetler vardır ki konjukture göre değişkenlik olabilir. |
28Haziran 2009, 12:46 | Mesaj No:45 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz 5-örnek olarak sunulan peygamberi anlatarak insanları islama çağırmak yerine efendilerinin hayatlarını örnek olarak sunmak islamimi? Kur'an müslümanlara "usvetün hasene-en güzel örnek" olarak iki peygamberi yani Hz.İbrahim a.s ve Hz.Muhammed a.s'ı ayetlerinde ifade eder.Bu demek değildir ki diğer peygamberler örnek değildir?.Hepsi de bizler için örnektir.Ama İbrahim a.s ve Muhammed a.s'ın örnekliğini ön plana çıkarmasının sebebi belki de onların mücadele metodları,dosdoğru bir metod ortaya koymalarıdır.(Burdan diğer peygamberlerin dosdoğru yol üzerinde olmadığı sakın anlaşılmasın). İnsanlar ile Peygamber arasındaki farkların en önemlilerinden birisi de,peygamberler hata yaparlarsa vahiyle o hatalarını düzeltirler ama diğer insanlara vahiy inmediğine göre onların düzeltme imkanı olmaz.Bunun için bizim örnek almamız gereken,anlatmamız gereken peygamberlerin hayat mucadelesidir.Peygamber dışındaki insanların ön plana çıkarılması demek onların zaaflarının hatalarının da bir anlamda meşrulaştırılmasına vesile olabilir.Yanlış doğru kabul edilmiş olur.Allah bile örnek verirken "Yunus gibi olma "diyerek Yunus a.s'ın sabırsızlığının örnek alınmasını istemiyor ama onun tevbesini örnek gösteriyor. İnsanlara dayanan,onları hatasız gören,her yaptığını masum sayan,onların her haretini örnek alan bir anlayış İslami olmaz.Önemli olan insanlara dayanmak değil,fikirlere dayanmaktır. |
28Haziran 2009, 13:08 | Mesaj No:46 |
RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz
sizce ? hucurat 10,11; vefanin vefati; mustazaf kurdler; aci; dusten uyanmak; kabus; | |
28Haziran 2009, 14:01 | Mesaj No:47 | |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz Alıntı:
4-Hadis tarihinde uydurma hadislerin varlığı tarihsel bir gerçektir.İnsanlar önce kendi anlayışlarını,yaşamlarını sistematik haline getirirler sonra da bu anlayışlarına uygun argumanları oluşturmaya çalışırlar.Cemaatler ve tarikatlar kendilerine göre bir yapılanması vardır,bu yapılanmayı meşruiyet kazandırmak için delil olarak kaynak arayışına girerler.Kendilerine uygun nerede bir haber,hadis varsa onları ön planda tutmaya çalışırlar.Tarikat yolunu benimseyen kimselerin hadis literatürü ile hadis ilimleriyle uğraşanların hadis literatürü farklıdır.Tasavvuf erbabının delil olarak gösterdiği hadisleri Kutubis sitte de bulmak zordur.Onu bırakın kitaplarındaki bir çok hadisin kaynağı bile yazmazlar.Mesela İhyau Ulümiddin adlı İmamı Gazali'nin kitabındaki hadislerin bir çoğunun kaynağı belirtilmez.Hatta tercüme edenler o hadisin alt kısmında "Bu hadisin kaynağını bulamadım,bilmiyorum" diyerek de şerh düşmüşlerdir.Bu gibi kitaplarda bir sözün yanına "Bu kudsi hadistir" diyerek o hadis hakkında söz söylenmesini de engellemeye çalışırlar. Hz.Peygamberin vahye aykırı söz söylemeyeceğini gerçeğini göz önünde bulundurarak bu tür hadislere yaklaşmak daha güzeldir. | |
28Haziran 2009, 16:11 | Mesaj No:48 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz 6-peygamber size ne emretiyse onu alın neyi nehyetiyse onu terkedin düsturu bizlere neyi öğretmeyi amaçlamaktadır? Kur'anın bazı ayetleri vardır ki insanlar o ayetleri istedikleri yöne çekmeye çalışırlar,farklı anlamlar çıkarmaya çalışırlar.Bu daha çok (lafın gelişi) Bektaşi mantığının ürünüdür.Mesela"Namaza yaklaşmayın" ayetini eksen alırlar ama "sarhoşken" ifadesini pek kulllanmazlar. "Peygamber size ne emrettiyse onu alın,neyi nehyetdiyse ondan kaçının" ayeti de bu tür ayetlerdendir.Ayetin düzgünce yani tam olarak beraber okuyalım: Allah'ın, fethedilen memleketler halkının mallarından Peygamberine verdikleri; Allah, Peygamber, yakınlar, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir; ta ki içinizdeki zenginler arasında elden ele dolaşan bir devlet olmasın. Peygamber size ne verirse onu alın, sizi neden menederse ondan geri durun; Allah'tan sakının, doğrusu Allah'ın cezalandırması çetindir.59/Haşr-7 Ayetin başını ayrı,ortasını ayrı,sonunu ayrı ele alırsak farklı farklı yorumlar çıkabilir.Bu ayet fethedilen ülkelerden elde edilen gelirin dağılımı konusunda Peygamberin yaptığı dağıtımdan memnun olmayan kimselere karşı bir ultimatondur.Allah Rasulu ganimetlerden elde edilen mallardan bir kısmını savaşa