|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Esadullah,Açılış Tarihi: 10 Temmuz 2012 (15:11), Konuya Son Cevap : 13 Temmuz 2012 (14:53). Konuya 10 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
10 Temmuz 2012, 15:11 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden Ayetler Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden Ayetler Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden Ayetler; “Allah sana Kitab’ı ve hikmeti indirmiş ve sana bilmediğin şeyleri öğretmiştir. Allah’ın sana olan lütfu cidden büyük olmuştur.”[1] “Nitekim kendi içinizden size ayetlerimizi okuyan, sizi (kötü inanç, fikir, söz ve fiillerden) arındıran, size Kitap ve hikmeti ve bilmediklerinizi öğreten bir peygamber gönderdik.”[2] “Hakikaten Allah mü’minlere lütufta bulunmuştur. Çünkü onlara içlerinden bir peygamber gönderdi, onlara (Allah’ın) ayetlerini okuyor, onları (günahlardan) temizliyor ve onlara Kitab’ı ve hikmeti öğretiyor…”[3] “Hem evlerinizde Allah’ın ayetlerinden ve hikmetten (size) okunanları düşünün!..”[4] Allah Teala’nın Kur’an’da Rasulüne ve Müslümanlara öğrettiğini, yine onlara indirdiğini ifade ettiği “hikmet”; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in sünnetidir. Zira Allah’ın kitabında ifade ettiği “Kitap”; Kur’an’dır. Kitabın peşine de hemen hikmeti zikretmiştir. “Hikmet” i sünnetten başka bir şeye hamletmek caiz değildir.[5] Evzai, Hassan Bin Atiyye’nin şöyle dediğini nakleder; “Cibril, Kur’an’ı indirdiği gibi sünneti de peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’e indiriyordu.”[6] “O hevasından konuşmaz, O kendisine vahyedilen vahiyden başka bir şey değildir.”[7] Ayette peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in asla hevasından konuşmayacağı genel ifadesinden sonra yine genel bir hüküm ile Onun konuştuklarının vahiyden ibaret olduğu belirtilmiştir. Buna bağlı olarak ayette özellikle ; “nutk = konuşma” fiilinin seçilmiş olması ve bu gibi makamlarda genellikle kullanılan “tilavet = okuma” ve “kıraet = okuma” fiillerinin tercih edilmemiş olması da dikkat çekicidir. Eğer burada sadece Kur’an kasdedilmiş olsaydı bu fiillerden biri kullanılabilirdi.[8] Ebul Beka bu ayet hakkında der ki; “Kur’an ve Hadis, Necm suresi 3-4. ayetleri deliliyle Allah’tan inen bir vahiy olarak insanlığa meydan okuyorlar. Şu kadar var ki icaz ve tahaddi açısından Kur’an, sünnetten ayrılır. Çünkü Kur’an’ın lafızları levhi mahfuzda yazılıdır. Onda ne Cibril’in ne de Rasulullah’ın bir tasarrufu vardır. Hadislere gelince muhtemelen onlar, sırf mana olarak Cibril’e inmiş, o da onlara ifade elbisesini giydirerek Rasule açıklayıp ilham etmiş, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem de onları fasih bir ibare ile kurallarına uygun olarak ifade etmiştir.”[9] Sünnet’in vahiy olduğuna delil olan diğer ayetler; “ :De ki; (ben, bu hakikatleri beyan eden) o peygamberlerden farklı (şeyler söyleyen) biri değilim, ne bana, ne de size ne yapılacağını da bilmem. Doğrusu (ben) ancak bana vahyedilene tabi olurum ve ben sadece (Allah’ın azabından haber veren) apaçık bir korkutucuyum.”