gidemeyen kimselere,ilimle uğraşan kimselere de dağıtım yapmasına savaşa katılan kimi sahabelerin itirazı üzerine nazil olmuştur. Bugün insanlar bu ayetin sadece ortasını ele alarak ona göre yorum yapmışlar ve Peygamberimizin her konuştuğunu,yaptığını vahiy kaynaklı sanmışlardır.Yapılan yorumlar bu mihval üzere olmuştur.Halbuki ayetin tamamını okuduğumuzda olay gayet net bir şekilde ortaya çıkmaktadır.Bir önderin,liderin tasarrufunu,dağıtımını ele almaktadır ve esas ayetin öncesindeki cümle çok dikkat çekicidir:"(Mal)ta ki içinizdeki zenginler arasında elden ele dolaşan bir devlet/güç olmasın." Bu ayet insanlar arasındaki maddi uçurumları azaltmaya yönelik bir ayettir |
28Haziran 2009, 16:49 | Mesaj No:49 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz 7-vahiyin temel amacı nasıl bir inşa'dır Vahyin temel amacı insanla birlikte hayatı inşadır.Allah bu hayatı inşa görevini insana vermiştir. Biz emaneti, göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklenmekten çekindiler, (sorumluluğundan) korktular. Onu insan yüklendi. Doğrusu o çok zalim, çok cahildir.33/Ahzap-72 Hayatı inşa görevini yüklenen insanoğlu,inşa ederken,çimentoyu,demiri, kumu,kireci,suyu,boyayı,kiremiti,tuğlayı vs şeyleri nerelerde,nasıl ve hangi ölçülerde kullanılacağını da vahiyle hareket ederek inşa etmeye çalışacaktır.Vahiyden bağımsız hayatı inşa etmeye kalkarsa o inşa çökmeye mahkum olacaktır. Vahiyle inşa da amaç işi kitabına uydurma değil,işi Kitaba uyarak yapmaktır.İnşa'nın bütün merhalelerinde vahyin söz sahipliği etken konumdadır. 8-fırkalaşmaya götüren temel sebebler nelerdir? Hepiniz O'na yönelerek O'na karşı gelmekten sakının, namazı kılın; müşriklerden olmayın.Dinlerini parçalayan ve bölük bölük olanlardan (olmayın. Bunlardan) her fırka, kendilerinde olan ile böbürlenmektedir30/Rum-31-32. Allah inananların fırkalara ayrılmasını murat etmez,yani istemez.Ama insanlar fırkalar/grublara/hiziplere ayrılmışlardır.Bunun sebebleri toplumların durumundan durumuna değişkenlik gösterebilir.Ama genel olarak şunları söylemek mümkündür herhalde: -Enaniyet-bencillik duygusu -Dünyaya olan hırs-tekasür hırsı - Kafirlerin nifak tohumu ekmeleri -Kimi Müslümanların basiretsiz olmaları -Siyasi sebebler -İtikadi sebebler -Ameli sebebler ve buna benzer şeyler diyebiliriz. |
28Haziran 2009, 17:34 | Mesaj No:50 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz 9-kur'an nesli çalışmaları noktasında hareket metodumuz nasıl olmalı? Örnek bir nesil oluşturan Hz.Peygamberin uyguladığı nebevi metod en güzel metottur.Bu metodta sabr,tertil,tedric önemlidir. Acelecilik,tekfircilik,basamakları hızlıca atlamak,bir anda toplumda değişimi beklemek,kendini değiştirmeden başkalarını değiştirmeye çalışmak,nebevi metodun (-) yönleridir. Metodun nasıl olması ve nasıl yapılması hususunda vahiy ve vahyin uygulayıcı olan Peygamber a.s'ın hayatını iyi tahlil etmek gerekir.Tahlil edilmeden yapılan metodun sonucunda örnek bir Kur'an neslinin oluşması zordur. 10-eleştirilince hemen iste çökertmeye yeltenen insanların yaptıkları bu davranışlar nasıl değerlendirilmelidir? Bu soruyu tam anlayamadım.Cümle düşüklüğü ve yazım eksikliğinden soru kafamda canlanmadı.Yeniden sorulunca cevaplamaya çalışalım inş. 11-müslümanlar olarak hep kur'an vahiy dememize rağmen kur'an ve vahiy neden hayatımızı değiştirmez oldu? Vahiy dememiz lafta kalıyor,hayatımızda değişiklikler olmuyorsa,ortada bir sorun var demektir. Ya vahyi biz anlayamadık Ya anlamaya çalışmıyoruz Ya anladık ama işimize gelmiyor Ya vahyi yaşamayı başkalarına havale ediyoruzdur Ya vahyi yaşamayı ütopya olarak görüyoruzdur Ya etken olmak değil de edilgen olmaya alışmısızdır Ya inandığımızı yaşamadığımız için yaşadığımızı inanç haline getirmişizdir Ya da .......................(başka şeyleri de siz ekleyin) |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Haftanın misafiri | Gül âsası | Hafta'nın Misafiri | 5 | 07 Şubat 2013 17:53 |
72.Haftanın Misafiri LeyL! | MERVE DEMİR | Hafta'nın Misafiri | 13 | 20Haziran 2010 20:03 |
71. Haftanın Misafiri Muhteşem | Yitiksevda | Hafta'nın Misafiri | 9 | 24 Mayıs 2010 23:34 |
37.Haftanın Misafiri Türkcan | Yitiksevda | Hafta'nın Misafiri | 16 | 04 Eylül 2009 23:41 |
26.Haftanın Misafiri Nas | Yitiksevda | Hafta'nın Misafiri | 37 | 11Haziran 2009 11:27 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|