[10] Kıblenin değiştirilmesinden bahseden Bakara suresi 144. ayeti, daha önce Beytul Makdis’in kıble olmasının emredildiğini ifade eder. Halbuki Kur’an’da böyle bir emir olmadığına göre bu emir vahyi gayri metluv olan sünnet ile olmuştur. “Hani peygamber zevcelerinden birine gizlice bir söz söylemişti. Bunun üzerine o zevce bunu haber verip Allah da ona bunu açıklayınca, (peygamber) bunun ancak bir kısmını bildirmiş, bir kısmından vazgeçmişti. Artık bunu kendi eşine söyleyince o zevce; “Bunu sana kim haber verdi?” dedi. Peygamber de; “her şeyi bilen, her şeyden haberdar olan (Allah) haber verdi” dedi.”[11] Kur’an’da, bu ayette geçen o hanımının ifşa ettiği haber açıklanmadığı gibi, Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in söylediği söz de zikredilmemiştir. Şu halde o vahyi gayri metluv olan sünnet ile haberdar edilmiştir. Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in bütün sözleri, fiilleri ve tasarrufları Yüce Allah’ın kontrolü altındadır. Kendi ictihadıyla ortaya koyduğu dini söz ve fiillerinde yanılsa bile, bunlar da Allah Azze ve Celle tarafından düzeltilmiştir.[12] Allah Teala Onun ictihadını kesinleştirdiği sırada onun ictihadı, hükmen vahiy olur.[13] Bünyamin Erol, “Sahabenin Sünnet Anlayışı” adlı eserinde; “…Kur’an vahyi dışında Allah- Cebrail- Rasulullah arasındaki vahiy iletişimi gayet sınırlıdır, zannedildiği gibi o kadar fazla değildir.”[14] Diyor. Bünyamin Erul, şayet Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in Cebrail aleyhisselam ile bütün görüşmelerine tanık olmuş gibi bir ifade kullanıyor. Adama “ Sen nereden biliyorsun?” diye sormazlar mı? alıntı ________________________________________ [1] Nisa, 113 [2] Bakara, 151 bkz.: Bakara, 129 [3] Al-i İmran, 164 bkz.: Cum’a, 2 [4] Ahzab, 34 [5] Bunu Katade, Hasan ve Yahya Bin Ebi Kesir radıyallahu anhum de rivayet etmiştir.; Şafii Risale(s45) Suyuti Miftahul Cenne(s.64) Taberi(2/99,4/163) Lalekai Şerhu UsulisSünne(1/71) İbni Abdilberr Cami(1/17) Hatib elFakih(1/88) İbni Kesir(1/343) Razi Tefsir(3/474) İbni Teymiye Fetava(1/69) İbni Kuteybe Te’vil(s.307) Abdulgani Hucciyetus Sunne(s335) Necati Kara Kur’an- Sünnet Bütünlüğü(s222) Taberi(2/99) [6] Darimi(1/117) İbnu Kuteybe Te’vil(s166) Kurtubi(1/33) Abdurrezzak(11/255) Fezari Siyer(315) Şatıbi Muvafakat(4/24) İbni Mübarek Zühd(2/23) İbni Abdilberr Cami(496) Hatib Kifaye(s12) Kasımi Kavaid(59) Ebu Zehv Hadis(s59)Miftahul Cenne(s74)İbni Teymiye Fetava(3/314) Suyuti elHavi(1/360) Mekhul bunu mürsel olarak rivayet eder;Ebu Davud Merasil(s361) Kurtubi(1/39) Ebu Zehv Hadis(s11) [7] Necm, 3-4 [8] Doç.Drr.Mevlüt Güngör, “Kur’an’ın Hz.Peygamberin Sünnetine Verdiği Değer” (sempozyum tebliği) Bkz.: Taberi(4/163) Lalekai Şerhu UsulisSünne(1/71) İbni Abdilberr Cami(1/17) İbni Kuteybe Te’vil(s307) [9] EbulBeka Külliyat (s.722) [10] Ahkaf, 9 [11] Tahrim, 3 [12] Bunun örnekleri için bkz.: Tevbe, 43,84, Enfal, 67, İsra, 74, Ahzab, 2,37 Abese, 1-10,Yunus, 94, En’am,35,52, Tahrim,1, Nisa, 105, Münafıkun, 6. [13] Bikai Nazm(19/43)Ebu Zehv elHadis(s13) Muhammed Süleyman Aşkar Ef’alirRasul(s30) [14] Bünyamin Erul Sahabenin Sünnet Anlayışı(s226) |
Konu Sahibi Esadullah 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Bu Zaman Manevi Fetrettir | Esadullah | Esadullah | 2 | 131 | 09 Kasım 2024 12:40 |
Kuantum Belirsizlik (Heisenberg) İlkesi Kuranda... | Esadullah | Esadullah | 0 | 118 | 08 Ekim 2024 16:38 |
Gayb Alemine Açılan Kapılar... | Eserler/Yazarlar | Kara Kartal | 1 | 477 | 29 Ocak 2023 13:22 |
Hiperaktif ve Otizm Çocuklar İçin ... | Tıbb-ı Nebevi ve Alternatif Tıp Bilgileri | Mihrinaz | 1 | 491 | 14 Ekim 2022 01:49 |
Tabiat ve Burçlara Göre Beslenme-Hangi Tabiat... | Alternatif Tıp | Esadullah | 2 | 619 | 14 Ekim 2022 01:38 |
10 Temmuz 2012, 17:49 | Mesaj No:2 |
Cevap: Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden Bu tarikatçıların işi gücü bu…Kuran dan cımbızla bir ayet seçerler,bu ayete de kendi beyinlerindeki mantıklarını kabul ettirmeye çalışırlar…Daha sonra cımbızla seçtikleri bu ayete hiç alakası olmayan iletişim kurarlar ve koskoca İslam dinini bu bu mantığa yüklerler…Allah’tan hiç korkmazlar,çünkü vahdeti vücut inancına sahiptirler.Vahdeti vücut inancından sadece bir vardır dolayısıyla insanın kendisinden korkmasına gerek kalmaz. Kuranı okuyan herkes şunu iyi bilir ki hikmet birden çok manada Kuran da kullanılmıştır.Kalkıpta hikmet sadece şu manaya gelir demek ancak tarikatçıların işidir.Tarikatçılara laf anlatmak uhud savaşından daha zordur. | |
10 Temmuz 2012, 21:44 | Mesaj No:3 | |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Cevap: Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden Alıntı:
| |
11 Temmuz 2012, 20:38 | Mesaj No:4 |
Cevap: Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden forumları kirltenler din adına saçma sapan uydurma bilgilerle zehirlerini akıtanlardır.üstelik size bir hakaret falanda etmedim.edepten dem vuracağınıza Allaha karşı biraz edepli olun.o size islam gibi bir dini müslüman gibi bir ismi uygun görmüşken siz buna razı olmayıp kendinize ucu bucu isimler takıyor sonrada bunu islam diye taktim ediyorsunuz. bumu edep.ben almayayım bu edebi sizde kalsın | |
12 Temmuz 2012, 10:52 | Mesaj No:5 | |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Cevap: Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden Alıntı:
Uhud gibi bir savaşı bu şekilde teşbihlendirmek bize göre edep dışıdır, başta Resulullaha s.a.v ve Uhud Şehitlerine karşı, kusura bakmayın ama o kadar basit değildi orada savaşmak, tabi şimdi bazı kimslere Cihad ve Mücahidlik çok kolay geldiği için atıp tutmak kolay geliyor... Sizin hala anlamadığını şu hiç bir müslüman İslamı reddedemez bugüne kadar din asla değişmedi çünki tek din vardır.Müslümanlıkta son Peygamberle inanlara has bir isim Tasavvufta aynı Fıkıh Akaid ve diğer islami ilimler gibi bir ilim , bunu kavrayamamak kişiyi bağlar ama buna din demek sadece akıl darlığındandır.... vesselam | |
12 Temmuz 2012, 17:24 | Mesaj No:6 |
Cevap: Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden Sizin hala anlamadığını şu hiç bir müslüman İslamı reddedemez bugüne kadar din asla değişmedi çünki tek din vardır.Müslümanlıkta son Peygamberle inanlara has bir isim Tasavvufta aynı Fıkıh Akaid ve diğer islami ilimler gibi bir ilim , bunu kavrayamamak kişiyi bağlar ama buna din demek sadece akıl darlığındandır.... alıntı Şu şümlenin bozukluğuna bakarmısınız /hiç bir müslüman İslamı reddedemez/bu ne biçim mantık.Zaten kişi islamı red etmediği için müslümandır,red ettiğindede kafir olur. ama yok sizin tarikat işler başka türlü dönüyorsa onu bilemem.birde islami ilimler diye başlık açmışsınız akaid fıkıh ilimlerinin içinede tasavvufu yerleştirmişsiniz.bunu Nebi (sav) söyledi yoksa kuranda buna delilinizmi var.hallacın dinini getirdiniz islamın bir koluymuş gibi lanse ettiniz.pes doğrusu.oysaki hallaç bu düşüncesinden dolayı idam edildi.hiçkimse tasavvuf düşüncesinin genel felsefesini oluşturan enelhak mantığını benimsemedi.ama daha sonraki bazı yoldan çıkmış nesiller ve günümüz tarikatçıları bu düşünceye sahip çıktılar. birde cihaddan mücahit olmaktan bahs ediyorsunuz.gidip tağutlara oy verip kemalist rejimleri müslümanların başına yıllardır bela eden tarikatçılar değilmdir.bumudur cihad bumudur mücahidlik | |
12 Temmuz 2012, 19:05 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Cevap: Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden
[QUOTE=TELMİHA;185411]Sizin hala anlamadığını şu hiç bir müslüman İslamı reddedemez bugüne kadar din asla değişmedi çünki tek din vardır.Müslümanlıkta son Peygamberle inanlara has bir isim Tasavvufta aynı Fıkıh Akaid ve diğer islami ilimler gibi bir ilim , bunu kavrayamamak kişiyi bağlar ama buna din demek sadece akıl darlığındandır.... alıntı Şu şümlenin bozukluğuna bakarmısınız /hiç bir müslüman İslamı reddedemez/bu ne biçim mantık.Zaten kişi islamı red etmediği için müslümandır,red ettiğindede kafir olur. Anlatıcaz artık napalım; bu cümle tasavvufu din diye adlandıranlara istinaden söylenmiş bir cümledir. Tasavvuf erbabıda müslüman olduklarından islam dışında bir din kabullenemezler yani demek istediğimiz budur... ama yok sizin tarikat işler başka türlü dönüyorsa onu bilemem.birde islami ilimler diye başlık açmışsınız akaid fıkıh ilimlerinin içinede tasavvufu yerleştirmişsiniz.bunu Nebi (sav) söyledi yoksa kuranda buna delilinizmi var. Bana kurandan akaid fıkıh ve diğer ilimlerin delillerini ve bununla ilgili hadisleri sunarmısınız ...? Bunları Allah c.c. ve Resulü s.a.v mü emretmiş yoksa sonradan bu isimlermi verilmiş ...? hallacın dinini getirdiniz islamın bir koluymuş gibi lanse ettiniz.pes doğrusu.oysaki hallaç bu düşüncesinden dolayı idam edildi.hiçkimse tasavvuf düşüncesinin genel felsefesini oluşturan enelhak mantığını benimsemedi.ama daha sonraki bazı yoldan çıkmış nesiller ve günümüz tarikatçıları bu düşünceye sahip çıktılar. Öncelikle tasavvuf = hallacı değildir kimsenin tekelinde de değildir. Oturup size uzun uzun yazmıyacağım konuyu buraya getirmenizde çok üzücü oldu aslında, nerden nereye geldi konu, zaten bilgileri nasıl elde ettiğinizde yzılarınızdan belli onun için kısa kesiyorum .... birde cihaddan mücahit olmaktan bahs ediyorsunuz.gidip tağutlara oy verip kemalist rejimleri müslümanların başına yıllardır bela eden tarikatçılar değilmdir.bumudur cihad bumudur mücahidlik ben cihad yada mücahidlik iddasında bulunmadın bu sizin anladığınız, sadece bu tavırda olanlara istinaden dile getirdim kardeşim, hamd olsun ben hayatımda hiç oy kullanmadım , yalnız şunu belirtmek gerek madem siz bunu savunuyorsunuz neden hala tağutların yönettiği bir ülkede yaşıyorsunuz ....? |
12 Temmuz 2012, 23:33 | Mesaj No:8 |
Cevap: Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden tasavvufun islam olmadığı kesinde ne olduğu konusu doğrusu beni çokta alakadar etmez.yazdıklarınızdan ilim düzeyinizin çok düşük olduğuna kanaat getirdim.bu sebeple konuyu uzatmayı düşünmüyorum.siz tarikatçılar kuranın dışında her türlü menkibe kitaplarını çok okuduğunuz için peygamberlerin tağuti rejimlerde(devletlerde) yaşadığından bile bi habersiniz. bir müslüman islam olmayan topraklarda yaşıyor diye o tağuti rejimlere oy vermesi gerektiği düşüncesi ancak islam dininden nasiplenememiş bazı cemaatlerin mensuplarının işidir.hz ibrahim as tek başına bir ümmeti tüm tağutlara karşı meydan okudu.gidip onların putlarının önünde saygı duruşunda bulunmadı. tasavvuf ister hallacın olsun ister başkasının hiç önemli değil öenmli olan bu sapkın anlayşın panteizmden türmiş olduğudur.panteizmde islam olmadığına göre mesele net ve açıktır.yok efendim bun kalp gözleri varmışta yok efendim enelhak imişlerde yok efendim geceleri hava araçlarını kullanmadan müritlerini uykularından denetliyorlarmışta falan filan.hepsi yalan uydurma haince allaha iftira şirk kfür dolu bir anlayış. allahın kitabı peygamberin sünneti sizlere yetmiyormu.bu forumda bir hanım editör bir yakışıklı şeyhinin resmini avatarına takmış.ilk baktığımda hakketen haya ettim.bu ne biçim bir anlayış allahım inanmak mümkün değil.eşim bunu yapsa kesinlikle onu boşarım.işte sizin din anlayışınız bu.çok geniş lastik gibi. kusura bakmayın ama bana bu malzemeyi veren sizlersiniz.benim sözlerime kızmayın.allah hidayet versin size ne diyeyim. | |
12 Temmuz 2012, 23:49 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden Sayın Telmiha ,anlaşılan yenisiniz,biz bıktık bu söylemlerden ...Forumu araştırın bi zahmet sizin sözlerinizin aynısı var ne cevaplar verilmiş /verilecek biliyoruz...Birde neden bu kadar öfkelisiniz size gel tarikata diyen mi oldu?Büyük harf kuralına Allah ve Rasulunun isimlerinde bari uyun !!!Subhanallah yazmıyım diyorum ama ne çare.. Bakın kardeşim'' tagut düzen'' sözünde olan herkese söylüyorum..Çocuğunuz bu düzenin okuluna gidiyormu?Emekli olduğunuzda devletten maaş alıyormusunuz?O halde ???
__________________ |
13 Temmuz 2012, 01:12 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden Arşımız bir Allahımız bir Kitabımız bir Peygamberimiz bir Canımız bir Kanımız bir Gayemiz bir Davamız bir Ecdadımız bir Tarihimiz bir Geleceğe hep birlikte bakıyoruz Bu tefrikanın ihtilafın adı ne???? Allahın has kulları,İyi olacağına kaniyim Müminler!!! Herşey daha iyi olacak... Tahir büyükkörükçü __________________
__________________ |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
AMERİKA’YI ’’TEKÂSÜR’’ KRİZİ HELAKE SÜRÜKLEYECEK Mustafa İslamoğlu | sevginin_bedeli | Serbest Kürsü | 1 | 19 Nisan 2014 01:34 |
‘’ Evladı-Ekrâd’’ Değerlerini Batılılaşma Adına Yitiriyor. | Yitiksevda | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 18 Şubat 2013 15:37 |
Kur’an’da Şirke Açılan Kapı: “Allah’ı Hakkıyla Takdir Edememe” | bilinmez | Tevhid Ve Şirk Konuları | 0 | 20 Ekim 2012 14:54 |
PEYGAMBER DUALARI Kur’an’da Geçen Peygamber Duaları | sevginin_bedeli | Dua Bölümü | 9 | 05 Mart 2010 00:37 |
Peygamber’i Taklit, Peygamber’i Örnek Almak Değildir | YOLCUYUM | Hz.Muhammed(s.a.v) | 0 | 25 Temmuz 2008 00:53 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|